Deze foto heb ik geleend en op mijn fb-pagina gezet
met volgend berichtje erbij...
Ik woon ernaast en terwijl de hele flat ontruimt was heb ik de hele tijd onwetend binnen gezeten, pas toen ik een hoop herrie hoorde en vuurlicht in het centraal afzuigsysteem zag begon ik iets te vermoeden, ik naar buiten zijn ze aan het nablussen. Hoi zei ik nog, ernstig..? Even later komen ze vragen of ze stroom mogen aftappen, dat mochten ze en dat bleek voor de ventilatoren te zijn. Nu had ik de hele brand nog geen rook binnen gezien maar toen die ventilatoren begonnen te blazen bliezen ze het door de centrale afzuiging rechtstreeks bij mij naar binnen, zat ik dus in een rokend stinkend kot. Hebben ze meteen de ventilatoren wel afgezet maar hadden ze dat niet van tevoren kunnen/moeten weten vraag ik me dan af..?? en hoe komt het dat ze beneden niet bij me aangebeld hebben, boven kon niet want daar konden ze niet komen vanwege de rook... maar goed, voor het eerst hoorde ik van "een meewerkende buur", zo sta ik dus genoteerd voor de rest van mijn leven, maar toch denk ik er aan om een aanklacht in te dienen, ten eerste omdat ze me 'vergeten' waren maar ook vanwege de rookschade omdat ze volgens mij hadden moeten weten van die centrale afzuiging... wordt mss vervolgt. Gelukkig waren er geen ernstig gewonden, wel moesten 3 mensen naar het ziekenhuis omdat ze rook ingeademd hadden... maar dat is gelukkig ook goed afgelopen.