Is dit het dan?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Jannet V »

Nee Rikki, laat de moed niet zakken. Na vier jaar dat ik nu hormonen gebruik merk ik nog steeds kleine veranderingen. M'n borsten zijn niet geworden waar ik op gehoopt had maar daar heb ik iets aan laten doen. Voor de rest verandert er nog steeds van alles en nog wat. En wat is passabel? Mijn oudste zus is jaloers omdat, zoals ze zelf zegt, nooit zo vrouwelijk zal kunnen zijn als mij. En ik ben echt geen model hoor maar wel tevreden dat ik als vrouw door het leven ga. En dan mag iedereen van me denken wat ze willen, daar heb ik na 55 jaar onzichtbare onrust 'schijt' aan durven krijgen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190501 »

Hoe lang duurt de puberteit van een cismeisje dat cisvrouw wordt?

Waarom zou het bij ons sneller gaan?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Is dit het dan?

Bericht door Saskia »

Rikki,

Ik leef met je mee meid. Bij mij gebeurd er ook niets zichtbaar op het gebied van borsten, heup en billen. Heb nog geeneens een a cup. Toch probeer ik heel positief te blijven omdat ik weet dat ik vrouw ben. En ook cisvrouwen hebben niet allemaal evenveel op die plekken.

Vandaag vertelde een onbekende lesbische make up artiest naar aanleiding van een foto van mij dat ik een natural beauty was, nadat ik haar vertelde dat ik nog nooit make up heb gebruikt. En als jij met make up passabel bent zou ik dat gewoon doen en ervan genieten als ik jou was.

Sterkte Rikki
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190516 »

Ik weet ook niet goed waar mijn onzekerheid vandaan komt.vrijdagavond ging ik samen met mijn beste vriendin(cis)even naar de snackbar om patat en sigaretten te halen,binnen was het druk,een paar mannen aan een tafeltje begonnen tegen ons te praten en grapjes te maken,en het was steeds:dames zus en dames zo!we gingen buiten even wachten op de bestelling(honden waren ook buiten)toen kwamen er een paar mannen die wat gedronken hadden in de kroeg die een praatje met ons maakten en ons dames noemden,twee gingen al snel weer door,maar eentje bleef wat hangen en leek wel meer naar mij toe gericht.afijnm toen ie wegging was het ook weer:fijne avond dames en binnen werden we ook :fijne avond dames,gewenst.op het moment zelf voelt het allemaal goed en bevestigend enzo,maar da de volgende dag begint hetvte malen:leuk,allemaal,maar wat heb ik een man te bieden!geen borsten,geen kont,geen heupen en een rare worm tussen mijn benen,wat ben ik voor een waardeloze vrouw!!!sinds kort ga ik weer naar een psychologe(woensdag weer afspraak)hopelijk kan zij me helpen met mijn issues.Daniela,ik ga zeker een keer op je aanbod in.Mrx,dank je voor je input vanaf de mannelijke kant,elke input word gewaardeerd.na een nachtje slapen ben ik weer iets rustiger gelukkig.ik weet niet,misschien ben ik een ongeduldige trut,had meer verwacht na een half jaar
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190516 »

Daarbij komt ook nog eens dat mijn beste vriendin,bijna 30,klein popperig,licht,maatje 35 schoenen,super sociaal,schattig,ze heeft een rode mantel:ze is freakin' roodkapje met die mantel!ze is super lief,begripvol en steunt mij enorm!
Alleen wil ik haar af en toe van me wegduwen,ik 80kg,buikje,1.77lang.schoenmaat 40(ok,das best ok....vraag me niet hoe het kan,maar voorheen was dat 42!)voel me fokking minderwaardig naast haar,ik hou zielsveel van haar,alles voor haar heb ik over,maar ze maakt me zo jaloers.
Damn,wat ben ik oppervlakkig geworden zeg!
Offline
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het dan?

Bericht door NaomiClareNL »

Tja, vorige week maandag, na 5 jaar en 10 maanden hormonen heb ik het bijltje er bij neer gegooid en de laatste pleister van mijn lichaam afgetrokken en weggesmeten. Van alles geprobeerd, binnen de mij ten dienste staande mogelijkheden, om dat te verbeteren. Heb mijzelf door hormoongebruik geestelijk en lichamelijk kapot gemaakt. Het spul werkte ZO SLECHT dat de genderdysforie niet eens betrouwbaar onderdrukt werd. Mijn huid was steeds aan het flipfloppen. Ben nooit passabel geweest, niet met make up, logopedie of zelfs door niets te zeggen etc. In al die tijd welgeteld 31 keer mevrouw genoemd en dat is 25 keer direkt veranderd in meneer. Blijkbaar ben ik voor Aziaten en Afrikanen (direkt uit Afrika en niet via de een of andere kolonie) nog het meest passabel.

