SRS vraag

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

SRS vraag

Bericht door Anon20190516 »

Ik heb eens rond zitten neuzen op internet en lees veel positieve verhalen over d'r.kanhai.nu ben ik nog lang niet zo ver en pas 3,5 maand aan de hormonen.maar hoe pak ik het aan als ik door hem wil worden geopereerd.ik ben qua psycholoog en hormonen bij de vu onder behandeling.als het zover is kan ik dan een doorverwijzing vragen bij de vu,mijn huisarts,zelf contact opnemen met hem in Alkmaar??bij het vu zullen ze het uiteraard niet zo leuk vinden ,maar het is mijn lichaam en wil een zo mooi mogelijk resultaat,plus heb ik ook nog eens het voordeel dat Alkmaar veel dichter bij mijn woonplaats ligt.dus:hoe pAk ik het aan als ik er aan toe ben?
Gr.Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SRS vraag

Bericht door Emma »

Met wat het VUmc leuk vindt heb je niet zo veel te maken. Je kunt het aan het einde van de RLE aangeven dat je naar Kanhai wilt. Extra verrwijzingen zijn voor zover ik gehoord heb niet eens nodig, Kanhai kan met jouw toestemming de gegevens bij het VUmc opvragen.
Vergeet niet dat je ook voor Kanhai genitaal moet ontharen. Als het VUmc dat voor je regelt scheelt dat een boel gedoe met de zorgverzekering.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door Anon20190516 »

Dank je wel voor je reactie,Emma.
Hoe gaat het nu verder met jou???
Groetjes Rikki
Offline
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door J1nny »

Gewoon tot en met het genitaal ontharen ontharen doorgaan bij de VU en bij het groen -na- de RLE gewoon een afspraak maken bij Kanhai.
Heeft de VU verder niets mee nodig.
Standaard procedure ongeveer..

Anders, wat is je woonplaats? (mag ook in PB)
Ik woon bijna bovenop Alkmaar..
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door Amy »

Ik ben hier ook mee bezig en mij werd gevraagd om een verwijzing. VU geeft geen verwijzingen hebben ze me verteld dus heb er nu een van mijn huisarts. Ze gaven bij het VU wel aan dat ze alle informatie gewoon beschikbaar stellen met mijn toestemming zodat ze het in Alkmaar in kunnen zien.

Heb eerdergisteren gebeld, de vrouw aan de telefoon ging het bespreken met Kanhai zei ze en belt me volgende week terug met meer informatie.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SRS vraag

Bericht door Emma »

Amy schreef:Ik ben hier ook mee bezig en mij werd gevraagd om een verwijzing. VU geeft geen verwijzingen hebben ze me verteld dus heb er nu een van mijn huisarts. Ze gaven bij het VU wel aan dat ze alle informatie gewoon beschikbaar stellen met mijn toestemming zodat ze het in Alkmaar in kunnen zien.

Heb eerdergisteren gebeld, de vrouw aan de telefoon ging het bespreken met Kanhai zei ze en belt me volgende week terug met meer informatie.
Ik was bij mijn laatste gesprek bij het VUmc een beetje boos en heb toen binnen een week een brief gekregen waarmee ik bij elke chirurg ter wereld terecht kon. Ze doen het liever niet, maar het gebeurt wel. Maar jouw oplossing is net zo goed.
Rikki schreef:Dank je wel voor je reactie,Emma.
Hoe gaat het nu verder met jou???
Groetjes Rikki
Ik moet weer eens wat schrijven geloof ik. Ga er eens over nadenken wat ik ga vertellen :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door Anon20190516 »

Ik woon in Hoorn,Jinny.momenteel ben ik 3,5 maand in de hormoonfase,heb volgende week gezicht en genitaal ontharen voor de vierde keer en eind november heb ik de derde afspraak bij de endo en weer eens een afspraak bij de psycholoog.is natuurlijk een idee om te vragen aan mijn huisarts of zij kan verwijzen naar kanhai,kan ik lastige vragen bij de vu vermijden en gewoon zeggen dat ik al op de wachtlijst sta in Alkmaar.voor alle duidelijkheid ik kan dus in principe met een verwijzing nu al Alkmaar bellen?
Gr Rikki
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door Anon20190516 »

Overigens,over operaties gesproken.....
Worden ffs(aangezichtschirurgie) en stembandoperatie per definitie nooit door de zorgverzekeraar vergoed of is er soms wel eens iets mogelijk"via een omweg ofzo"?
Liefs Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: SRS vraag

Bericht door Ylse »

Rikki schreef:Overigens,over operaties gesproken.....
Worden ffs(aangezichtschirurgie) en stembandoperatie per definitie nooit door de zorgverzekeraar vergoed of is er soms wel eens iets mogelijk"via een omweg ofzo"?
Liefs Rikki
FFS wordt zeker wel vergoed maar pas na afloop van je RLE en soms moet je wat extra werk verrichten om het er toch doorheen te krijgen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: SRS vraag

Bericht door Anon20190516 »

Ok,dat klinkt hoopgevend.hoewel ik mij afvraag hoe dat zal gaan bij mijn zorgverzekeraar(defriesland).daar ik nu al veel gezeik heb gehad en nog steeds heb omtrent mijn gezichtsontharing.heb een machtiging thuis op papier dat mijn ontharing word vergoed staat daar ook gewoon in de computer,maar ben genoodzaakt steeds een kopie van die machtiging mee te sturen met de nota van de ontharing,daar de medewerkers daar niet met computers om kunnen gaan en ik doodleuk de nota terug krijg met de mededeling:u krijgt het niet vergoed,omdat u geen aanvullende verzekering heb(notabene door dezelfde persoon die de machtiging afgaf).ik verwacht zeker weerstand van hun bij een mogelijke ffs
Liefs Rikki
Offline