Nieuwe chat! Zie dit topic.

Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik het

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik het

Bericht door Merel77 »

*Zo snel mogelijk. Eigenlijk heeft iedereen het recht om het te weten
*Zodra je je er bewust van wordt dat er 'iets' is tussen jullie
*Tijdens de eerste knuffeltjes en zoentjes
*Maak het je niet te moeilijk. Dat kan ook via sms, chat...
*sex first, talk later
*Wat niet weet wat niet deert
*Ze geloven je niet eens als je het zegt. Dan word je alleen maar uitgemaakt voor leugenaar achteraf
*Tuurlijk moet je het vertellen. Jongens zijn al lang blij met een meisje die niet stiekem een kind van ze wil
*Tuurlijk moet je het veretellen. Jongens zijn al lang blij met 'eindelijk een meisje die niet moeilijk doet'
*Tuurlijk vertellen. Niet iedere lesbo vind het fijn om ineens te vrijen in een heel ander tempo.
*Tuurlijk vertellen. Een vrouw merkt toch meteen dat je heel anders bent.
*Wacht er maar even mee meissie, want mensen gaan alleen maar rare dingen van je denken als je het te snel verteld.
*Je zult er toch mee moeten leren leven dat je iets uit te leggen hebt
*Als vrouw heb je nu eenmaal niet dezelfde rechten op het gebied van de liefde
*Wat heb jij nou te klagen. Je mag blij zijn dat je zo goed 'gelukt bent'
*Wat heb jij een kapsones! Denk je nou echt dat niemand het ziet?
*Jamaar, als je het niet vertelt, ben je dan niet bang dat je pruik af valt (je kunt niet zien dat dat een pruik is trouwens)
*Als je verliefd wordt en je merkt dat het tussen jullie in gaat staan, dan doe je er goed aan om het te vertellen
*Denk in de eerste plaats na over wat je zelf wilt en belangrijk vindt, want alleen dan kun je rekening houden met de ander.
*Wat is het probleem? Je hebt toch nog nooit een klap gekregen als je het vertelde?
--------------------------------

Dit houdt me soms erg bezig. Het afgelopen jaar ben ik een paar keer verliefd geweest terwijl het eigenlijk wederzijds was. Ik weet nog steeds niet goed hoe ik het aan moet pakken. Tegenwoordig gaan veel gesprekken online. Maar voor mij voelt het ook niet goed om het iemand online voor de schenen te werpen. Ik heb deze stellingen ook op Hyves gezet.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Anon20180501 »

Ik denk, Merel, dat je je er van bewust moet zijn dat je veel naar je kop gesmeten zal krijgen. Vervelende dingen maar ook lieve dingen. De vervelende dingen moet je leren zoveel mogelijk te negeren. Dat zal niet altijd lukken maar als het niet lukt wel gewoon jezelf blijven en subtiel laten merken dat je het wel gehoord hebt.
Dat kan je doen met lichaamstaal maar ga nooit verbaal reageren want dan sterk je hen in hun mening en het zorgt voor bijval van anderen. Je valt al heel snel uit je nieuwe rol terug naar die die je gewend was en dan is je image helemaal beschadigd.

Lieve dingen vooral koesteren maar niet altijd als een flirt zien, voor je het weet laat je je verleiden tot dingen die je normaal gesproken nooit zou doen. Laat de flirter zich maar herhalen, het liefst over een langere periode. Dan heb je ook tijd om in te kunnen schaten met wat voor iemand je van doen hebt.
Ik zelf zou het nooit meteen vertellen maar wordt de flirt serieus vertel ik het in ieder geval wel voordat we eventueel samen de ontmoetingsplek verlaten. Wanneer die flirt kind aan huis is waar je hem/haar ontmoet kan de flirt altijd nog zeggen dat zhij liever een biovrouw/man heeft. Deze ontsnappingsmogelijkheid kan de flirt dan aangrijpen wanneer zhij bang is haar/zijn reputatie te verliezen op de ontmoetingsplek.

Verder alleen maar doen wat je zelf wil en niet laten leiden door anderen.

