Gebruik medicatie tijdens transitie probleem?

Psychologen en procedures
Teddy123

Gebruik medicatie tijdens transitie probleem?

Bericht door Teddy123 »

Hallo medeforummers :),

Ik zit te denken aan me aan te gaan melden bij het VU.

Echter gebruik ik medicatie waar ik waarschijnlijk nog een tijdje aan vastzit.
Nu heb ik het beeld gekregen dat het hele transitieproces meerdere medicatie met zich meebrengt (ik weet van hormonen, en kan me voorstellen dat je te maken krijgt met verdoving tijdens operaties en misschien nog meer? ben wel benieuwd dus jullie mogen me aanvullen). En ik wilde voordat ik me aanmeld graag even controleren of deze medicatie zou botsen met medicatie voor tijdens de transitie.

Ik heb geen emailadres gevonden op de site van het VUgenderteam, dus ik denk dat ik ze morgen ga proberen te bellen met deze vraag.

Of weet iemand een andere plek waar ik deze vraag kan stellen? (ik kan me voorstellen dat de receptioniste hier niet meteen een antwoord op heeft)

(en als iemand die ver in de transitie zit/klaar is mij kan opsommen welke medicatie er allemaal bij komt kijken dan hoor ik dat graag!)

Teddy123
Jannet V

Re: Gebruik medicatie tijdens transitie probleem?

Bericht door Jannet V »

Teddy maak je geen zorgen, voordat je wat dan ook krijgt voorgeschreven of toegediend hebben ze je hele medische historie al doorgespit en je zult echt geen medicijnen krijgen die conflicteren met medicatie die je nu gebruikt. Als een behandelend arts het al niet zou opmerken dan ziet de apotheek het wel.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Teddy123

Bericht door Teddy123 »

(Kan ik mijn openingspost niet updaten of bewerken?)

Ik ben er al achter dat aangezien ik trombose heb, ik, naar wat ik heb gelezen, geen oestrogeen kan krijgen... dat is dus niet fijn.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Met het gebruik van bloedverdunners is je INR op het juiste peil te houden en oestrogeen dus geen probleem.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Teddy123

Bericht door Teddy123 »

Nou, dat is goed nieuws :) moet er zelfs van glimlachen haha.

hoe weet je er zo veel vanaf? :P

Op je vorige post: ik heb er geen twijfel aan dat zij inderdaad dat allemaal goed doorspitten voordat je iets krijgt, ik zit alleen even vooruit te denken, weet niet waarom, zo zit ik denk ik in elkaar :D
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Zelf gebruik ik al jaren antistollingsmiddelen i.v.m. een hartritme stoornis en dat is nog nooit door iemand aangevoerd als een bezwaar. Zelfs de operaties vormden geen probleem. Juist omdat je al antistolling gebruikt is de kans op trombose minder dan bij andere vrouwen die oestrogeen gebruiken. Als je in plaats van pillen pleisters gebruikt is het risico ook kleiner. (buiten mijn ervaring om heb ik ook nog een relatie van meer dan 30 jaar gehad met een medisch analiste :D )