M'n baas inlichten :O

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Michelle

M'n baas inlichten :O

Bericht door Michelle »

Ik ben benieuwd wat jullie mij voor advies kunnen geven, ik denk echt dat ik diep van binnen een vrouw ben. Ik zit nog niet in het traject maar ik ben altijd eerlijk en oprecht geweest tegenover mijn baas en dat wil ik ook houden. Ik heb namelijk 2 weken vrij gehad om rust te krijgen in mijn hoofd, dit is nooit eerder gebeurd en ik leg dit graag uit..

Zaterdag zou ik eerst met mijn baas een gesprek krijgen maar dit word uitgesteld. Hij moest voor een project naar het buitenland oid. Maar binnenkort hoop ik hem te spreken onder 4 ogen en mijn vermoedens uit te spreken. Ik werk in de detachering en ik haat diep van binnen dat werk maar ik wil dat graag blijven doen tot ik echt een vrouw ben. Momenteel heb ik een hypotheek, leuk appartement, auto van de zaak, riant inkomen etc. En dat wil ik graag allemaal behouden.

Mijn baas is alleen 'christelijk' wel 'open-minded' dus zo heel christelijk ook weer niet. Ik ben bang dat als ik het vertel, hij me probeert te overtuigen dat het te genezen is. Want als dat zo is, dan barst alles in elkaar. Hij kan mij overal plaatsen waar hij wil. Hij kan tenslotte mensen vinden die er op een goede manier mee om kunnen gaan. Daar ben ik van overtuigd. Dan doe ik dit werk omdat ik eindelijk weet wie ik ben, dan geef ik helemaal vol gas :D

En ik heb meerdere malen van hem vernomen dat iedereen met wie ik werk uiterst te spreken is over mij. Dus hij wilt mij ook niet kwijt ;) Hij ziet mij als zoon heeft hij pas gezegd, niet wetende dat ik een dochter word :P

Daarom maakt mij dit werk ook niet uit, ik wist altijd al dat hij het beste met mij voor heeft. Ik kan alles vragen en niks is een probleem. Heerlijk :) en dat wil ik graag behouden.. En ik ben zo bang dat hij mij niet accepteert, nu ik eindelijk weet wie en wat ik ben...

Kan iemand tips geven om het op een goede manier te brengen? Want mijn opgebouwde bestaan wil ik niet weg hebben, ik wil op de oude voet verder maar dan anders ;) ik ben bang dat ik mijn emotie en gevoel teveel laat spreken en zo niet de realiteit kan inzien... Tips e.d. uiterst welkom :D
Jessy

Re: M'n baas inlichten :O

Bericht door Jessy »

Ik denk dat je je vraag grotendeels zelf al beantwoord hebt. Een persoonlijk gesprek onder 4 ogen zou de beste optie zijn, als je daarvoor de moed kunt opbrengen.
Zorg alleszins dat je goed voorbereid bent. Zorg dat je vragen kunt beantwoorden, en stel (net als een sollicitatie) alles in een positief daglicht.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Michelle

Bericht door Michelle »

Jessy schreef:Ik denk dat je je vraag grotendeels zelf al beantwoord hebt. Een persoonlijk gesprek onder 4 ogen zou de beste optie zijn, als je daarvoor de moed kunt opbrengen.
Zorg alleszins dat je goed voorbereid bent. Zorg dat je vragen kunt beantwoorden, en stel (net als een sollicitatie) alles in een positief daglicht.
Dankje :) ja dat lijkt mij ook het beste, maar ik ben dan bang dat ik dan op dat moment gelijk de erkenning wil hebben van hem. Dat hij mij accepteert zoals ik denk te zijn. Ik wil daar niet teveel aandacht op leggen maar dat is hetgene wat ik natuurlijk wil horen ;) dan moet ik gewoon in dat gesprek zeggen; ik hoop dat je het even laat berusten en mij later laat weten hoe je hier zelf in staat. Ik wil wat wij samen opgebouwd hebben niet zomaar van de hand doen.

Ik ben dolgelukkig als hij mij hierin wil helpen, dan kan ik alles aan, heb ik overal de tijd voor, hou ik alles wat ik heb, kan ik kennissen makkelijker de rug toekeren als ik m'n coming out ga doen etc etc :) maar goed, volgende week de poging wagen dan ;)
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Geef mensen een beetje de tijd, vergeet niet dat jij er al heel lang mee bezig bent, maar dat het voor je omgeving nieuw is.
Irene
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik zou eerder de nadruk leggen op dat je dezelfde persoon blijft, maar gelukkiger. Als je nu al enorm goed bekend staat in je werk kan dat dus alleen nog beter worden!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Michelle

Bericht door Michelle »

Dankjulliewel :) en dat ik alleen maar gelukkiger kan worden mag inderdaad niet onbenoemd blijven! Dankje :)

Zelf ga ik denk ik een brief maken zodat ik die voor kan lezen, ik zit hem denk ik helemaal te shaken als ik ga praten :P dan hou ik tenminste een lijn in m'n verhaal ;)
Michelle

Bericht door Michelle »

Hoppa!!! Ik ben enorm blij :D en eindelijk rustig :D

M'n baas wil me hiermee helpen!!

Ik hoef geen uitkering aan te vragen of ander werk te vinden!!!!! Ik kan blijven doen wat ik doe!!!! Geen druk om te moeten! Alles komt goed, hoe ik ook mag zijn :D

Proost :D
Lydia

Bericht door Lydia »

Yay!
Sapere Aude
AnjaE

Bericht door AnjaE »

Wat goed zeg!!
Saskia

Bericht door Saskia »

Wauw heerlijk voor je.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)