Op een website las ik een transitie van een transvrouw en die gaf aan dat ze na een jaar hormonen 2 cm korter was geworden.
Dat lijkt mij een vreemd verhaal, dus ik vraag me af of er mensen zijn op dit forum die dit kunnen bevestigen of ontkrachten op basis van eigen ervaring.
Doen Hormonen ook iets met je lengte ?
-
i-rene
Doen Hormonen ook iets met je lengte ?
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
-
Lydia
Re: Doen Hormonen ook iets met je lengte ?
Het draait er bij dit verhaal om dat kraakbeen meer volume heeft onder invloed van testosteron. Een ander punt dat van invloed is, is dat bij sommige mtf een bekken-kanteling plaats vindt. Deze combinatie kan inderdaad tot een verandering van lengte leiden.
Sapere Aude
-
Anon20210626
het maakt zelfs uit of je 's ochtends , dan wel 's avonds meet ........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Anon20190122
Ik ben in de 20 jaar na mijn srs 3cm gekrompen telt dat ook? 
-
Danielle
2 cm verschil kan ook nog prima verklaard worden door onnauwkeurig meten. Ik heb in elk geval nog nooit gehoord van krimpen door hormonen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
ada
Ik weet wel dat door het kraakbeen je met de tientaljaren kleiner wordt, maar door de hormonen weet ik niet. Heb wel al vele jaren kalktabletten maar dat hebt er niets mee te maken denk ik. Was vroeger 1.61 maar nu op 71 jaar nog maar 1.56. Als man zeiden ze dat ik een kleintje was, gelukkig als vrouw was ik daar van af.
Maar de rokken en broeken zijn nog steeds te lang en moet vaak laten inkorten. Tsja de jonge meiden zijn 1.75 a 190 tegenwoordig.
Maar de rokken en broeken zijn nog steeds te lang en moet vaak laten inkorten. Tsja de jonge meiden zijn 1.75 a 190 tegenwoordig.
Wees je zelf en niet een ander
-
Anon20180311
Als FtM, groeide ik al even min van de testo. Nu ik wat ouder ben geworden denk ik, dat ik eerder wat, gekrompen of kleiner ben geworden ( leeftijd denk ik ) . Maar ookal is het weliswaar bij mij de andere zijde, groeien/krimpen door testo/oestro. Dat is eerder voor mij een onbewezen feit of fabeltje.
Grtz Nick
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
i-rene
Ik vond het zelf best een ongelooflijk verhaal, maar op Google vond ik verschillende verhalen van mensen dat de Oestro o.a. de ruimte tussen je wervels iets verminderen. Ook wordt er door sommigen geclaimd dat de spieren in je voeten slinken en dat je voeten daardoor wat kleiner worden.
Echter zijn sommige claims m.i. ongeloofwaardig. Er was er een die claimde van US Size 10 naar US Size 8 gegaan te zijn qua voeten. Ook lees ik over mensen die claimen door een jaar HRT 5 cm kleiner geworden te zijn.
Dit soort grote verschillen leken mij niet geloofwaardig, maar omdat je spieren e.d. door Oestro wel slinken zou ik me kunnen voorstellen dat je misschien wel ietsje kleiner zou kunnen worden doortdat je wervels dichter op elkaar komen te liggen.
Een heel klein beetje kleiner zou mij niet verkeerd uitkomen, maar is voor mij gelukkig geen must. Ik ben namelijk 180 cm en heb schoenmaat 42,5. Schoenmaat 42 zou net iets makkelijker zijn, dan maat 43 die ik soms nodig heb. Mijn lengte is voor en vrouw niet echt een probleem.
Maar goed, tot nu toe nog niemand hier ,die buiten de normale leeftijdskrimp (die iedereen op gegeven moment meemaakt) werkelijk (iets) kleiner is geworden.
Echter zijn sommige claims m.i. ongeloofwaardig. Er was er een die claimde van US Size 10 naar US Size 8 gegaan te zijn qua voeten. Ook lees ik over mensen die claimen door een jaar HRT 5 cm kleiner geworden te zijn.
Dit soort grote verschillen leken mij niet geloofwaardig, maar omdat je spieren e.d. door Oestro wel slinken zou ik me kunnen voorstellen dat je misschien wel ietsje kleiner zou kunnen worden doortdat je wervels dichter op elkaar komen te liggen.
Een heel klein beetje kleiner zou mij niet verkeerd uitkomen, maar is voor mij gelukkig geen must. Ik ben namelijk 180 cm en heb schoenmaat 42,5. Schoenmaat 42 zou net iets makkelijker zijn, dan maat 43 die ik soms nodig heb. Mijn lengte is voor en vrouw niet echt een probleem.
Maar goed, tot nu toe nog niemand hier ,die buiten de normale leeftijdskrimp (die iedereen op gegeven moment meemaakt) werkelijk (iets) kleiner is geworden.
-
Suikerklontje
Ik ben 1.87 en heb behoorlijk gehoopt. Heb slechte botten dus ik dacht dat 'mee' te hebben. Je kunt beter gewoon happy worden van je lengte. Er gaat niks gebeuren en zo wel dan is het of een erg slecht teken, of je bent inmiddels ouder geworden.
Weliswaar stond er op mijn oude ID dat ik 1.91 was. Gekrompen? Nee hoor. Een maand of zo na mijn hormonen een nieuwe ID met nieuwe naam laten maken. Misschien wordt er een beetje geboost bij mannen ofzo qua lengte. Volgens mij was ik zelfs heel vroeger eens opgemeten met schoenen aan met zo'n dikkere zool.
Anyway. Nee. Ge wordt niet korter.
Weliswaar stond er op mijn oude ID dat ik 1.91 was. Gekrompen? Nee hoor. Een maand of zo na mijn hormonen een nieuwe ID met nieuwe naam laten maken. Misschien wordt er een beetje geboost bij mannen ofzo qua lengte. Volgens mij was ik zelfs heel vroeger eens opgemeten met schoenen aan met zo'n dikkere zool.
Anyway. Nee. Ge wordt niet korter.
-
i-rene
Nou dames,
Dat is dan duidelijk. Word ik van maat 42 geen maatje 36
Ik was er wel van uitgegaan dat het geen effect zou hebben, want in de literatuur (en ik heb er inmiddels al echt veel over gelezen) werd het onderwerp nooit aangesneden. Maar nu heb ik van de ervaringsdeskundigen bevestiging dat het een broodje aapverhaal is geweest.
Gelukkig ben ik niet te groot en kan ik wat dat betreft straks met mijn lengte wel uit de voeten als vrouw.
Met 180cm is dat toch wel wat overtuigender dan bijvoorbeeld 195cm, maar 176 had ook wel leuk geweest
Dat is dan duidelijk. Word ik van maat 42 geen maatje 36
Ik was er wel van uitgegaan dat het geen effect zou hebben, want in de literatuur (en ik heb er inmiddels al echt veel over gelezen) werd het onderwerp nooit aangesneden. Maar nu heb ik van de ervaringsdeskundigen bevestiging dat het een broodje aapverhaal is geweest.
Gelukkig ben ik niet te groot en kan ik wat dat betreft straks met mijn lengte wel uit de voeten als vrouw.
Met 180cm is dat toch wel wat overtuigender dan bijvoorbeeld 195cm, maar 176 had ook wel leuk geweest