FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

FFS

Bericht door Nuraya »

Ik weet het gewoon allemaal niet meer. Ik zit helemaal vast. Het enige waar ik de hele dag aan denk is FFS. Ik functioneer niet meer normaal. Ik ga het nooit uit mijn zak kunnen betalen maar heb ook geen idee hoe ik het moet gaan funderen. Als het kon zou ik het morgen al gedaan willen hebben. Maar alles is zo abnormaal duur. Waarom wordt dit nou niet gewoon vergoed? Ik ben zo depressief hierdoor. Ik heb het ten minste geprobeerd misschien is dit wel mijn lot.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Ilse »

Hoi Nurya, je hebt een PB
Laatst gewijzigd door Ilse op 11 mar 2016, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Ilse
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door pauline »

Waarom zou je een FFS willen?
Je moet jezelf zijn toch? niet iemand anders. Alsof FFS de oplossing is.
Als je bijvoorbeeld naar Bart gaat, kost wat geld, maar het ziet er allemaal zo nep uit.
Wat je bent straal je uit. Ben je vrouw dan straal je dat ook uit in alles. Bespaar je de operaties.
Kijk nu naar Caitlin, meer dan een miljoen uitgegeven, en het resultaat... de leeuw van de Wizard of Oz.
Ik hou meer van echte mensen waarvan je in hun gezicht nog iets van de persoon herkent.
Ben trots op jezelf.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: FFS

Bericht door Veronica »

Er valt mij iets op Pauline, laatst riep je keihard dat als je "niet passabel" bent je beter geen trans moet zijn, nu roep je dat een ffs onnodig is.

Punt is, een passabele transgender bestaat niet, er is altijd iets op aan te merken, echter zijn er transgenders waar je overduidelijk aan kunt zien dat ze een man zijn geweest, ffs doet geen wonderen maar kan genoeg dingen maskeren.

Niks mis mee dus, en voor sommigen een bittere noodzaak.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: FFS

Bericht door Anon20190122 »

Goed punt Veronica dat is dus ook hetgeen wat ik zeg er is altijd wel iemand die wat aan je gaat zien vooral in deze tijd dat er uitgebreid media aandacht voor is!

Stealth is vrijwel altijd een illusie en als het geen illusie is dan is het vaak wel eenzaamheid!
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Nuraya »

pauline schreef:Waarom zou je een FFS willen?
Je moet jezelf zijn toch? niet iemand anders. Alsof FFS de oplossing is.
Als je bijvoorbeeld naar Bart gaat, kost wat geld, maar het ziet er allemaal zo nep uit.
Wat je bent straal je uit. Ben je vrouw dan straal je dat ook uit in alles. Bespaar je de operaties.
Kijk nu naar Caitlin, meer dan een miljoen uitgegeven, en het resultaat... de leeuw van de Wizard of Oz.
Ik hou meer van echte mensen waarvan je in hun gezicht nog iets van de persoon herkent.
Ben trots op jezelf.
als ik het hier mee eens was zou ik niet depressief geworden zijn. Transgender vrouwen onderschatten de kracht van FFS.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: FFS

Bericht door Anon20190122 »

Je kan er depressief over zijn maar als het nu onbetaalbaar is zal je toch door moeten!

Nu zag ik dat je nog in je tienerjaren zit (ik was zelf 18 toen ik met hormonen begon) en dan doen hormonen echt ook nog heel veel met je.
Je moet het ook zo zien wat je nu in de spiegel ziet heb je best een grondige hekel aan gekregen maar in fijte is er nog niet zo heel veel schade door de testosteron en gaat hrt je nog een goede vervrouwelijking geven!

Ik hik zelf al tegen de 40 aan, mijn srs is ook al weer 20 jaar geleden en ondanks mijn 1.90 lengte wordt ik nooit aangestaard of nagekeken.

Mijn tip is laat het rustig over je heen komen wat de hrt met je gaat doen je hebt er zeker de leeftijd voor en vindt je het niet genoeg dan zou ik zeggen begin met sparen een ffs kan altijd nog als je de centjes bij elkaar gespaard hebt!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: FFS

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Nuraya, heb je al groen licht voor de srs, want dan wordt het mogelijk wel vergoed.

Als ik het goed begrepen heb ben je al met de hrt begonnen en dan klinkt het niet onlogisch dat een gd-psycholoog denkt/zegt wacht eerst maar even de effecten van de hrt af vooraleer je aan een ffs begint (te denken). Ik slik nu 5 jaar hormonen en pas na 3 jaar begon ik wezenlijke verschillen waar te nemen waar ik zeer content mee was, en nog steeds staan de ontwikkelingen niet stil.

Maar goed, de een is de ander niet en soms voldoet de hrt niet aan de verwachtingen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat men aan een ffs begint te denken.

Heel veel sterkte en houd moed... :hug2:

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Bailey
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 sep 2015, 11:30
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Bailey »

pauline schreef:Waarom zou je een FFS willen?
Je moet jezelf zijn toch? niet iemand anders. Alsof FFS de oplossing is.
Vervang FFS door SRS of HRT en je komt dichtbij een antwoord.
Gebruikersavatar
Bailey
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 sep 2015, 11:30
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Bailey »

Nuraya schreef:Ik weet het gewoon allemaal niet meer. Ik zit helemaal vast. Het enige waar ik de hele dag aan denk is FFS. Ik functioneer niet meer normaal. Ik ga het nooit uit mijn zak kunnen betalen maar heb ook geen idee hoe ik het moet gaan funderen.
Het kan bot klinken, maar wanneer iets buiten je bereik ligt is het verspeelde moeite om je er mee bezig te houden. Een mens moet roeien met de roemen die zij heeft en in deze maatschappij waar je alleen maar goede zorg kunt krijgen met een zak geld is dat inderdaad ongelijk verdeeld.
Mijn advies: Laat het rusten en zet je zinnen op iets anders zodat je ook met je hoofd ergens anders mee bezig bent. En anders zul je alternatieve methoden moeten vinden om geld binnen te krijgen.