Nieuwe chat! Zie dit topic.

bang zijn om als aandachtszoeker gelabeld te worden

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

bang zijn om als aandachtszoeker gelabeld te worden

Bericht door Nate_0 »

Ik zit al met "verwarring" met betrekking tot mijn gender sinds ik klein was, maar tot op heden heb ik er vrij weinig mee gedaan.

Maar vaak heb ik het gevoel niet "trans genoeg" te zijn? En daarmee bedoel ik dat ik me niet een man pur sang voel, dat mijn hobbies niet "stoer" genoeg zijn... Dat ik niet aan "de eisen" die ik in mijn hoofd heb zitten voldoe. Terwijl ik als ik kon kiezen tussen een mannenlichaam en een vrouwenlichaam sowieso voor een mannenlichaam zou gaan (ook al zou dit een FtM lichaam zijn). Ik weet niet precies hoe ik dat moet beschrijven; het is meer een voorkeur, meer een soort euforie wanneer iemand mij per ongelijk een "hij" noemt ipv "zij" dan een depressief gevoel wanneer dit niet gebeurt?

En er zijn genoeg dingen aan mijn lichaam die ik graag anders had gezien--de borsten niet zozeer, die vallen in mijn geval toch niet op. Maar de heupen, lichaamslengte, mijn gezicht... op het moment zie ik er meer uit als een 12 jarig jongetje dan wat dan ook. Minus de lichaamscurven, die wel über vrouwelijk zijn (helaas).

Maar tegelijkertijd vind ik het op sommige dagen wel leuk om een jurkje te dragen, en make-up, alleen had ik dit liever vanuit een mannenlichaam gedaan? En dat maakt me dan weer onzeker met betrekking tot eventueel naar een genderteam/T want zorgt dat er voor dat ik hier niet voor in aanmerking kom? (Of zou het mijn persoonlijkheidsstoornis zijn...)

Pfft.

Maar goed, dat alles maakt ook dat ik het lastig vind om het aan mijn psychiater te vertellen. Ik heb al "zoveel" wat er "mis" is in mijn leven en in hoe ik sociale contacten beleef, en op het moment gaat het allemaal weer de betere kant op (vandaar dat er ook eindelijk ruimte hiervoor is) maar ik ben dus als de dood dat hij dit gaat zien als een vorm van aandacht zoeken?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: bang zijn om als aandachtszoeker gelabeld te worden

Bericht door Anon20190516 »

Ik zou vergeten wat de samenleving vind wat een man is en wat een vrouw is.er zijn geen mannen of vrouwenhobbies.er zijn autoracende vrouwen en punikkende mannen.en niet elke man is stoer hoor.ik ken een paar mannen die hartstikke lief en zachtaardig zijn en helemaal geen stoere gasten.ik ken mannen die gek zijn op het drankje jillz(wordt geadverteerd als vrouwendrankje)en het intresseert ze geen reet dat men het een vrouwendrankje vind,ze vinden het gewoon lekker.niet elke vrouw draagt make up,rokjes en hoge hakken.ken er genoeg die gewoon comfortabele sneakers of bergschoenen dragen een oud shirt met gaten erin en afgetrapte jeans en niet van sieraden houden.ik weet dat de samenleving in hokjes denkt,maar probeer dat zelf te vermijden en wees gewoon "jou"!!!
Offline
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: bang zijn om als aandachtszoeker gelabeld te worden

Bericht door Alice »

howthesummerends schreef:Ik zit al met "verwarring" met betrekking tot mijn gender sinds ik klein was, maar tot op heden heb ik er vrij weinig mee gedaan.

Maar vaak heb ik het gevoel niet "trans genoeg" te zijn?

Maar goed, dat alles maakt ook dat ik het lastig vind om het aan mijn psychiater te vertellen. Ik heb al "zoveel" wat er "mis" is in mijn leven en in hoe ik sociale contacten beleef, en op het moment gaat het allemaal weer de betere kant op (vandaar dat er ook eindelijk ruimte hiervoor is) maar ik ben dus als de dood dat hij dit gaat zien als een vorm van aandacht zoeken?
Hoi,

"trans genoeg zijn" het is geen vast gegeven waar je aan moet voldoen hoor, ieder heeft zo een eigen invulling daarin.

Om de 'knoop' waar je nu mee worstelt te ontwarren is het wel een idee om in gesprek te gaan met een psycholoog (zijn minder eng dan een psychiater). Neem eens contakt op met PIG ik denk dat je daar veel hulp kunt krijgen met je zoektocht naar je eigen ik.

PIG, voor meer info gebruik zoekoptie forum.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: bang zijn om als aandachtszoeker gelabeld te worden

Bericht door Anon20180501 »

PIG, voor meer info gebruik zoekoptie forum.
..of P.I.I. Alice (nieuwe naam ;) )
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: bang zijn om als aandachtszoeker gelabeld te worden

Bericht door Nate_0 »

Ja, jullie hebben gelijk ook. Ik vind het gewoon moeilijk om mezelf serieus te nemen in hoe ik me voel, en me niet teveel laten meeslepen met wat de maatschappij wil/eist/etc.

En Alice, deze psychiater is een heleboel beter dan veel psychologen die ik heb gehad ;) Het is meer denk ik dat ik over de meeste dingen die in mij spelen altijd vrij open ben geweest, maar dit stukje heb ik altijd weggestopt voor de buitenwereld (met een enkele uitzondering, hier en daar, hoewel dat met name internetcontacten waren die in andere landen wonen--"veilig", dus). Het is ook niet een rationele angst, deze man is accepterend en is ook niet zo'n fan van labeltjes, maar meer een stukje... openheid geven en vertrouwen tonen in iemand wat ik eng vind.
meerdere zakken met zaagsel