Weinig tijd

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516

Weinig tijd

Bericht door Anon20190516 »

Hallo,iedereen.zoals jullie merken ben ik weinig meer op het forum.laatste keer schreef ik over eenzaamheid.nou daar heb ik bijna geen tijd meer voor,want krijg het steeds drukker.buiten mijn werk om,met zeer verschillende werktijden(soms savonds soms overdag en ook dag tot dag kan het verschillen)ben ik van alles aan het regelen en aan het doen..ik ben nu bv aan het regelen ivm de ontharing(gezicht en euhm jeweetwel)probleem is dat de laserontharing voor het ontharen van het te operen gebied niet in mijn eigen woonplaats kan volgens de vu-lijst en ik dus 50 minuten heen en 50 minuten terug moet reizen voor een uurtje laseren.(gezicht kan wel in mijn woonplaats,maar ik wil liever alles in 1 keer in 1 kliniek en ga niet 2 uur reizen,voor een half uurtje laseren)ben alleen nog maar voor intake geweest.was wel al een maand geleden hier in mijn woonplaats bij klinieken in mijn woonplaats geweest en gesprekken gehad en volgens hun behandelen ze ook transvrouwen voor de vu.ook daar beneden zeg maar.....maar hun staan niet op de lijst..weet niet precies hoe dat nu zit..heb de 2 klinieken in mijn woonplaats nogmaals benaderd net de vraag of hun niets voor mij kunnen betekenen en ze gaan de vu benaderen of het toch niet hier kan...ja,ik weet ben eigenwijs,maar zie het niet zo zitten elke 6 weken bijna 2 uur te reizen voor een uurtje behandelen,terwijl er hier prima klinieken zijn waar ik zo heen kan fietsen.bovendien heeft begin vorige week de vu een brief heeft gestuurd naar mijn verzekeraar ivm de ontharing,heb nog geen bericht ontvangen ivm goedkeuring)verder eind volgende maand 2 dagen achter elkaar afspraak vu(endocrinoloog en dexascan,kon helaas niet op 1 dag)en naar reumatoloog in mijn woonplaats.gelukkig heb ik die hele week vrij.in diezelfde week wil ik ook geslachts en naamwijziging(+id kaart en rijbewijs opnieuw)gaan regelen bij mijn gemeente...ik heb het formulier voor het aanvragen al liggen,moet het nog opsturen naar de vu(en betalen),ik stuur hem wel al op,maar met de notitie dat ik hem ong.25 mei terugwil en betalen.25 mei eerste afspraak endocrinoloog en heb dan vakantiegeld,vind dat een mooi startpunt(ook ivm kosten aanvraag geslachtswijziging,IDkaart en rijbewijs)verder heb ik door hoge huurkosten(alleenstaand in gezinswoning,3kamer)hoge zorgkosten(reuma en genderdysforie)eigen risico gaat er helemaal door..financieel ben ik een ramp.ik weet dat ik reiskosten naar de vu enzo kan terugkrijgen van de belasting,maar heb totaal geen kaas gegeten van hoe dat werkt(heb heel lang geen aftrekkosten gehad,dus hoefde niets meer op te geven).ik geloof dat ik bij mijn gemeente een compensatie kan aanvragen voor zorgkosten,maar zie tegen de regelrompslomp op en ben te moe.financiele administratie heb ik niet(betaalt rekening en gooit afschrift op stapel op tafel)omdat ik me zoveel zorgen maak en moe van alles regelen plus werken enzo begint mijn huis steeds rommeliger te worden.kan me er amper toe zetten te stofzuigen,afwassen en schoonmaken,wat regelmatig resulteert in een aardige stapel afwas op het aanrecht en een toilet en badkamer die er niet echt netjes meer uitzien.daarbij komt nog het sociale isolement waar ik in zit,familie en vrienden zie ik zelden en ik heb daardoor het gevoel dat niemand nog iets om mij geeft(gelukkig heb ik nog werk,anders had ik helemaal bijna geen sociale contacten)in het weekend voel ik mij nog steeds super eenzaam en hang wat op de bank,kijk tv,netflix,internetten of ga de stad in(zodat ik andere mensen zie)hierdoor geef ik ook weer teveel uit,wat niet gunstig is voor mijn financiele situatie.maw...elke maand tegen het einde gaat de bankrekening een aardig stuk de min in.hierdoor kan ik dus eigenlijk niet echt iets afspreken..heb met enkelen van jullie kontakt gehad om eens iets af te spreken,maar dat kan dus pas eind mei..sorry daarvoor...ook sorry voor het lange verhaal en knuffels voor iedereen hier