Is dit het dan?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Is dit het dan?

Bericht door Nate_0 »

Mr.X schreef:Ik begin zo het idee te krijgen dat Elissa lijdt aan een body dysmorphia disorder die dan wel linkt met het trans zijn, maar daar ook los van kan staan. Dus dat ze een compleet verstoort zelfbeeld heeft. Anorexia patienten zijn een goed voorbeeld hiervan. Die zien in de spiegel ook iets wat er niet is. Ik ben uiteraard geen psychiator, dus het kan onzin zijn wat ik zeg. Maar lieve Elissa, je bent zo'n leuke meid. Ga alsjeblieft naar een therapeut (eventueel losstaand van de VU) en praat hierover. Zo'n slecht zelfbeeld is echt niet gezond.
Dit was mij inderdaad ook opgevallen en ik vind inderdaad dat het er wel een beetje op lijkt. En dan zit je dus met het probleem dat wanneer één ding opgelost is (dus een FFS&nose job zijn geweest) het volgende probleem om de hoek komt kijken waar je jezelf niet overheen kunt zetten. Vervolgens denkt de patient dat er ook per se een operatie nodig is om dat te fixen. Een van de symptomen is ook dat het al het andere in je leven overschaduwt, hoeveel operaties je ook krijgt... Da's niet leuk leven.

De behandeling is best tricky, maar er zijn zat mensen die je wel kunnen helpen bij het beter accepteren van je eigen lichaam. Het is dus in directe zin minder dodelijk dan iets als anorexia (wat inderdaad trekken heeft van BDD) maar uiteindelijk kunnen de ingrepen wel voor complicaties zorgen en tevreden zul je nooit zijn.

Documentaires/informatie:
korte uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=AIQWizjTZPg
langere documentaire: https://www.youtube.com/watch?v=mHRuk4GbaM0
de kriteria: https://bdd.iocdf.org/professionals/diagnosis/
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190516 »

Oeps,ik heb geloof ik nogal wat negatieve energie hier losgelaten!
Mijn beste vriendin was het laatst ook al even zat,mijn negativiteit.
Ik houd mijn mond wel weer en kruip weg in een donker hoekje
Offline
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Is dit het dan?

Bericht door Nate_0 »

Rikki schreef:Oeps,ik heb geloof ik nogal wat negatieve energie hier losgelaten!
Mijn beste vriendin was het laatst ook al even zat,mijn negativiteit.
Ik houd mijn mond wel weer en kruip weg in een donker hoekje
Oh nee hoor... De laatste posts gingen meer over Elissa en observaties van verschillende forumleden ;)

Daar wil ik wel even bij zeggen dat ik het niet bedoeld is als "we zijn er moe van", maar meer dat het vermoeiend voor iemand zelf is om zich constant zo druk te maken over zijn/haar uiterlijk, en dat de juiste psychologische hulp dat lijden in de lange termijn wel degelijk kan verzachten.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Is dit het dan?

Bericht door Veronica »

Rikki schreef:Oeps,ik heb geloof ik nogal wat negatieve energie hier losgelaten!
Mijn beste vriendin was het laatst ook al even zat,mijn negativiteit.
Ik houd mijn mond wel weer en kruip weg in een donker hoekje
Nee hoor, lijkt alleen zo.
Rikki schreef:Daar lig ik languit op de bank met de tranen die over mijn wangen rollen.
Waar doe ik het eigenlijk voor?25 november heb ik 6 maanden hormonen
En er gebeurt bijna niks!!!ja,ik ben goed in janken geworden en mijn gezicht is iets ronder.
En dankzij laser is mijn gezichtsbeharing ook bijna weg.dat feit,plus logopedie en makeup ben ik wel"passabel"
Mannen flirten wel(maar ja doen ze met alles wat er vrouwelijk uitziet)maar verder:nog steeds dezelfde manboobs,met enigzins gevoeliger tepels,ze zouden toch enorm zeer moeten doen???nou afgezien van een klein tinteltje hier en daar voel ik niets!!!!!3kg ben ik aangekomen door snoepen,waar gaat het heen???!!naar mijn BUIK!!!wtf?dat zou toch naar mijn billen en heupen moeten gaan??met mijn 47 jaar ben ik gewoon te laat!de jonge meiden van 18,19,20 jaar hebben natuurlijk een veel grotere kans!testosteron heeft mijn lijf zo verpest dat er geen hoop meer is voor zo'n verlepte ouwe doos als ik!de feestdagen komen er ook weer aan,wat haat ik die!kan mijn familie me negeren,net zoals ze de rest van het jaar doen(wel consequent)vrienden/vriendinnen hebben ook hun eigen ding met kerst enzo.gevolg:fijn alleen voor de tv met een bord op schoot met kerst netflixen!of naar die ene dierentuin alleen die open is met kerst,of de efteling!fuck,wat haat ik deze periode,was het maar weer zomer :cry:
Rikki het is pas 6 maanden HRT, zie ook ik jij en ik beiden vallen buiten de "onder de 20 grens" dus ten eerste zullen de hormonen minder effect hebben maar ze nemen ook de tijd, als ik mijn foto's vergelijk sinds de start in januari 2014 tot nu toe valt mij op dat pas na 1 jaar ik werkelijk echt verschil zag toe deed.

