benen scheren?

Make-up, kleding, en zo voort
Ender
Transgender

benen scheren?

Bericht door Ender »

Iets waar ik al een tijdje over nadenk: op welk punt stop je met scheren (waxen harsen wat je maar doet/deed) van je benen? Ik heb het eigenlijk altijd al onzin gevonden maarja ben al raar genoeg dus scheer ze nog wel altijd als ik ergens in korte broek ben (eigenlijk alleen op de sportschool).. maar besef dat ik er tegenwoordig gewoon echt geen zín in heb om ze te scheren. Maar ben nog wel bang om daardoor raar aangekeken te worden? Misschien als ik 'out' ben als FtM? Iemand ervaring daarmee?
Jessy

Re: benen scheren?

Bericht door Jessy »

Dat is vrij persoonlijk. Sommige mensen gaan immers in 1 klap helemaal om, terwijl anderen stapje voor stapje verkiezen en de omgeving langzaam laten wennen.
Ik denk als jij er klaar voor bent om eventuele confrontaties en vragen te beantwoorden zonder schaamte over wie je werkelijk bent, dat je kunt doen wat je wil. Maar goed, dat is misschien een droombeeld... zorg alleszins dat je een beetje bent voorbereid als mensen vragen stellen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Ik ben het helemaal met Jessy eens, het is iets dat voor iedereen persoonlijk ligt. Ik denk misschien wel dat het voor een MtF minder moeilijk is om te beginnen met scheren dan het voor een FtM is om ermee te stoppen. Dit ook omdat haarloosheid maatschappelijk toch een beetje de norm lijkt te zijn geworden. Hoeveel man-mannen zie je tegenwoordig al niet met geschoren lichamen.

Corrigeer me alsjeblieft als ik de plank hier helemaal missla, want het laatste dat ik wil is verkeerde dingen zeggen.

Jessy heeft eigenlijk voor de rest alles al gezegd wat ik wilde zeggen :)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Jer158

Bericht door Jer158 »

Heb niet vaker dan een handvol keren mijn benen geschoren. Ik heb niet het idee dat ik er op aangekeken word, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik sowieso niet voor hetero cisvrouw doorkan vanwege de manier waarop ik mij kleed en gedraag. Echter ben ik niet iemand die vaak met korte broeken loopt. Eigenlijk alleen bij sporten idd.

Ik vermoed dat als je je wel als (enigszins) vrouwelijke vrouw presenteert, het anders kan zijn maar dat kan ik niet uit ervaring zeggen. Als dat niet het geval is, zou ik vooral doen waar je je goed bij voelt!
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik scheer mijn oksels en benen nauwelijks (afgelopen jaar misschien 2x), hoewel het bij mijn benen niet opvalt (lichte haren). Dat is al jaren zo; echt alleen wanneer ik daar zelf zin in heb, en al over de afgelopen jaren minder en minder. Ik ben er ook nooit raar op aangekeken--het enige wat me ooit is gezegd over lichaamsbeharing is dat een meisje het heel cool vond dat ik mijn okselhaar niet scheerde....

En dan nog, f*** wat anderen zeggen over je lichaamsbeharing. Het is er, het is natuurlijk, en de media probeert dat te verhullen. Is het je ooit opgevallen, bijvoorbeeld, dat in de reclames waarin vrouwen hun benen/oksels scheren ze al geen haar hebben? Het kan raar/eng zijn voor mensen om een vrouwpresenterendpersoon met LICHAAMSHAAR :shock: :shock: :shock: te zien maar... Als je je zorgen maakt over een kleedkamer of whatever... Ik denk niet dat iemand er echt op let.

Ik wil er wel even bij zeggen dat het natuurlijk prima is om wel je benen/oksels/etc. te scheren als jij dat fijn vindt. Of je nou man of vrouw bent--er zijn ook mannen die niet van haar houden immers, en ik moet zeggen dat het gevoel van net geschoren benen wel heel fijn is :)
meerdere zakken met zaagsel
Amy

Bericht door Amy »

Als je je als man gaat presenteren kun je daar gewoon direct mee ophouden lijkt me. Ik weet ook nog vroeger in de jongenskleedkamer dat ze elkaar uit zaten te lachen en voor watje of net wat uit zaten te maken als de ene geen haar op hun benen had wat niet eens was omdat ze het scheerden maar gewoon omdat bij sommige er niets of nog niets groeide. Wat haatte ik die plek toch zeg en ze vielen mij er niet eens op aan maar gewoon dat stomme haantjes gedrag van die jongens ook.
Maar hier thuis ook, mijn vader zat ook wel eens het vriendje van mijn zusje te vervelen omdat die geen haar op zijn lichaam had.

