De Nieuwe Transgenderwet

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door Veerle Mertens »

Al weer enige tijd geleden werd de nieuwe Transgenderwet van kracht. Je kon vanaf dat moment gemakkelijker
je geslacht en geslachtsnamen wijzigen.

Voor mij ging die vlieger helaas niet op. Als geadopteerde transgender beschikte ik niet over een ingeschreven geboorteakte.
Men kan niet iets wijzigen wat er niet is. De ingeschreven adoptie akte was niet afdoende. Het had heel wat voeten in de
aarde. Als je mij vraagt was het een zeer oneerlijke situatie. Je werkt hard en gaat volledig op in de samenleving. Maar naar een V
in je paspoort kun je fluiten. Altijd leuk bij de douane , maar ook simpele handelingen zoals het ophalen van een pakketje/\
aangetekende post is lastig. Telkens maar weer verantwoording moeten afleggen.

Gelukkig heb ik vandaag officieel na een strijd van meer dan 1,5 jaar bericht
gehad dat mijn gegevens aangepast zijn in de BRP! Ik kan het nog steeds niet geloven, van de week eindelijk een nieuw paspoort aanvragen. Het doet me meer dan ik dacht. Ik ben vandaag misschien nog wel blijer dan het groene licht voor de hrt. destijds. Mijn beslissing om door te willen naar de operatieve fase heb ik minstens 2 jaar uitgesteld. Ik kan voor mijn gevoel nu weer een fase afsluiten.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door Anon20180501 »

Bureaucratie, om je groen en geel aan te ergeren soms, ben blij voor je dat je dit hoofdstuk eindelijk kan afsluiten en weer verder kan...
Van harte gefeliciteerd..! :hug:
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door wiggeltje »

Wel lastig inderdaad, al die bureaucratie en het regeltje regeltjes gedoe. Wens je veel plezier toe nu je die strijd gewonnen hebt :-)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door Anon20190516 »

Gefeliciteerd,Veerle!!
Offline
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door Anne V »

Veerle Mertens schreef: Gelukkig heb ik vandaag officieel na een strijd van meer dan 1,5 jaar bericht gehad dat mijn gegevens aangepast zijn in de BRP! Ik kan het nog steeds niet geloven, van de week eindelijk een nieuw paspoort aanvragen. Het doet me meer dan ik dacht. Ik ben vandaag misschien nog wel blijer dan het groene licht voor de hrt. destijds.
Heel mooi voor je dat het eindelijk is geregeld.
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door Charlotte_C »

Veerle, van harte gefeliciteerd. Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn om anderhalf jaar te moeten strijden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier emotioneel om wordt en het je veel doet. Supergoed dat het nu allemaal officieel kan worden
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door Veerle Mertens »

Dank jullie wel! Ik was vandaag naar mijn gemeente gegaan. Tot spijt van de vriendelijke dame achter de balie stond ik nog steeds als meneer in het systeem. Ze vond dat ik er geweldig uit zag! En het frustreerde haar ook dat de zaak nog niet rond was. Maar goed liever er overtuigend als vrouw uit zien en klinken. Dan een V in je paspoort en nog steeds als man gezien worden. Wordt vervolgd!!
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door Charlotte_C »

:hug2: Die ambtelijke bureaucratie ook altijd. Ik hoop echt dat het snel goed gaat komen. Ik blijf het volgen

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door Veerle Mertens »

Nee het komt goed! De mutatie staat nu goed in het systeem en ik kan snel met voorrang over een nieuw paspoort beschikken!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: De Nieuwe Transgenderwet

Bericht door Jer158 »

Wat fijn dat het uiteindelijk toch allemaal geregeld is, Veerle. De aanhouder wint!
Hung her from the branches of a mango tree