Veel liefs. Daniela
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door La-Clau »

Misschien ben ik wel 1 van de laatsten van wie je een reactie verwacht. Tenslotte heb ik een relatie met een TS en wisten we alles van elkaar voordat we iets met elkaar begonnen. Maar toch heb ik zowel getracht mijn eigen gevoelens daarover op een rij te krijgen, en ook nog eens me in "de andere partij" te verplaatsen. Om met dat laatste te beginnen: Er zijn jongens, mannen, meisjes en vrouwen (al naar gelang je voorkeur) die er werkelijk niet mee zouden zitten, maar je hebt er net zo goed die ondanks een wederzijdse verliefdheid geen kans zien om een normale relatie met iemand zoals ons te onderhouden. Ik zie dat ook niet als minderwaardig, eerder als eerlijk, als iemand dat gewoon durft te vertellen. Tenslotte hebben we zelf ook zowel onze voorkeuren als afkeer van bepaalde typen mensen. En.......als iemand er op afknapt, zal die persoon dat toch doen, ongeacht of je het hem direct, snel, langzaam of helemaal niet vertelt. Ga er althans niet vanuit dat die persoon er nooit achter zal komen. Hoe goed alles ook gelukt is, en hoe goed je je voelt en jezelf bent in je nieuwe leven, er zal altijd een keer iets ontstaan wat je zou kunnen verraden. (Verraden is natuurlijk niet het goede woord, maar je begrijpt wat ik bedoel). Als ik dat dan richting mezelf betrek, zou ik liever hebben dat iemand vroeg in een relatie afknapt, dan in een later stadium. Dus toch snel vertellen en dat betekent zelfs dat je niet altijd zult kunnen wachten tot het "juiste moment". Bovendien vind ik eerlijkheid een groot goed in een relatie. Als de ander er niet mee zit, is in 1x alle narigheid uit de lucht, en als de ander er op afknapt kan dat beter snel gebeuren. Dan zit je er zelf nog niet tot over je oren in, en kun je je als troost afvragen of die ander jou wel waard is. Overigens ben ik van mening dat het bovenstaande alleen opgaat als je zoveel in iemand ziet dat je voor een langdurige relatie zou willen gaan. Voor een one night stand of kortstondige affaire zou voor mij een hoog "wat niet weet, wat niet deert" gehalte gelden.
Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Anon20180501 »

In principe zoe je niets hoeven te zeggen bij een one-night stand. Daar heb je helemaal gelijk in, Claudia. Maar als ik iemand ontmoet in een omgeving die niet bekend staat als 'verzamelplaats' voor transgenders zou ik het wel vertellen als die het nog steeds niet weet. Wellicht gaan ze later op de avond/nacht wel iets vermoeden dan kan het flink uit de hand lopen.

Veel liefs. Daniela
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door La-Clau »

Daar heb je ook gelijk in Daniela. Het kan ook altijd nog dat een one night stand uitgroeit tot iets meer, en dan zou ik het vreselijk vinden (in de ogen van de andere partij dan) als ik toevallig achter het "geheim" zou komen. Want dan heb je namelijk niet de mogelijkheid gehad om je gedachten er over te laten gaan. Misschien lijkt het in de ogen van een post-op simpel, maar ik denk dat vele mensen toch wel even hun eigen standpunt daarin zouden willen bepalen. Wat niet wil zeggen dat iedereen af zou haken overigens. Dat is niet discriminerend of minderwaardig doen over transseksuelen, maar het is voor velen wel een confrontatie met iets "nieuws", waarvan ze niet gelijk weten wat ze er mee aan moeten.
Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Merel77 »

Ik vind ook dat als iemand niet wil, dan wil iemand niet. Ik ga daar ook niet over discussieren. Maar ik vraag me heus wel af waarom mensen er bij voorbaat op af knappen. Sommige vrouwen (ik ben lesbisch) denken dat ik over seks denk zoals een man er over denkt. Dat is dan gewoon een vooroordeel. Als me dat verteld wordt dan vind ik dat ook gewoon walgelijk Als dat dan de reden is dan vind ik dat serieus pijnlijk. Oke, volgens mij is dat ook wel veranderd in de loop der tijd.

