Relaties

Pas ik nou in een hokje of niet?
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Relaties

Bericht door NaomiClareNL »

Wat Jessy zegt behalve dan dat ik nooit vover ben gekomen dat ik verliefd werd op een vrouw.
Mannen hebben me nooit wat gezegd en na wat verwarring direkt na het begin van de hormonen is mijn voorkeur nog steeds voor vrouwen. Nu wel verliefd geworden (op een totaal onbereikbare vrouw natuurlijk :D ) maar het voelt wel goed.

Mij beangstigt dat percentage van iets meer dan 60% van de transen die alleenstaand zijn na de juridische geslachtsaanpassing dat in dat CBS onderzoek genoemd word.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Relaties

Bericht door Jessy »

Mij ook... maar anderzijds ben ik 99% van de tijd tot nu (ben al in de 30) alleen geweest, en dat was niet uit eigen keuze. Dusja, hoeveel heb ik op dat vlak nog te verliezen... Waarschijnlijk zelfs meer te winnen. Want ik zit lekkerder in mijn vel en dat geeft een goede uitstraling.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Relaties

Bericht door Laurens2 »

Bah, vandaag weer op ik weet niet welke dating site's gekeken en iedereen doet zich zo perfect voor. Ik weet niet eens waar ik moet kijken. Ik ben vrouw en zoek een vrouw, of ik ben man en zoek een vrouw. Hopeloos dit :/

Op Lexa bijvoorbeeld, iedereen heeft eisen. Hoeveel moet de persoon roken? Hoe is de woonsituatie? Wil zij kinderen? Hoe zwaar? Welke kleur ogen...? Is dit niemand anders opgevallen? Lijkt wel een spel. En dan vragen ze je ook nog 30 euro per zo veel maanden om alleen maar een bericht naar iemand te sturen (waar niemand op reageert trouwens, want ze voelen zich allemaal te goed voor een trans).

Sorry hoor maar ik moest mijn frustraties ergens kwijt, ik zit hier al lang mee. Met het feit dat ik mijn leven lang alleen ben. Hoe geweldig mijn band met mijn ouders is kan ik het er niet met hun over hebben. Met niemand eigenlijk. En dat vreet aan me.

Zo, dat is voor het eerst eruit. Let maar niet op mij ;)
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: Relaties

Bericht door Martijn »

@Mark Dat had ik nou ook met datingsites. Daarom begin ik er gewoon niet aan. Ik hoop iemand tegen te komen in de 'echte' wereld ;)
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Relaties

Bericht door Laurens2 »

Je hebt helemaal gelijk, ik moet me er denk ik ook niet zo mee bezig houden. Als het komt, dan komt het wel.
Leuke nieuwe avatar trouwens :D
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Relaties

Bericht door Jessy »

Datingsites heb ik ook echt geen vertrouwen in. Velen doen zich perfect voor en zijn dat verre van, of zijn zelfs iemand anders dan ze zich voordoen te zijn.
Op gratis sites is dat heel erg. Op betaalde wellicht minder, maarja je betaalt en het geeft natuurlijk geen enkele garantie.

Dan vraag ik me af of je niet beter af bent met zo'n koppelbureau waar je kunt langsgaan en inschrijven. Maar ik heb hier totaal geen ervaring mee.

Avondje speeddating heb ik wel eens gedaan. Op zich is dat heel leuk, maar naar mijn ervaring werkt het ook niet als je serieuze intenties hebt mensen te ontmoeten. Velen komen daar met vrienden gewoon voor de fun en niet om mensen te ontmoeten en stemmen alleen als er echt een Mr/Miss Perfect tussen zit.

Wat nog altijd het beste werkt is je vriendennetwerk zoveel mogelijk uitbreiden. Ga veel weg met mensen, leer hun vrienden ook kennen, en via-via-via kun je ineens iemand tegenkomen met wie de klik er ineens is. Ga vooral niet hard zoeken, want dat is juist teleurstellend, en je uitstraling is verre van wat het zijn moet.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Relaties

Bericht door Laurens2 »

Jessy schreef:Wat nog altijd het beste werkt is je vriendennetwerk zoveel mogelijk uitbreiden. Ga veel weg met mensen, leer hun vrienden ook kennen, en via-via-via kun je ineens iemand tegenkomen met wie de klik er ineens is. Ga vooral niet hard zoeken, want dat is juist teleurstellend
Klopt, ik weet dat ik wat meer moet ondernemen en mensen moet gaan ontmoeten, ik heb weinig mensen die dicht bij mij staan dus daar moet ik aan werken.
Jessy schreef:en je uitstraling is verre van wat het zijn moet.
Wat bedoel je hiermee?
Edit: ik heb m'n reactie nog eens gelezen en dat kwam nogal bot over. Bedoel het niet zo.
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: Relaties

Bericht door Martijn »

@Mark

Bedankt.
En de liefde van je leven komt vanzelf. Sluit je aan bij een club, bevind je onder de mensen en dan ontmoet je vanzelf de ware. En wat ik zelf merk is dat als je zelf lekker in je vel zit, dat mensen naar je toe komen en een praatje beginnen te maken.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Relaties

Bericht door Jessy »

Mark schreef:
Jessy schreef:en je uitstraling is verre van wat het zijn moet.
Wat bedoel je hiermee?
Edit: ik heb m'n reactie nog eens gelezen en dat kwam nogal bot over. Bedoel het niet zo.
Excuses, ik vrees dat ik het misverstand al zie. Ik doelde niet op jou, laat dat even duidelijk zijn. Wat ik probeerde te zeggen is dat de uitstraling van iemand die echt aan het zoeken is niet goed zal zijn tegenover die van iemand die zonder daarbij stil te staan plezier maakt met vriend(inn)en.

En er zijn inderdaad veel mogelijkheden om mensen te ontmoeten, al is het niet altijd vanzelfsprekend om bepaalde stappen te zetten. Heb je hobby's, kun je zoeken naar clubs met mensen met dezelfde interesses. Een sport beoefenen bij een club is ook een mogelijkheid. Een muziekinstrument spelen en een band zoeken. Ik noem maar een paar dingen, zo zijn er natuurlijk heel veel.
Een je een begin hebt van mensen die ook een goed sociaal netwerk hebben, neemt het aantal kennissen al snel exponentieel toe. Ik zeg bewust "kennissen", als je geluk hebt hou je er ook goede vriendschappen aan over. En misschien ook meer ;)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Relaties

Bericht door Laurens2 »

Mijn fout, ik pikte het persoonlijk op. Ik had al het idee dat ik een nieuwe avatar moest kiezen ;)
Heel erg bedankt dat je mij je mening hierover uitlegt. Kan ik erg waarderen. Eerst maar eens werk zoeken, het fijne daarvan is dat daar dus ook andere mensen werken :D