Verder vergeet dit niet, al zie je er super vrouwelijk uit de kans ik groot dat jij gewoon ook de oude ik blijft zien, heb ik ook af en toe en het is ook logisch als je al die jaren een "vreemd" persoon in de spiegel zag.

Borstgroei is een andere zaak, op uitzonderingen na is het voor de meeste transgenders gewoon 10x niks en met wat geluk iets tussen de cup AAA tot misschien een B, maak er het beste van en probeer te hopen dat in 2018 er een wonder gebeurt en voor alle transgenders de boel wordt vergoed qua borstgroei (voor mensen die anders denken, in 2017 is dat van toepassing voor een extreem klein aantal mensen, ECHT EXTREEM KLEIN AANTAL)

Hey ik kan je een dikke digitale knuf geven en zeggen het beter wordt, makkelijk is het niet je leeft al die jaren als iemand die je niet bent en stiekem lijkt alles tegen te werken.

:hug:

Heb geduld, uiteindelijk doen de hormonen hun werk wel aangezien in sommige gevallen ze gewoon paar jaar nodig hebben en soms niet.

ElissaMtF schreef:*extreem lange lap tekst die ik helaas heb moeten lezen en dat ook volledig heb gedaan*
Ga naar een psycholoog, dat is geen tip of raad DOE HET GEWOON.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Is dit het dan?

Bericht door Venusss »

@Rikki, even wat anders, maar merk jij misschien iets met je humeur of energie want hormonen doen niet alleen fysieke dingen? ;)

Hormonen sturen de stofwisseling en het is een langzaam proces. Zelf merk ik dat met voedingssupplementen dat mijn huid ook zachter aan het worden is en mijn haren anders aanvoelen. Mogelijk zet je lichaam dus niet alle voedingsmiddelen om in bruikbare stoffen. In tegenstelling tot bij jonge kinderen die hebben weinig lichaamsvet en een hogere metabolisme omdat de meeste jongeren meer bewegen. Naarmate iemand ouder wordt zal die ook minder bewegen en heb je een langzamere metabolisme. Dus als je een redelijk passief leven hebt zul je denk ik niet snel resultaten zien.

Het eten wat je laatst consumeert, zal ook als eerste worden verbrand. Dus het vet dat jij naar binnen propt, dat verbrand je het als eerste. Het vet wat het langste aanwezig blijft onaangetast. Dit verklaart ook waarom het lijkt alsof het naar je buik gaat in plaats van de heupen, billen borst, maar dit is mijn eigen ervaring en ik ben geen expert. Ik zou je adviseren om gewoon contact op te nemen met de dokter die je deze medicatie voorschrijft.
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Is dit het dan?

Bericht door Veronica »

Trouwens betreffende je buik Rikki, kan ook aan medicatie liggen ik weeg 67kg met 1,77 en heb een "buik" sinds de HRT, maar mijn moeder moet ook veel medicatie slikken vanwege haar ziektes en sindsdien heeft zij ook een "buik" terwijl zij 50kg weegt met 1,73.

Kan ook gewoon aan andere factoren liggen bedoel ik hiermee.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20230219 »

Rikki schreef:Oeps,ik heb geloof ik nogal wat negatieve energie hier losgelaten!
Mijn beste vriendin was het laatst ook al even zat,mijn negativiteit.
Ik houd mijn mond wel weer en kruip weg in een donker hoekje
Nee hoor Rikki, je mag best even je gal spuwen ;)
Daar is het forum ook een plek voor en snap heel goed dat je soms denkt sjeemig wanneer gaat er eens wat gebeuren???
Komt tijd komt raad en wie weet mocht de hormonen toch niet het resultaat geven dat je misschien dan in aanmerking kan komen voor vergoedde borstvergroting tegen die tijd..
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20190516 »