Voor een one night stand ben ik niet in. Maar soms vind je iemand gewoon heel erg leuk en dan weet je nog niet waar dat naartoe gaat en dan heb ik wel een beetje zoiets van: "Go with the flow." Alleen... nou ja, de flow wil maar moeilijk komen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik voel me schuldig over mezelf en tegelijkertijd neem ik het mezelf kwalijk omdat ik me schuldig voel. Ik ben niet meer of minder dan een ander, maar stiekem voel je dat denk ik wel zo.

Vooral toen ik net klaar was durfde ik nog niet eens met jongens te flirten. Veel jongen vonden me leuk, maar ik durfde er echt niets mee. Nou dan ben je klaar. Andere meiden gaan zelf de bus chauffeur nog verleiden enzo. Oke, dat vind ik niet echt leuk gedrag, maar hey, het hoort er wel een beetje bij als je jezelf wilt ontdekken. Ik was dan toch wel een serieus ding hoor. Misschien ben ik dat sowieso ook wel...

Als ik mensen over transseksuelen hoor praten dan heb ik de indruk dat ze geen problemen hebben met eerlijk zijn. Ik ben eigenlijk nog nooit hier om afgewezen op een keer na. Maar de eerste ervaringen waren allemaal positief en dat geeft wel wat zelfvertrouwen. Ik denk dat ik in die tijd ook veel dapperder was. Ik zag er gigantisch tegenop, maar ik ging niets uit de weg. En nu... Ik heb pas geleden een meid leren kennen. Ik zou bij haar thuis komen en toen ik daar was bleek dat zij bij haar ouders inwoonde. Ik schrik dan toch wel even want ik denk dan ook wel even van 'o jee, als pappie het ziet, dan loop ik straks met een blauw oog.' Maar vreemd genoeg gaan dat soort dingen altijd goed. Ik betrap mezelf er op dat ik altijd excuusjes verzin waarom het niks kan worden tussen ons.

Ik zou het inderdaad ook nooit willen vertellen in een relatie. Ik heb zelf een vriendje gehad die altijd heel erg zeikte over het geloof. Jeweetwel, zoals mannen kunnen doen. Heel erg boos worden, rationeel doen, maar tegelijkertijd grote onzin uitkramen. Je mocht dan ook niet tegen hem ingaan. Na twee jaar vertelde hij me pas dat zijn ouders in zijn jeugd bij de jehova's waren. Daar ben ik ook wel van geschrokken. Niet omdat ik het niet zou hebben geaccepteerd, maar omdat ik het gevoel had alsof hij een deel van zijn leven verzwegen heeft.

Als ik nadenk over wel of niet, of wanneer vertellen dan heb ik het niet over vertellen wanneer je al een relatie hebt hoor. Dat lijkt me best wel eng eigenlijk.

Waarom zou je eigenlijk moeten accepteren als iemand je om die reden niet moet. As je iemand niet moet omdat die zwart is, dan mag je toch ook gewoon zeggen dat het discriminatie is. Ook al denk je dan niet dat je iemand over moet halen om je toch te willen. Ik ben toch niet opeens een heel ander persoon als ik het vertel? Denken mensen dan van: ik vond ik je leuk en aantrekkelijk, maar nu je dit hebt vertelt ineens niet meer? Ik kan me wel voorstellen als je partner het idee dat je in een verkeerd lichaam hebt gezeten niet uit het hoofd kan krijgen, dat het dan niet gaat werken. Ik wil dat ook niet merken dat iemand daar mee bezig is.
maar ga nooit verbaal reageren want dan sterk je hen in hun mening en het zorgt voor bijval van anderen. Je valt al heel snel uit je nieuwe rol terug naar die die je gewend was en dan is je image helemaal beschadigd.
Ik weet niet of ik dat wel begrijp.
Als ik het gevoel heeft dat iemand me zit te beledigen dan ga ik er meestal niet teveel op in. Je kunt heel weinig winnen wat dat aangaat. Maar soms worden subtiele opmerkingen niet eens geaccepteerd.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Merel77 »