In al die tijd van hormoongebruik heb ik een maximale borstgroei van 5 cm bereikt bij een onder de borst maat van 92-95 cm waarbij 93 cm typisch is. Alleen maar op Novartis Estradot pleisters en de standaard VUmc dosering. Ook met die pleisters had ik na 6 maanden een instorting maar niet zo heftig als met de andere pleisters. Zaken als pijnlijke tepels, een schijfje achter de tepels of zelfs grotere tepels, niets van dat alles. Frustrerend in dit verband dat de onder de borst maat vaak in een gelijke richting veranderde als de cupmaat, soms zelfs sneller toenam. Bij één memorabele instorting van de hormoonwaarden kwam ik op een cupmaat van 3 cm uit waarbij voor en tijdens hormoongebruik de meest gemeten waarde 5 cm was...

Vele jaren geprobeerd bij VUmc hiervoor aandacht te krijgen maar de blik gaat bij de endocrinologen meteen op glazig als je verteld dat je problemen hebt met je hormonen. Falende behandeling is iets waar ze niet mee om kunnen gaan.

Het enige dat ik nog hierover zeg tegen anderen is dit: als je voor hormonen niet passabel bent met makeup, logopedie, kleding dan loop je een risico dat je erna ook niet passabel zult worden. Uitzonderingen daar gelaten. Het gaat hierbij met name om de algemene houding en vorm van iemand alsook het gezicht.

Het enige wat ik wel aanraad is alleen oestrogenen te gebruiken zodat de genderdysforie onderdrukt is. Daarvoor heb je geen blokkers nodig en daarmee bespaar je jezelf veel lichamelijke ellende.

Persoonlijk hoop ik dat na 8 jaar ellende, waaronder 5 jaar en 10 maanden hormonen, ik nog kan herstellen en de draad van mijn leven weer kan oppakken. De pijn van niet alleen een mislukte behandeling maar in algemene zin een mislukt leven verdoven doe ik dan wel op de wijze zoals voorheen. Hoe slecht dat ook werkte. Zolang als de geest maar afgeleid is en aan het einde van de dag vooral afgemat.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190501 »

@NaomiClareNL: heeft men dan nooit pogingen ondernomen om de oorzaken van de niet-werkende hormonen op het spoor te komen?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Is dit het dan?

Bericht door Ender »

Jezus Elissa ik zeg gewoon wat ik zie en wat ik denk mbt jou! En de rest ook! We zijn je heus niet met z'n allen je beter-aan-het-voelen-laten, maar jij ziet gewoon niet wat ik (wij) zien! Ik word enorm kwaad hierover! Ender out voordat ik wat stoms zeg >_>
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20230219 »

Ender schreef:Jezus Elissa ik zeg gewoon wat ik zie en wat ik denk mbt jou! En de rest ook! We zijn je heus niet met z'n allen je beter-aan-het-voelen-laten, maar jij ziet gewoon niet wat ik (wij) zien! Ik word enorm kwaad hierover! Ender out voordat ik wat stoms zeg >_>
Ja Ender, zo las ik het stukje van Elissa ook maar dacht laat ik maar niet weer voor een bak ellende zorgen en mij maar stil houden.
Ik bedoelde het net als jij positief en ik zag gewoon een leuke dame ondanks dat zij dat dit zelf niet zo ziet..
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Is dit het dan?

Bericht door Mr.X »

Ik begin zo het idee te krijgen dat Elissa lijdt aan een body dysmorphia disorder die dan wel linkt met het trans zijn, maar daar ook los van kan staan. Dus dat ze een compleet verstoort zelfbeeld heeft. Anorexia patienten zijn een goed voorbeeld hiervan. Die zien in de spiegel ook iets wat er niet is. Ik ben uiteraard geen psychiator, dus het kan onzin zijn wat ik zeg. Maar lieve Elissa, je bent zo'n leuke meid. Ga alsjeblieft naar een therapeut (eventueel losstaand van de VU) en praat hierover. Zo'n slecht zelfbeeld is echt niet gezond.