Trans activism

Pas ik nou in een hokje of niet?
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Trans activism

Bericht door 3B67-A22C »

Daniéla schreef:maar je kon er eigenlijk op wachten dat het een keer mis zou gaan, met wie verraste me niet maar waarom niet vertel ik je nog wel een keer dan, als je het wil horen tenminste, en via pb dan graag, niet te lang... ;)

ben ik wel benieuwd naar
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Trans activism

Bericht door Anon20180501 »

Lief dat je het me vraagt Naomi, maar twee naïevelingen tegenover elkaar levert zelden iets positiefs op... ;)

Het laatste wat ik er eigenlijk over wil zeggen is dat het rommelt in de hele wereld, en het probleem met Moslims maakt daar inderdaad maar natuurlijk deel van uit, maar ze zijn net zo min als wij dat zijn veroorzakers van al het leed in de wereld, in mijn ogen zijn het slachtoffers net als wij, tegen elkaar uitgespeeld en opgeofferd voor de vrede, en in ruil voor economische glijmiddelen...

Ik zou het graag hier bij willen laten Lieverd,
voegt wat mij betreft niets toe aan de discussie.
;)
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Trans activism

Bericht door Charlotte_C »

Ik zie persoonlijk niets in activisme, hoewel passief blijven ook weer gepropageerd is als activisme. Blijf dicht bij jezelf en vind je ware geluk.

Zomaar een gedachte

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Trans activism

Bericht door Anon20180311 »

Daniéla schreef:Lief dat je het me vraagt Naomi, maar twee naïevelingen tegenover elkaar levert zelden iets positiefs op... ;)

Het laatste wat ik er eigenlijk over wil zeggen is dat het rommelt in de hele wereld, en het probleem met Moslims maakt daar inderdaad maar natuurlijk deel van uit, maar ze zijn net zo min als wij dat zijn veroorzakers van al het leed in de wereld, in mijn ogen zijn het slachtoffers net als wij, tegen elkaar uitgespeeld en opgeofferd voor de vrede, en in ruil voor economische glijmiddelen...

Ik zou het graag hier bij willen laten Lieverd,
voegt wat mij betreft niets toe aan de discussie.
;)
Hoi Daniéla,

Klopt ergens, maar het is niet omdat wij bij één minderheid horen ( der GD kennende, ongeacht der geloof, rang/stand), dat we ook spontaan het moeten eens zijn met alle minderheden op deze wereld der geloof/ cultuur/dergelijke.

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Trans activism

Bericht door Anon20180501 »

Natuurlijk niet Nick, dat zeg ik ook nergens, er is wederzijds geen respect en begrip meer voor elkaar en dat is niet zomaar van de ene op de andere dag uit de lucht komen vallen...

Reminder, de insteek van deze hele discussie is de vraag of we nu wel of niet psychisch lijden en in de DSM thuis horen...
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Trans activism

Bericht door wiggeltje »

Nick schreef:
Daniéla schreef: Klopt ergens, maar het is niet omdat wij bij één minderheid horen ( der GD kennende, ongeacht der geloof, rang/stand), dat we ook spontaan het moeten eens zijn met alle minderheden op deze wereld der geloof/ cultuur/dergelijke.

Grtz Nick.
Buiten de discussie om, als we bij een minderheid zouden behoren, dan waren er vast niet zulke lange wachtlijsten? :mrgreen:
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Trans activism

Bericht door Anon20180501 »

lol Wiggeltje, maar dat komt dan weer omdat transgenderzorg een minderheidsaandeel uitmaakt van het totale zorgaanbod... :)
En zo zijn we weer terug bij het minderhedenvraagstuk, maar niet heus hoop ik... ;)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Trans activism

Bericht door Anon20180311 »

wiggeltje schreef:
Nick schreef:
Daniéla schreef: Klopt ergens, maar het is niet omdat wij bij één minderheid horen ( der GD kennende, ongeacht der geloof, rang/stand), dat we ook spontaan het moeten eens zijn met alle minderheden op deze wereld der geloof/ cultuur/dergelijke.

Grtz Nick.
Buiten de discussie om, als we bij een minderheid zouden behoren, dan waren er vast niet zulke lange wachtlijsten? :mrgreen:
Mss, is dat omdat er te weinig mensen ter beschikking zijn, om de steeds toenemende wachtlijsten op te vangen.

Maar of dit nu een min punt is, of eerder een garantie is, der bevlieging alvast uit te sluiten ?.

Grtz Nick. :|
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Trans activism

Bericht door Anon20180311 »

Daniéla schreef:Natuurlijk niet Nick, dat zeg ik ook nergens, er is wederzijds geen respect en begrip meer voor elkaar en dat is niet zomaar van de ene op de andere dag uit de lucht komen vallen...

Reminder, de insteek van deze hele discussie is de vraag of we nu wel of niet psychisch lijden en in de DSM thuis horen...
Hoi Daniéla,

Kende ik persoonlijk, geen Psychisch lijden i.v.m. mijn GD probleem, dan kende ik geen GD.
Of het nu wel of niet thuis hoort in het DSM ? In elk geval, had ik het niet gekund zonder begeleiding van,........en diagnose door,................

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Trans activism

Bericht door wiggeltje »

@Nick,
ik vermoed ook dat wat je schrijft, dat er te weinig mensen ter beschikking zijn. Toen ik belde voor een afspraak (ik was stomweg te laat) vertelde ze mij dan ze "bom-vol" zaten. Van 21 september naar 30 november, dat is zo'n 5 weken. Voelt als straf :x

Mijn persoonlijke kijk op activisme:

Ik vind het fijn dat er een vorm van activisme is op dit gebied, dat het in de media wordt gebracht en er hulp/zelfhulporganisaties zijn. Ondanks het in de media een beetje kan worden opgeblazen, merk ik wel dat mensen om mij heen (zoals mijn moeder) hiermee beter om leren gaan. De media zorgt vaak merkbaar voor meer acceptatie en uiteraard moet het vermakelijk zijn, dus een beetje opgeblazen om kijkcijfers te trekken.

Daarnaast moet het in de zorg geaccepteerd worden zodat mensen zoals ik ook geholpen kunnen worden (ik ben blij dat dit zo is en überhaupt bestaat) en dat deze onderwerp zich in de zorg verbeterd. Ik had gehoord van iemand die bij Derma-to-care werkt dat het er deze tijd al beter voorstaat als een jaar daarvoor, aldus haar woorden.

Naar een zelfhulpgroep (zoals bij transvisie) gaan om een luisterend oor te bieden of je verhaal kwijt te kunnen, vind ik persoonlijk ook belangrijk. Daarnaast vind ik het ook gezellig en fijn om er even over te babbelen en het is leuk om nieuwe mensen te ontmoeten die ervaringen delen. Ja, ik heb graag gelijkgezinde mensen nodig!

Verder over het activisme is voor mij persoonlijk geen politiek, of anders gezegd, ik heb de ballen verstand van politiek. Het zal dan ook vast niet over links versus rechts gaan. Al zijn verkeerszaken vast ook politiek en we moeten rechts aanhouden om verkeersongelukken te voorkomen ;) Tot slot ben ik niet een persoon met zulke invloed, maar kan ik alleen hopen dat personen met invloed zich actief willen inzetten, dan doe ik me best op mijn manier.