Ik ben post op trouwens. Ik heb nooit gevreeen voor de operatie dus ik weet daar ook helemaal niets van.
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door La-Clau »

Merel,
Natuurlijk is het in feite discriminatie als iemand je om het feit "wat" je bent afwijst. Maar als zo'n persoon constant met zichzelf bezig is van "ja maar ze is niet geboren als vrouw", en daardoor de relatie stroef of helemaal niet loopt, moet je je ook afvragen of je zo'n persoon wel moet willen.
Vergeet niet dat een groot deel van de mensheid liever niet voor zichzelf nadenkt, maar leeft in een groot aantal dogma's: Zo hoort het en als het anders is hoort het niet, en is het dus fout. Dogma's ontstaan door omgeving, opvoeding, religie, maar soms ook helemaal zelf bedacht. En ja, daar kan een afwijzing vanwege je verleden bij horen, al is de kans net zo groot dat je een politiek correct ander smoesje op de mouw krijgt gespeld waarom de relatie geen succes zou kunnen worden. Maar is die afwijzing feitelijk anders dan een afwijzing die een ander krijgt vanwege te dik, rood haar, te kleine borsten, te weinig intellectuele bagage, of wat dan ook? Een afwijzing is maar zelden helemaal eerlijk en open.
Die dogma's komen trouwens in alle geledingen van de samenleving voor, bij hetero's, homo's, gelovigen en niet-gelovigen, rijk en arm, laag of hoog opgeleid, en inderdaad ook bij transgenders. Want ook daar hoor ik bij een aantal mensen een hoop "zo hoort het" uitspraken.
Overigens geef ik hier veel van mijn ervaringen uit het verleden weg, toen ik nog als jongetje een meisje trachtte te verleiden, en heel wat keren de kous op de kop kreeg vanwege: Niet stoer en mannelijk genoeg. Wist ik toen veel?
Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Anon20180501 »

Je verteld, Merel, dat je een vriendin met een smoesje duidelijk wilde maken dat je het toch niet zag zitten om dat je er achter kwam dat ze nog thuis woonde en bang was met een blauw oog thuis te komen. In de meeste gevallen gaan juist dit soort dingen juist goed, voeg je er aan toe.

Als ik een flirt heb die dreigt op een realitie uit te lopen houd ik er rekening mee dat die flirt zelf ook zo denkt. Misschien durven ze geen relatie met me aan te gaan omdat ze mij ooit zullen moeten introduceren bij de familie (of die betrappen ons) en niet weet hoe die dan zullen reageren.

En dan heb ik het alleen nog maar over familie. Vrienden, kennissen, collega's en clubgenoten zouden ook vervelend kunnen reageren.

Ik snap best wel waarom sommige mij juist om die reden afwijzen. Ik zie het ook niet als discriminatie want het gaat eigenlijk om een overweging.

Veel liefs. Daniela
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Als het klikt met iemand romantisch) hoe/wanneer moet ik

Bericht door Jessy »

Als het over een serieuze relatie gaat, iemand met wie je je leven wil delen, denk ik dat het wel belangrijk is om het te zeggen. Van zo iemand verwacht je toch dat die je accepteert zoals je bent? Dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd, maar het ontwijken is naar mijn idee geen oplossing, maar een probleem erbij. Ik hoef niet uit te leggen wat leven met een leugen betekent, gezien we die fase met onze genderrol allemaal al gehad hebben (of nog hebben).
Een persoon met wie je je leven deelt zal geïnteresseerd zijn in jou, en vroeg of laat komt ook je jeugd ter sprake. Daarnaast is er altijd een realistische kans dat iemand zich ooit verspreekt.

Lijkt mij belangrijk om zoiets persoonlijk te vertellen, zodat je de reactie ziet maar ook direct vragen kunt beantwoorden. En dan natuurlijk alleen jullie twee. Of eventueel een persoon erbij, maar dat moet dan wel iemand zijn die voor beiden vertrouwd is.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.