borstgroei

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
3B67-A22C

borstgroei

Bericht door 3B67-A22C »

Ok, het is echt aan het gebeuren, mijn borsten zijn aan het groeien en dat gebeurde al snel. Maar wat ik merk, is dat mijn linkerborst heel hard groeit en mijn rechterborst daarbij achterblijft. Horen die niet gelijktijdig evenveel te groeien? Want het is niet de bedoeling dat ik dalijk links cup C en rechts AA heb.
LiliFee

Re: borstgroei

Bericht door LiliFee »

Dat is volkomen normaal, geen vrouw heeft 2 gelijke borsten. Meestal zijn de verschillen niet zo groot dat er meer dan 1 cupmaat verschil in zit. Ook kan het zijn dat opeens de andere (kleinere) borst harder gaat groeien en die weer groter wordt. Gwoon de 2,5-3 jaar uitzitten die ervoor staan en dan je conclusies trekken :).
Hakuna

Bericht door Hakuna »

Dat is wel erg snel zeg, ik ben gelijktijdig begonnen met de HRT en ik zie bij mij (nog) totaal geen verschil. Zelfs gevoeligheid rondom de borst treek of dat zg emotioneel worden merk ik nog niks van.
Het enige middel dat al snel van zich liet horen is de T blocker.
3B67-A22C

Bericht door 3B67-A22C »

Yup, die emotionaliteit heb ik ook. allemaal wel beheersbaar, maar heb vaak huilopwellingen over dingen die me eerder niet boeiden en voel me ook vaak zonder echte aanleiding heel blij. Ik begin nu pas eigenlijk te voelen dat ik voor ik met hormonen begon veel depressiever was dan ik dacht. Waar ik dan weer niks van merk is dat verlies van libido.

Haha, weer wat geleerd.. Ze groeien dus niet tegelijk en even hard :D
Heleen Vrukalakos

Bericht door Heleen Vrukalakos »

Ik ben half april begonnen, en heb nu een kleine a cup aan beide zijde en ja ze groeien om de beurt. Ze gaven een tijdje terug ook "melk" dat is gelukkig weer over ziet er raar uit als er natte vlekken in je shirt zitten en dat ze pijn doen hoef ik niet te vertellen dat ervaren jullie ook neem ik aan. ( ik gebruik geen T blokkers)
Groeten H.
Alice

Bericht door Alice »

Kan voorkomen, je hebt te maken gehad met een wat verhoogde aanmaak van prolactine.
Als het tijdelijk en niet veel is is dat niet zo erg, alleen vervelend.
Eigenlijk had je het wel moeten melden bij je behandelaar.
Het zou kunnen dat je dosis aangepast zou worden (minder).
Maar het is al afgelopen en zal verder geen problemen geven.
Het kan wel ernstig zijn bij een erg bij een sterk verhoogde aanmaak dan kan die klier zo zwellen in je hersenen dat de oogzenuw beklemd raakt met een kans op blindheid.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.