Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Als tegenhanger van genderdysforie, kunnen we hier de momenten beschrijven waarop we ons helemaal goed voelen met ons gender.

Ben net twee weken weggeweest voor werk, en nu ik terug ben zie ik dat mijn biceps aanzienlijk groter zijn geworden terwijl ik helemaal geen work-outs heb gedaan in die twee weken en ook nog eens weinig proteïnen heb gegeten. Onverwacht cadeautje. :D
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20190516 »

Goed bezig,Jer!!!
Gaat de goede kant op.
Gr Rikki
Offline
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Gendereuforie

Bericht door Simão »

Van een andere orde, maar toch, de overgang heeft voordelen voor mij omdat oestrogeen afneemt...
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Gendereuforie

Bericht door Anon20190501 »

Ik ga dit onderwerp volgen en hoop binnen afzienbare tijd ook een eerste inhoudelijke bijdrage te kunnen leveren, bijvoorbeeld wanneer mijn biceps aanzienlijk geslonken zijn. Hoop doet leven...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Ender »

Vanmiddag met een transman een drankje gedaan en gepraat, en we lijken heel erg op elkaar... momentje van (h)erkenning :)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Zag net een recente groepsfoto waarop ik wel een bodybuilder lijk. XD Nu ben ik idd gespierder geworden, maar het perspectief van de foto helpt ook nogal, haha.
Hung her from the branches of a mango tree
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Gendereuforie

Bericht door MichelleB »

Sowieso dit artikel allemaal lezen ;) http://freethoughtblogs.com/nataliereed ... f-awesome/

Deze week mijn eerste (Nederlandse) "male fails" gehad en dat bevalt goed. Lekker een leuke legging kopen enzo. Er zijn naast alle negatieve dingen die het transgender zijn met zich meebrengt ook zoveel fantastische momenten. Wanneer je er achter komt dat mensen echt je vrienden zijn en je steunen bijvoorbeeld. Of dat je in de spiegel kijkt en jezelf ziet in plaats van een vreemde.

En ja, ik snap dat het traject voor de een makkelijker gaat dan voor de ander. Maar, het leven kan ook heel mooi zijn.
-Life is a work in progress-
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Gendereuforie

Bericht door Anne V »

Op de Freepathh was ook een workshop gendereuforie. Zeer leuke ervaring om die bij te wonen.
MichelleB schreef:Of dat je in de spiegel kijkt en jezelf ziet in plaats van een vreemde.
Zelfs als die er nog niet helemaal goed uitziet kan het een geweldig gevoel geven met de gedachte "DAT BEN IK".
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Ender »

Vandaag mijn eerste binder binnen gekregen en hij past en zit super! en ziet er zo veel beter uit nu!! ik ben echt superblij! dit gevoel had ik niet verwacht erbij
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Mr.X »

Raar hoe binders dat effect kunnen hebben, he? Dan blijkt toch wel dat het je goed bezig bent om met het traject te starten. Als het zo goed voelt, dan zullen de volgende stappen die je gaat zetten ook fijn voelen. Ga zo door!
Plaats reactie