Ik als vrouw hou het goed bij maar ik ben ook zoals Jer het omschrijft een erg vrouwelijke vrouw. Ik heb het ook erg makkelijk omdat ik op de plekken waar ik haar op mijn lichaam heb alleen blond haar heb. In de winter doe ik het wel minder omdat het dan toch niemand ziet en ze dan om een of andere rede wat sneller ingroeien.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Na een tijdje in het gips lijkt je haar ook donkerder, dus ik denk dat kleding daar ook in mee speelt (haar blondeert immers iets door zon).

Maar ik denk niet dat je kunt stellen dat alle mannen worden uitgelachen om of ze nou wel/niet lichaamsbeharing hebben. Pubers zijn sowieso stom wat dat betreft, en wat jou vader zegt tegen het vriendje van je zusje zegt niets over hoe Ender behandeld gaat worden. Het is toch een iets andere tijd, nu... (Mijn vader zelf scheert bijvoorbeeld zijn oksels en ik heb een ex die al zijn lichaamshaar schoor met uitzondering van zijn baard/hoofdhaar).
meerdere zakken met zaagsel
Amy

Bericht door Amy »

Mijn lichaamshaar is heel snel blond geworden toen ik met de hormonen begon en ook heel erg uitgedunt. Het was eerst al niet erg donker maar ook niet blond. Ik vermijd de zon heel erg dus in mijn geval zal het daar denk ik niet door komen al klopt het wel wat je zegt dat haar lichter wordt door zonlicht.

Maar dat gedoe in die kleedkamer daar had denk ik ook wel te maken met het niveau van die school en het soort mensen. Het was een VMBO school en de leerlingen waaren vooral van die jongens uit de kleinere dorpen hier die best wat simpel waren. Mijn vader is ook best zo'n type en hij is ook erg trots op zijn lichaamsbeharing en ziet dat dan denk ik ook als een belangrijk deel van zijn mannelijkheid.
Ik denk dat het op de HAVO school hier wel het omgekeerde zou zijn dat ze daar juist zo deden tegen de jongens die wel lichaamsbeharing hebben. Ik denk niet dat het zo heel veel met de tijd te maken heeft, zo lang is het nog niet geleden.

Nu zit ik me af te vragen of ik niet beinvloed ben door dat gedoe want mannen die hun lichaamshaar scheren vind ik best een afknapper op gebied van partners dan.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Hier leek het eerst dat mijn beenhaar donkerder werd door de zon, maar dat bleek uiteindelijk door natuurlijke T te komen (terminaal vs. vellus haar). Ik heb inmiddels zwarte oerwouden op mijn benen die vrijwel altijd bedekt zijn, en behoorlijk dik blond haar op mijn armen die vrijwel nooit bedekt zijn. Overigens zijn het mijn armen waar ik soms wel eens opmerkingen over krijg, niet mijn benen. Geen vervelende opmerkingen, maar meer constateringen. Ja, ik heb erg harige armen voor iemand met blond armhaar.

Ik merk trouwens dat haargroei goed is voor mijn zelfvertrouwen. Ik zit er wat beter door in mijn vel. Zeker het haar op plaatsen waar de meeste vrouwen dat niet hebben, voelt goed.
Hung her from the branches of a mango tree
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Ik hoop niet dat ik de discussie nu een hele andere kant op trek, als dat wel het geval is dan spijt me dat en dan gaan we heel snel terug naar de kern van de zaak. Maar die enkele keer dat ik een man zie die er wel leuk uit ziet (val op vrouwen maar kan absoluut wel herkennen of een man er leuk uit ziet of niet) dan is het er eentje die weinig tot geen lichaamsbeharing heeft.

Verder kan ik helemaal niks met mannen hihi, maar dat is een ander verhaal.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home