Nieuwe chat! Zie dit topic.

kun je ook??

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

kun je ook??

Bericht door Judiana »

transvrouw zijn zonder medische ingrepen?

het zal wel een enorme Noob vraag zijn, maaar ik vroeg het me af...

ik heb mezelf rood licht toegezegd, en ondanks het niet fysiek vrouw zijn, voel ik me wel vrouw...
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: kun je ook??

Bericht door Suikerklontje »

Het is maar een term. Als jij je vrouw voelt ben je net zo goed transvrouw. Wat je ermee doet is helemaal aan jou en dat hoeft echt niet medisch te zijn. Wel moet je geloof ik bij het VU aangemeld zijn als je je geslacht wilt aanpassen.

Naam kan geloof ik ook op andere manieren. Geen idre eigenlijk maar wees gewoon jezelf.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: kun je ook??

Bericht door Judiana »

ik heb een GenderID van Transvisie, en heb genoeg gehoord van mensen of ik al volledig "om" ben...
dit sterkt me dan ook weer terwijl als ik zelf in de spiegel kijk ik geen vrouw zie ( maar het wel zo voel)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: kun je ook??

Bericht door Emma »

Ik moet nu uit gaan kijken niet het gras voor de voeten van een anderforumlid te gaan wegmaaien, maar het is niet voor niets dat je geslachtsregistratie in de bevolkinsadministratie is losgekoppeld van fysieke toestanden... Je bent wie je je voelt en hoe je er uitziet en welke fysieke kenmerken je hebt, is verder in principe niet van belang.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: kun je ook??

Bericht door Anon20180501 »

Lol Emma... :)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: kun je ook??

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Judith,

Een mens is zoals: hij/zij zich voelt, operatieve ingrepen of niet ! "Niemand" anders kan/mag bepalen wie je al dan niet bent. Dat bepaal/voel jij persoonlijk alleen! Geen enkele vrouw/man = meer man/vrouw door ............Men voelt/beleeft of ziet/ervaar, maar men is en blijft "dezelfde persoon" ! Met andere woorden: meer of minder transvrouw/man, bestaat niet ! Men kent een genderprobleem/ niet, wat je er mee doet en hoe je er mee omgaat ( operatief of niet) dat is terecht ieders persoonlijke keuze, om welke persoonlijke reden dan ook ! Een genderprobleem, kent geen "vast telraam", de bolletjes verschuift ieder persoonlijk, naar eigen voelen/denken, medisch/financieel, enz..... kunnen/zijn !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: kun je ook??

Bericht door Jessy »

Je kunt misschien lichamelijk man blijven, maar jouw genderidentiteit kan nog steeds wel vrouw zijn. Je bent hoe je je voelt, zoals al eerder gezegd werd.
Alleen jammer dat het zicht van de maatschappij vaak beperkt is tot het lichaam. En nog veel idioter dat het geslacht vaak overal gevraagd wordt, al is het totaal niet ter zake voor betreffende inschrijving. Registratiedrift van de moderne maatschappij noem ik het. Ze willen alles van je weten, maar de informatie terug opzoeken blijkt vaak moeilijk :lol:
(sorry, dat is natuurlijk weer een ander onderwerp)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: kun je ook??

Bericht door Judiana »

Dank voor de reacties, ik dacht echt dat ik gek was door dit te overdenken...

dat heeft een beetje te maken met het feit dat ik nu voorbij mijn coming out ben....

als iemand nog iets bij wil dragen graag ! ik lees graag andere ideeen en tips
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: kun je ook??

Bericht door Irene_de_Vreede »

Feitelijk is iedereen die genderdysfoor is ooit zonder medische ingrepen geweest, dat zegt wel genoeg denk ik. Je bent uiteindelijk zelf degene die bepaald hoe jij je voelt en er zijn ook wel voorbeelden van transgenders die al jaren leven in het wensgeslacht, zonder enige vorm van medisch ingrijpen. Als je daar voldoende aan hebt lijkt me dat alleen maar aangenaam.
Irene
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: kun je ook??

Bericht door Judiana »

ik heb in 2014 officieel diganose Genderdysfoor gekregen,

ben wel blij dat ik "breder en ruimer" mag en kan denken dan voor de maatschappij als "normaal" en er buiten me mag profileren