Zijn mijn estradiol waarden goed?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Vertrokken01 »

Mijn testosteron ligt op 4 ng / l en mijn oestradiol op 69 ng/l .

Zijn dit goede waarden?

De oestradiol lijkt me namelijk laag. Als ik dat naar pmol/l uitreken kom ik op iets van een 262 .

Ik zit nu op één pleister Vivelle 75 , tweemaal per week.
////
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Nate_0 »

Misschien iets om met je endocrinoloog te overleggen? :)
meerdere zakken met zaagsel
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Vertrokken01 »

Mijn huisarts zei dat het goed was maar ik vind het maar rare waarden.
////
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Vertrokken01 »

ElissaMtF schreef:Mijn testosteron ligt op 4 ng / l en mijn oestradiol op 69 ng/l .

Zijn dit goede waarden?

De oestradiol lijkt me namelijk laag. Als ik dat naar pmol/l uitreken kom ik op iets van een 262 .

Ik zit nu op één pleister Vivelle 75 , tweemaal per week.
Moest dus 4 ng/ dl zijn voor mijn testosteron.
////
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Emma »

Nogmaals, overleg met je arts. Dit is niet de plek voor echt medisch advies. Maar de waarden klinken prima in orde.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Nate_0 »

ElissaMtF schreef:Mijn huisarts zei dat het goed was maar ik vind het maar rare waarden.
Ik ga er toch echt van uit dat je huisarts weet waar hij/zij het over heeft, en anders kun je dus het beste naar een endocrinoloog voor zover je die nog niet heeft.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Anon20190209 »

Elissa heb zo de indruk door het lezen van al je berichten dat er bijna elke week bloed wordt geprikt om de waardes te bepalen....

Zo waren je waardes met Dermestril 100 te hoog.... :roll: paar dagen al daarna met Vivelle 75... toen waarden de waardes prima en nu is het allemaal weer anders....

Eerlijk Elissa kan er geen touw meer aan vast knopen... en heel eerlijk kan ik je niet meer serieus nemen...

Voordat je reageert lees dan eerst je posts is door de snap je wel wat ik bedoel lijkt me.... :wship:
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Vertrokken01 »

Cher schreef:Elissa heb zo de indruk door het lezen van al je berichten dat er bijna elke week bloed wordt geprikt om de waardes te bepalen....

Zo waren je waardes met Dermestril 100 te hoog.... :roll: paar dagen al daarna met Vivelle 75... toen waarden de waardes prima en nu is het allemaal weer anders....

Eerlijk Elissa kan er geen touw meer aan vast knopen... en heel eerlijk kan ik je niet meer serieus nemen...

Voordat je reageert lees dan eerst je posts is door de snap je wel wat ik bedoel lijkt me.... :wship:

Er wordt inderdaad vaak bloed geprikt. Om de weken en nu al na twee weken.

Wat jij ervan vindt, Cher, kan me eigenlijk geen barst schelen.
Beetje zoals het weerbericht : het verschijnt maar ik zap het.

:hug:
////
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Anon20190501 »

Wat is de reden dat de waarden zo vaak gecheckt worden? 'Standaard' gebeurt dat toch slechts om de drie maanden? Hormonen en de bloedwaarden daarvan zijn toch bij uitstek dingen waarvan de evolutie op middellange termijn moet beschouwd worden?

With all due respect, maar dit komt op mij over als een lichte vorm van hysterie.

Enneuh, rekening houden met het weerbericht kan ervoor zorgen dat je niet van de regen in de drop komt.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Vertrokken01
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 okt 2016, 17:23
Gender: Onzeker
Locatie: ////

Re: Zijn mijn estradiol waarden goed?

Bericht door Vertrokken01 »

Sigy schreef:Wat is de reden dat de waarden zo vaak gecheckt worden? 'Standaard' gebeurt dat toch slechts om de drie maanden? Hormonen en de bloedwaarden daarvan zijn toch bij uitstek dingen waarvan de evolutie op middellange termijn moet beschouwd worden?

With all due respect, maar dit komt op mij over als een lichte vorm van hysterie.

Enneuh, rekening houden met het weerbericht kan ervoor zorgen dat je niet van de regen in de drop komt.

Bloedklonters in de naaste familie. Lijkt me dus serieus genoeg * sigh *
////