Opsite Flexifix (plak folie)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Opsite Flexifix (plak folie)

Bericht door Hakuna »

Ben sinds een paar weken aan de HRT met de daarbij horende Systen 100 pleisters. Helaas hebben deze nogal de neiging vroegtijdig los te laten of anders een lelijke zwarte lijmrand op de huid achter te laten. Nu las ik in een oudere ''pleister topic'' dat iemand een soort transparante folie gebruikte waarmee zij goede ervaringen had. Nu heb ik deze folie ook besteld in de apotheek (is niet los te koop in de apotheek, alleen per 6 in verpakking) en heb 6 rollen gekocht voor 35 euro (samen iets van 80 meter tape) en mijn eerste ervaringen zijn zeer positief. De folie is iets breder dan de pleister zelf en is geheel doorzichtig, hij plakt als de beste en zal er ook voor zorgen dat er geen vuil, zweet of andere viezigheid bij de pleister kan komen. Maar het belangrijkste wat ik tot nu toe ervaren heb is dat de pleister ook echt muurvast blijft zitten en gaan zwarte lijmresten maar achterlaat bij de randen. Daarbij is de folie makkelijk op maat af te knippen en aan te brengen over de pleister. En niet onbelangrijk je ziet en voelt hem niet zitten, en geen jeuk, zweterigheid of irritatie.

Kortom ondanks de redelijk hoge prijs voor 6 verpakkingen is dit een heel goed product om de hormoonpleisters in een keer vast en zeker op je huid aan te brengen.

Afbeelding
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Opsite Flexifix (plak folie)

Bericht door Jessy »

Ik geloof dat het Leonie was die dit deed.
Goed om te horen dat het werkt voor je!
Dat er geen zwarte lijmranden meer zijn is logisch, het zwart is vuil dat in de pleisterlijm langs de randen terecht komt en blijft zitten/ophopen. Met het folie erover komt die vuiligheid er niet meer bij.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Opsite Flexifix (plak folie)

Bericht door Amy »

Hoe gaat het met de folie er af halen? Lukt dat ook goed?
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Opsite Flexifix (plak folie)

Bericht door 3B67-A22C »

Is dat dezelfde medische tape als je voor tucking gebruikt?
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Opsite Flexifix (plak folie)

Bericht door Hakuna »

Amy schreef:Hoe gaat het met de folie er af halen? Lukt dat ook goed?
Dat heb ik (nog) niet geprobeerd, maar als hij al lastig loslaat is het alleen maar een goed teken dat de folie goed werkt. Tot nu toe heeft hij bij mij nog nergens langs de randen losgelaten en ik zie ook nog geen zwarte randen.
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Opsite Flexifix (plak folie)

Bericht door marianne »

hoe groot zijn die pleisters zelf eigenlijk? wat voor vooruitzicht heb ik ? of achter uitzicht eigenlijk, zal er toch eentijdjemee moeten lopen ..
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Opsite Flexifix (plak folie)

Bericht door leonie »

dag Marianne ,

hierboven staat een afbeelding van dit product , als je goed kijkt op het doosje zie je staan 10 cm x 1 m , dus je kan het zo kort en zo lang maken als je zelf wil , gemakkelijk niet
Toen ik begon met dermestril plakkers ( vrouwelijke hormonen ) dacht ik ook dat ze goed plakte , tot ik een pleister plakte en een douche ging nemen , en ja de pleister lag op de bodem van de douche , sindsdien gebruik ik bovenop de pleisters Opsite Flexifix (plak folie) en dat blijft gegarandeerd op je huis kleven .
Opsite Flexifix (plak folie) dient om over je pleister te plakken om deze beter aan je huid te laten kleven , ik gebruik deze al van in het begin van mijn transitie ( februari 2012 )
Opsite Flexifix (plak folie) is doorschijnend , transparant zoals ze zeggen .

lieve groetjes
leonie
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Plaats reactie