Overgevoelig na SRS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Suikerklontje
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Genderfluid

Overgevoelig na SRS

Bericht door Suikerklontje »

Een paar maanden en vele zorgen later kom ik toch nog even langs op de hoop van iets herkenbare verhalen en hopelijke geruststelling.

Na nu bijna 3 maanden gaat het dilateren altijd nog prima. Verder dan dilateren en de boel aanraken/schoonhouden ben ik nog niet mee bezig geweest. Het voelt nog onprettig en erg gevoelig dus ik voel mij niet geroepen om op onderzoek uit te gaan, al ben ik wel nieuwsgierig!

Nu vraag ik mij af.. hoe lang nog voor al die aparte pijntjes en steken soms er in schieten? Al is het maar voor een seconde? Als ik in de buurt kom van waar ik denk dat de clit zit dan is het erg pijnlijk. Als een steek.. nu zit er gevoel. Fijn. Maar wanneer wordt dit wat plezieriger?

Als laatste! Over een maand is er hier een feest om met een grote glijbaan in de stad met banden naar beneden te glijden, leuk! Gek! Eerste keer bikini, eng, etc etc.. maar los van intern.. kan mijn lichaam dat al hebben? Kan ik al in bad/zwemmen? Zijn glijbanen (over een kleine maand weliswaar) wel al te doen of ben ik nog enorm fragiel?

Ik luister sowieso naar mijn lichaam.. maar weet niet zo goed hoe die momenteel op klappen of spontane botsingen reagert. Probeer het liever ook niet uit.

Sorry voor de mogelijke verwarende lap tekst, zit op mijn gsm dus het is lastig om het goed samen te vatten en overzichtelijk te houden!
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Overgevoelig na SRS

Bericht door Anon20190122 »

Tja mijn ervaringen zijn ook al weer 20 jaar terug maar ik had na een minimaal een maand weer volledig gevoel en mijn clit is nooit pijnlijk geweest om aan te raken eerder geweldig.

Wat betreft die glijbaan zou ik overslaan dit jaar zo lang je nog pijn hebt zou ik even pas op de plaats doen tot geheeld bent en je geen pijn meer hebt!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Overgevoelig na SRS

Bericht door Anon20180501 »

Suikerklontje schreef...
Nu vraag ik mij af.. hoe lang nog voor al die aparte pijntjes en steken soms er in schieten? Al is het maar voor een seconde? Als ik in de buurt kom van waar ik denk dat de clit zit dan is het erg pijnlijk. Als een steek.. nu zit er gevoel. Fijn. Maar wanneer wordt dit wat plezieriger?
Die steken vooral in het gebied rond mijn klit bleven ook bij mij vrij lang aan houden Suikerklontje, zeker bij aanraking/masturbatie, en dat zeker een jaar lang. Echt prettig werd het inderdaad pas nadat ik er geen last meer van had maar de pijn nam zo geleidelijk af dat ik er eigenlijk geen exacte tijdspanne aan kan vast plakken.
Als laatste! Over een maand is er hier een feest om met een grote glijbaan in de stad met banden naar beneden te glijden, leuk! Gek! Eerste keer bikini, eng, etc etc.. maar los van intern.. kan mijn lichaam dat al hebben? Kan ik al in bad/zwemmen? Zijn glijbanen (over een kleine maand weliswaar) wel al te doen of ben ik nog enorm fragiel?
Na 4 maanden zou je lichaam best al wel veel moeten kunnen hebben, zeker die dingen die je hierboven beschrijft, maar zoals met zoveel gaat ook hier voor op dat het individueel bepaald is, de een zit na een week alweer op de fiets terwijl een ander dan nog amper kan lopen... ;)
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Overgevoelig na SRS

Bericht door leonie »

wat ik lees van suikerklontje komt me bekent voor .
Ik had dezelfde erg gevoelige ( of beter overgevoelige ) dingen .
kon en durfde er de eerste maanden ook niet aankomen , zo gevoelig was het .
Bij mij heeft dat ook lang geduurd eer het van overgevoelig over ging naar aangenaam , toch ook meer dan 1 jaar .

Maar ik ben eigenlijk heel blij dat ik gevoel heb , want zoals ik al gehoord heb , zijn er ook dames die er geen gevoel bij hebben , en helemaal niets voelen , en dat vind ik erger .

Er is weinig medisch aan te doen , gewoon afwachten en geduld hebben .
Nu 3 jaar na men operatie ( srs ) dilateer ik me nog 1 keer om de week , soms wacht ik 14 dagen , en dit zonder enig probleem , telkens 20 tot 30 minuten .

Ik zou na 3 maanden toch al niet naar een glijbaan gaan , of zwemmen , je lichaam is nu volop bezig te herstellen , geef het even tijd ?
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!