Wachtlijsten en skypeafspraken

Psychologen en procedures
Jer158

Wachtlijsten en skypeafspraken

Bericht door Jer158 »

Hey,

Inmiddels ben ik zo ver dat ik waarschijnlijk toch in transitie wil. Nu is de vraag: waar?

Op de site van het PII staat dat ze maar een week of 4 tot 6 wachttijd hebben. Klopt dit? Kunnen zij uiteindelijk ook hormonen voorschrijven? En hoe gaat dat met bloedonderzoeken, aangezien ze basically een psychologenpraktijk zijn?

Daarna vroeg ik mij af of het PII of het VU ook aan skypeafspraken doen voor zover jullie weten? Ik ben namelijk maar een paar keer per jaar in Nederland.

Thanks,
Hung her from the branches of a mango tree
Ender
Transgender

Re: Wachtlijsten en skypeafspraken

Bericht door Ender »

Denk niet dat ziekenhuizen aan skype-afspraken doen... heb er zelf iig nog nooit van gehoord.. maar kan het natuurlijk mis hebben.. waarom vraag je hun niet zelf? Ik weet bij het UCP iig dat je binnen een paar uur antwoord hebt op je vraag (mits binnen kantooruren natuurlijk) via email.
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Bij het PII zullen ze uiteindelijk naar een endocrinoloog verwijzen voor hormonen, alwaar ook bloedonderzoek plaatsvind. Voor operaties zul je afhankelijk zijn van de lijntjes die zij uit hebben staan, mastect. en hysto kan geloof ik nog in Slotervaart, genitaal zul je snel in het buitenland terechtkomen (of misschien Kanhai in MCA).
Skype, ik heb nog nooit gehoord dat een ziekenhuis in NL daar aan deed. Op het moment dat Skype op gaat doeken hebben ze het misschien ontdekt. Nederland, ziekenhuis en IT is een draak van een combinatie.
Heb je wel een Nederlandse zorgverzekering?
Jer158

Bericht door Jer158 »

Ja, ik heb wel een Nederlandse zorgverzekering. Op zich zou het praktischer zijn om in mijn woonland in behandeling te gaan en de transgenderzorg is hier vrij goed, ware het niet dat er een wachtlijst van een jaar is en ik niet weet hoe lang ik hier blijf.

Belafspraken zijn ook goed. (Ik weet dat sommige ziekenhuizen daar wel aan doen.) Kan mij echter niet voorstellen dat ze daar genoegen mee zouden nemen, aangezien je dan veel lichaamstaal mist enzo.
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Grappig, ik heb een paar dagen geleden bij de VU geinformeerd naar skypeafspraken omdat ik zelf ook maar een aantal keren in Nederland ben.
Op dit moment doen ze nog geen skypeafspraken vanwege een aantal redenen: geen webcams op de pc, belasting netwerk en de zorgverzekeraars vergoeden het nog niet. Maar goed nieuws. Vanaf volgend jaar gaan ze het introduceren. Dus wie weet heb je daar nog wat aan.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Wow, Mr. X, dat is een goede timing! Gezien de wachtlijst verwacht ik toch dit jaar niet meer aan de beurt te komen.

Rest mij alleen nog de vraag of het PII inderdaad maar zo'n korte wachtlijst heeft als de website aangeeft.
LiliFee

Bericht door LiliFee »

Jer158 schreef:Rest mij alleen nog de vraag of het PII inderdaad maar zo'n korte wachtlijst heeft als de website aangeeft.
Dat schijnt wel zo te zijn, zo lang je niet per sé door Tanja gezien wilt worden. Tanja zelf heeft wachtlijsten van 4 maanden ongeveer.