Levertijden oestrogeen pleisters

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door Ylse »

Een van mijn vriedinnetjes op facebook vroeg een paar weken geleden al om een paar pleisters omdat haar apotheek geen pleisters kon leveren. Ik heb haar eerst maar uit de brand geholpen door een paar van mij te geven.

Nu had ik diezelfde week een herhaalrecept ingeleverd bij mijn apotheek en verzocht om mij te bellen als ze de pleisters binnen krijgen, vandaag maar eens langsgegaan om te horen of ze al wat hebben. Ik kreeg als antwoord dat de pleisters bijna niet te krijgen zijn en dat de verwachting is dat ze week 48 pas weer beschikbaar komen. Even later lees ik op de tijdlijn van facebook dat eerder genoemd vriendinnetje vandaag hetzelfde te horen heeft gekregen.

Ik kan me zo voorstellen dat er meer mensen zijn die dit probleem kennen.

Ondertussen gaat mijn, en haar, apotheek voor de komende periode 50mg pleisters leveren.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door Emma »

Gaat dat om alle merken of een specifiek merk?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door Hakuna »

Dat vraag ik mij ook af, want ik wil het liefst systen 100 blijven gebruiken. Maar gelukkig heb ik nog een voorraad pleisters en cypro liggen voor de komende 4-5 maanden. En op 20 oktober zal ik gewoon weer vragen voor 3 maanden van beide middelen zodat ik altijd in geval van nood altijd voldoende voorraad in huis heb.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door Ylse »

Zojuist nog maar een keer met de apotheek ( Mediq ) gebeld om te vragen hoe het nu zit.

Ze geven aan dat er op dit moment helemaal niks leverbaar is in de 100mcg. De 50 mcg van Zandoz zijn blijkbaar wel leverbaar en worden nu ook voor mij besteld. De dame in kweste vertelde mij dat er voor merk / generiek middel een levertijd is waarbij ze er bij alle rond week 48 pas geleverd kan worden.

Ik vrees dat we massaal via grijze import in het buitenland moeten gaan bestellen :fpalm:
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door Veerle Mertens »

sorry correctie van bericht,

Ik ben zelf werkzaam als Apothekersassistente, volgens mijn systeem zijn de pleisters gewoon beschikbaar. De groothandel heeft ze ook nog liggen.

Estradiol 100 mcg/24h
◦Systen 100 pleister MGA 100 mcg /24 uur van Janssen-Cilag is voldoende beschikbaar [4].
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door Dieuwertje »

Veerle Mertens schreef:sorry correctie van bericht
Ik denk dat 'Sorry' overbodig is in deze. Lijkt mij een welkom bericht.
Blijft een beetje bizar. Verschillende groothandels?
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door Ylse »

Veerle Mertens schreef:sorry correctie van bericht,

Ik ben zelf werkzaam als Apothekersassistente, volgens mijn systeem zijn de pleisters gewoon beschikbaar. De groothandel heeft ze ook nog liggen.

Estradiol 100 mcg/24h
◦Systen 100 pleister MGA 100 mcg /24 uur van Janssen-Cilag is voldoende beschikbaar [4].
Helemaal goed Veerle, dan kan ik mijn apotheek daar mee om de oren slaan. En dan lossen ze het zelf maar op met de zorgverzekeraar. Weet jij toevallig of de Systen pleisters duurder zijn dan de Sandoz?
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door Emma »

Misschien ook handig om te weten welke groothandel jullie hebben, Veerle...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door Veerle Mertens »

Klopt, Mediq heeft binnen hun bedrijfsonderdeel OPG als Groothandel. Onze Apotheek heeft Mosadex c.v. een apotheek kan echter vaak lastig buiten de eigen groothandel om bestellen.

Systen is duurder dan de Sandoz aangezien Systen een merknaam (origineel) is en Sandoz generiek.

De Apotheek kan vaak wel rechtstreeks bij de leverancier bestellen. Dit gebeurt steeds vaker aangezien groothandels vanwege quota beperkt kunnen leveren voor sommige medicatie .

Medicijnen verstrekken behoeft maatwerk en vaak zijn assistentes niet op de hoogte van de mogelijkheden bij leveringsproblemen (nazendingen). Je kunt altijd als Apotheek rechtstreeks bestellen bij de leverancier. Of heel simpel via een andere Apotheek. Het "lenen" gebeurt wel vaker.

Mocht een middel écht niet in NL verkrijgbaar zijn dan biedt de Internationale Apotheek te Veghel vaak mogelijkheden.

Op de website ; farmanco.knmp.nl kun je ook de laatste updates checken.
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Levertijden oestrogeen pleisters

Bericht door 3B67-A22C »

Ylse schreef:Helemaal goed Veerle, dan kan ik mijn apotheek daar mee om de oren slaan. En dan lossen ze het zelf maar op met de zorgverzekeraar. Weet jij toevallig of de Systen pleisters duurder zijn dan de Sandoz?
Yup, Systen pleisters zijn duurder. Had net gelazer met mijn apotheker, want eerst kreeg ik Systen pleisters via de VU apotheek, en toen kreeg ik ineens bij mijn eigen apotheker Sandoz knock-off pleisters die niet bleven plakken. In de eerste weken verpestte ik zoveel pleisters achter elkaar, dat ik maar bij de VU om een extra recept ben gaan vragen, wat ze me gaven. Ze zetten er "medische noodzaak" bij dat ik System krijg, want die blijven gewoon wel zitten en in tegenstelling tot biologische vrouwen draag ik ze 3,5 dagen in plaats van één dag. Zonder dat dat op het recept aangegeven wordt, geven ze je gewoon de knockoffs.

Het gekke is dus dat System 100 pleisters voluit beschikbaar zijn, maar met de 50 pleisters heb je het gelazer vooral. Hier in Schiedam althans.

Trouwens, ik zette ze eerst tussen mijn schouderbladen, maar zo achter mijn rug plakken ging wel eens mis door mijn eigen onhandigheid. Ik zet ze nu op de voorkant van mijn dijbeen, maar worden de hormonen daar net zo goed opgenomen?