Nieuwe chat! Zie dit topic.

Controle genitaal ontharen?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Controle genitaal ontharen?

Bericht door Robyn »

Wie is verantwoordelijk voor het controleren van het genitaal gebied? Mijn huidtherapeute zegt afspraak te maken met VU, en VU zegt ze vertrouwen de huidkliniek dus ze controleren niet. Ik heb 15 april mijn 6e en hopelijk laatste behandeling.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Controle genitaal ontharen?

Bericht door Cait »

Alles word geregeld bij gender poli ( of je moet zelf regelen ) . Uiteindelijk doet afdeling V ( chirurgie ) de controle . Vaak word dat gedaan door Lian Elfering
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Controle genitaal ontharen?

Bericht door Robyn »

Geen idee waarom de genderpoli dan zegt dat er geen controle nodig is. Ik zal het vu straks wel even bellen.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Controle genitaal ontharen?

Bericht door Cait »

Omdat er nog geen aanleiding voor is . Controleren doen ze bij het srs consult , wat je na 1 jaar HRT hebt
Gebruikersavatar
Bailey
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 sep 2015, 11:30
Gender: Trans MtF

Re: Controle genitaal ontharen?

Bericht door Bailey »

je chirurg zal de voortgang van het ontharen controleren bij je srs consult. die kun je gewoon zelf aanvragen.
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Controle genitaal ontharen?

Bericht door Robyn »

Dan is er denk ik wat verwarring tussen vu en de ontharingskliniek :p begin juli zit ik op 1 jaar HRT.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Controle genitaal ontharen?

Bericht door Fiona »

Vandaag toevallig gebeld met het VUmc. Vroeg om een tussencontrole maar doen ze niet. Ze hebben vertrouwen in de huidtherapeut en komt goed zeggen ze. De controle komt voor mij pas in juli door de chirurg.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Controle genitaal ontharen?

Bericht door Ilse »

Fiona schreef:Vandaag toevallig gebeld met het VUmc. Vroeg om een tussencontrole maar doen ze niet.
Dat is vreemd, want dat hebben ze bij mij wel gedaan.

Ik heb dit nagevraagd tijdens een gesprek bij mijn psych, omdat ik het verhaal had vernomen van een andere transvrouw, wat best rot voor haar was verlopen.
Zij was ook al klaar met de 6 standaard sessies en ging vol verwachting naar de groepsbijeenkomst voor de srs met in haar gedachten dat ze binnenkort een datum zou horen voor de SRS.
Uiteraard werd bij haar na die bijeenkomst gecontroleerd of de genitale ontharing voldoende was en nee dus, jammer dan. Ze kon zo weer opnieuw beginnen met het hele ontharingsproces.
Dit viel haar dus ook enorm tegen dat hierdoor ook nog de srs werd uitgesteld(inmiddels komt ze al aardig in de buurt van een maand of 8 of 9 dacht ik), terwijl een controle na haar 6 standaard sessies veel had kunnen voorkomen.

Toen ik mijn psych dit verhaal had uitgelegd, is hij naar de balie gelopen en kreeg ik na het gesprek een verwijzing van onze afdeling K en mocht ik even doorlopen naar afdeling V, waar ik het geluk had dat Lian het bij mij tussendoor kon controleren.
Ook bij mij waren de 6 standaard sessies onvoldoende en ik kon direct weer terug naar afdeling K met het verzoek voor een nieuwe machtiging van 6 lasersessies + elektrisch epileren.

Jammer dat ze dit beleid toch nog steeds niet gewijzigd hebben, vooral als er al twijfel is als het wel voldoende is.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Controle genitaal ontharen?

Bericht door Fiona »

Ook ik heb gevraagd om een tussentijdse controle. De receptie van de genderpoli heeft me laten weten dat ik moet wachten op de chirurg en dus na mijn RLE. Heb later weer gebeld met de vraag of ze toch willen controleren omdat ik twijfel of het wel goed is gedaan. Ze hebben mijn vraag toen voorgelegd bij de afd. Chirurgie. Ik kreeg toen een telefoontje dat ik een afspraak moet maken met Linda Laurens van de genderpoli. Omdat ik toch op 2 mei weer voor controle moet komen zal ik het dan wel vragen.
Gebruikersavatar
Jennifer-Fernanda
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 nov 2013, 23:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Arnhem

Re: Controle genitaal ontharen?

Bericht door Jennifer-Fernanda »

De machtiging voor het genitaal ontharen was vol/helemaal verbruikt, en ik heb het op 28 jan 2016 laten controleren bij Linda op de afdeling K. Zo werd mijn machtiging verlengd en kon ik weer verder met ontharen (bij mij was het vooral elektrisch epileren). Op 24 februari tijdens het groepsconsult zei Lian dat het nog niet voldoende was, maar dat begreep ik zelf ook wel. Op 12 mei is het nogmaals gecontroleerd door Lian, en nu werd het wel goed bevonden. Mijn srs stond inmiddels al vast op 25 mei a.s., dus alles komt nu dichtbij, maar ik ben er klaar voor. Mijn srs stond eigenlijk al op 11 mei gepland, maar doordat de controle niet eerder dan 12 mei kon, moest de datum van mijn srs ook verzet worden.