Vreselijke stem

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Vreselijke stem

Bericht door Anon20190501 »

@Nisss: met 'die vraag' bedoel ik de vraag wat het hooghouden van de adamsappel op lange termijn met je stem kan doen. Ik durfde niet blindelings vertrouwen op die Shortcut to female voice pagina en heb daarom aan mijn logopediste gevraagd wat zij daarvan vond.

PS. Wat falsetto betreft, het is juist niet de bedoeling om permanent die kopstem te gaan gebruiken, maar wel om de basisfrequentie van je gewone (=borststem) te verhogen en de plaats waar het resoneert omhoog te krikken. Je wil niet gaan klinken als Jimmy Sommerville!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Vreselijke stem

Bericht door Cait »

Ik heb zelf ook een soort shortcut genomen, stem operatie bij dr rinkel. Dusver prettig verloop.
ik vraag mij af met de manier die onderanderen nisss en Amy doet of je dan wel kan zingen ivm vastgezette adamsappel
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Vreselijke stem

Bericht door Nisss »

@cait je zet je adamsappel niet vast. Je traint je adamsappel om omhoog en een beetje naar achter te laten gaan als je spreekt. Toen we de akelige t in onze lichaam begon (puberteit) ging onze stem omlaag door onder andere dingetjes in onze keel. Daarom hebben transmannen op een gegeven moment lagere stem en verliezen ze (niet helemaal misschien) hogere stem.

Deze video legt het echt goed uit van sosara https://youtu.be/y4dQuQS6IIE

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk