Relaties

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Relaties

Bericht door Tyler »

La-Clau schreef: En: Wat ik pas echt verontrustend vind is het hoge percentage transsexuelen dat beweert helemaal geen behoefte aan een relatie te hebben, in welke vorm dan ook.
Ik denk dat dat voor een deel voort komt uit angst voor afwijzing. Het is makkelijker om te zeggen dat je iets niet wilt dan erkennen dat het moeilijk is om te krijgen. Aan de andere kant is het ook zo dat dit een enorm ingrijpend proces is en ik heb op dit moment ook geen behoefte aan een relatie omdat ik me nu echt volledig op mezelf moet kunnen richten. Als je al helemaal door transitie heen bent is het een ander verhaal. Maar dat zie ik dan wel weer. En wie weet. Het is niet zo dat ik me er voor afsluit.
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Heleen »

En: Wat ik pas echt verontrustend vind is het hoge percentage transsexuelen dat beweert helemaal geen behoefte aan een relatie te hebben, in welke vorm dan ook.
Tja, het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je een relatie noemt.

Ik kan mij voorstellen dat er aardig wat T's zijn die een slecht gevoel overgehouden hebben aan hun (misschien voorlopig laatste) relatie waar ze hun CO gehad hebben. Als je onder relatie een soort samenlevingsverband laat vallen (dus geen LAT - *oef* bestaat die term nog?) kan ik mij er wel iets bij voorstellen. Ik zie mij niet zo snel weer met iemand samenwonen, maar dat is over een paar jaar misschien anders. Dat houdt overigens niet in dat ik geen behoefte heb aan intimiteit (emotioneel en op termijn ook sexueel), want die behoefte is er wel degelijk en is volgens mij een moeilijk te onderdrukken menselijke behoefte.
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door La-Clau »

Over de laatste 2 reacties, van Tyler en Heleen.
Natuurlijk hebben jullie gelijk met jullie meningen over angst voor afwijzen, en slecht gevoel na een vorige relatie. Maar daarnaast raken jullie ook allebei de kern van de zaak: "Misschien nu niet, maar ik sta er wel voor open", waarbij je dus feitelijk al beweert dat helemaal "zonder" ook uiteindelijk geen optie zal zijn.
Dat je in een bepaalde periode van je leven even niet wilt, en het zo ver als mogelijk van je houdt, kan ik goed inkomen. Erger nog, zo'n periode heb ik zelf ook gehad, en die heeft geduurd tot er iemand door die muur heen brak. Sindsdien heb ik weer de overtuiging dat een verhouding gebaseerd op liefde of verliefdheid, wel degelijk van toegevoegde waarde is, ook als je op dat punt van je leven het heel druk hebt met je eigen leven en gevoelens op orde brengen. In ieder geval iets totaal anders dan de relaties welke je met familie en/of vrienden onderhoudt.
Of je bij zo'n relatie samen gaat leven, of slechts af en toe samen bent is in dat geval van minder belang. Intimiteit en sexualiteit is voor een ieder zelf in te vullen denk ik. Ik ben het met Heleen eens dat je dat niet zomaar kunt onderdrukken, en de vraag is dan ook of je dat wel moet willen.
Van de transsexuelen die ik persoonlijk ken valt mij echter op dat zij die er in 1 of andere vorm wel een relatie op na houden een stuk positiever in het leven staan en met problemen omgaan, dan zij die het helemaal alleen trachten te rooien.

Mods: Is het wat om dit draadje te splitsen? Het relatie ja/nee/misschien gaat wel erg ver afwijken van het oorspronkelijke onderwerp.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Aster »

La-Clau schreef:. Oftewel het in feite absurd hoge percentage aan lesbische T's
Dat is iets wat me blijft verbazen ja.
andere oorzaken aan ten grondslag liggen.
Hypothetisch zou het zo kunnen zijn dat opvoeding en omgeving een veel grotere invloed op de ontwikkeling van sexuele geaardheid hebbben dan wordt aangenomen. Tenslotte heeft ieder stel ouders wel een bepaald verwachtingspatroon voor hun kind, en in de meeste gevallen zal dat het huisje-boompje-beestje model zijn.
Als dat zo was dan zouden er simpelweg geen homo's of bi's of lesbo's bestaan. En ook geen Tlovers for that matter.

Zoals primaire transen dat al heel erg jong beseffen, zo zit seksuele identiteit en voorkeur(en) er ook al heel erg jong in en beseffen jonge kinderen dat.
En dan met name en vooral de 'verboden' seksuele varianten.
En de gewone seksuele voorkeuren worden heel gewoon meegenomen in het dagelijks leven.

Want verliefdheid en sexuele aantrekkingskracht zijn gevoelens. Het nadeel van gevoelens is dat je ze niet met anderen kunt staven. Met andere woorden je weet helemaal niet of hetgeen jij voelt als verliefdheid hetzelfde is als dat een ander dat voelt.
Dat zou niet best zijn, als je je gevoelens met die anderen zou kunnen staven. Het gaat om die ander waarop je verliefd bent en die evt respons geeft.
Jouw verliefdheid zou dus net zo goed een misinterpretatie van je gevoelens kunnen zijn. Vrouwen zijn tenslotte leuk!
Sommige vrouwen zijn heel erg leuk ja. Maar het lijkt me sterk dat ik mijn vriendschappen met bio vrouwen waarmee ik kan lezen en schrijven 'misinterpreteer'.
Pas de laatste tijd kom ik tot de conclusie dat ik misschien ook wel op een man zou kunnen vallen.
Dat is een bekend fenomeen onder (evt post op) MTF die tot dan toe alleen op vrouwen vielen. Ik zie dat als een vorm van 'aanpassing' want MTF= vrouw, dus daar hoort (ook) een man bij of 'in' volgens de nw ontwikkelde opvattingen dan.

De man 'waarop gevallen wordt' wordt dan een soort requesiet om de vrouwelijkheid van de MTF 'te bevestigen' uit een soort van nieuw of hervonden heteronormativiteit.
Bewust of onbewust.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Relaties

Bericht door Jessy »

La-Clau schreef:Mods: Is het wat om dit draadje te splitsen? Het relatie ja/nee/misschien gaat wel erg ver afwijken van het oorspronkelijke onderwerp.
Bij deze.

Pfffff... relaties. Ik kan er eigenlijk weinig zinnigs over zeggen wegens het gebrek eraan. Als heteroman op dat gebied nooit kunnen functioneren. Verliefd ben ik vaak genoeg geweest, maar altijd viel ik op de verkeerde, werd bezeikt, of de vrouwen op wie ik verliefd was vielen op vrienden van me.
Wel weet ik dat de behoefte heel groot is. Alleen blijven is my worst nightmare. Blijft mijn grootste droom om ooit te mogen meemaken met iemand samen te zijn, die zoveel van mij houdt als ik van haar.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Relaties

Bericht door Tyler »

het is grappig dat mijn broer laatst tegen me zei dat het wel logisch is dat ik trans ben gezien mijn dating gedrag en het zoeken naar mijn plek binnen een relatie en de moeite die ik daar altijd mee heb gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet in hoeverre dat ook echt samenhangt. Dat zal nog moeten blijken denk ik zo.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Relaties

Bericht door Hedwich »

Ik had graag een relatie gehad. Nog nooit gehad helaas. Geen idee wat me alleen houdt eigenlijk.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Relaties

Bericht door Judiana »

ik heb ook geen relatie,nooit gehad, en vrienden of sort of contact is alleen hier...
dat ik geen relatie heb zal wel om een bekende rede liggen, tenminste dat hoor ik 90% van de tijd
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Relaties

Bericht door Eva »

Lieve mensen (m/v), ik weet bij alle goden niet waaraan ik mijn relatie met Elisabeth te danken heb. Het lot? Wel dan heb de hoofdprijs gewonnen.

Wel zou ik mensen willen aanmoedigen vaker contact te leggen in het echte leven. Dating kan natuurlijk ook (denk ik), maar een initiatief als de komende BBQ (geen dating-bijeenkomst!) kan natuurlijk wel je blikveld verbreden. Dat lelijke mens blijkt in werkelijkheid een schat te zijn (ik noem maar iets).
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Relaties

Bericht door Tyler »

Geen dating bijeenkomt? Dan kom ik niet hoor. :P Grapje. Ik zou graag komen maar helaas, ik kan echt niet.
Ik ga wel zaterdag naar het COC in Leiden..... Een bloedmooie ex van me komt ook. Ze is weer single maar nog steeds 100% lesbisch, voor mij nu helaas.