Weet je,met mijn 47 levensjaren ben ik verreweg jong,maar er zit wel een bang,onzeker pubermeisje in mijn hoofd.steun van familie hoef ik niet te verwachten,die lieten me voor mijn transitie al links liggen,omdat ik de enige vrijgezel in de familie ben.tja dan tel je niet meer mee he!van het vu moest er tijdens de diagnostische fase zonodig iemand mee uit mijn omgeving,zodat ze kunnen zien dat ik emotionele steun krijg.nou vergeet het maar!mijn bloedeigen broer zei letterlijk:dat moet je zelf maar regelen,dat is jouw ding!ding?ding?het is Geen hobby die ik heb opgepakt ofzo.bij het vu krijg ik pas vrijdag,een half jaar na de start van mijn hormonen weer een psycholoog te spreken!!!inmiddels zelf hier in mijn woonplaats maar een psychologe geregeld ,omdat ik inmiddels met zelfmoorgedachten rondliep.iedereen in mijn omgeving onderschat wat de hormonen met mij doen geestelijk.ach ik ben al 47,ik red mezelf wel toch???NOT!!!mijn psychologe vind het een goed idee dat ik trans vrienden en vriendinnen maak.dus please help me!ik kan het niet meer alleen.zelfs mijn hartsvriendin vroeg me wat te minderen,omdat mijn negatieve gevoelens ook effect op haar hadden.ik heb er vaak gewoon geen enkele controle over.ben wel superdankbaar voor mijn hartsvriendin ,zonder haar had ik hier waarschijnlijk niet meer rondgelopen.btw:dat passabel zijn waar IK het over had,geld blijkbaar alleen voor buitenstaanders die mij niet kennen hoor,ik zie zelf nog steeds dat mannenhoofd!
Rikki
Offline
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Is dit het dan?

Bericht door Anon20230219 »

Rikki schreef:van het vu moest er tijdens de diagnostische fase zonodig iemand mee uit mijn omgeving,zodat ze kunnen zien dat ik emotionele steun krijg.nou vergeet het maar!mijn bloedeigen broer zei letterlijk:dat moet je zelf maar regelen,dat is jouw ding!ding?ding?het is Geen hobby die ik heb opgepakt ofzo.bij het vu krijg ik pas vrijdag,een half jaar na de start van mijn hormonen weer een psycholoog te spreken!!!inmiddels zelf hier in mijn woonplaats maar een psychologe geregeld ,omdat ik inmiddels met zelfmoorgedachten rondliep.iedereen in mijn omgeving onderschat wat de hormonen met mij doen geestelijk.ach ik ben al 47,ik red mezelf wel toch???NOT!!!mijn psychologe vind het een goed idee dat ik trans vrienden en vriendinnen maak.dus please help me!ik kan het niet meer alleen.zelfs mijn hartsvriendin vroeg me wat te minderen,omdat mijn negatieve gevoelens ook effect op haar hadden.ik heb er vaak gewoon geen enkele controle over.ben wel superdankbaar voor mijn hartsvriendin ,zonder haar had ik hier waarschijnlijk niet meer rondgelopen
Tja dat wordt in mijn geval net zo lastig want mijn broer heeft het contact verbroken en denk als hij eenmaal doorkrijg waar ik mee bezig ben ik helemaal ter plekke dood mag neervallen wat hem betreft..
Dus ik zal er alleen heen moeten helaas..
Ook een goede vriendin heeft al te kennen gegeven dat het voor haar te zwaar is om met mij mee te gaan als de intake eenmaal daar is...wat voorlopig nog toekomst muziek is.
Men schijnt inderdaad te denken dat je een dergelijk proces in gaat voor de lol of omdat je eens wat anders wilt...
Was het maar zo simpel, iemand die deze problemen niet heeft snap er geen barst van.
Tja ik kan denk ik weinig voor je betekenen ben ik bang omdat ik nog niet eens aan de hormonen ben begonnen dus nog totaal geen ervaring maar weet zeker dat men het hier geen probleem vindt als je je hart even lucht.
En weet ook dat hormonen je geestelijk en emotioneel heel erg beinvloeden, weet dit omdat ik ooit hormonen kreeg toe geschoven en deze om de dag begon in te nemen...ze waren nogal aan de zware kant.
Had leuke effecten maar geestelijk ook een paar nadelen en dat was dat ik soms heel erg depressief was..
Maar snap best dat je vriendin er even geen raad mee weet en je moet haar dan ook maar beetje ontzien maar snap dat het ontzettend eenzaam voor je is.
Je mag mij altijd een PB sturen hoor, dat is nooit geen probleem..

Liefs;Lisa
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Is dit het dan?

Bericht door Nate_0 »

Heb je een huisarts? Want ook via hem/haar zou je (op eigen houtje) naar een psycholoog kunnen gaan.
meerdere zakken met zaagsel