Gestopt met de pil

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
EmmaJJ

Gestopt met de pil

Bericht door EmmaJJ »

Grote opluchting. Grote stap.
Ik was in mijn enthousiasme, en beetje rug-tegen-de-muur gevoel, vorige week begonen met mycroginon 30. Na 4 dagen, en na het lezen van berichten hier dat dat onverstandig was, ben ik gestopt, en heb ik een afspraak gemaakt met mijn huisarts. Dat was een opluchting, en voelde als veel grotere stap. Ik kan me nu overgeven aan het proces, zonder een uitkomst af te dwingen. Voor het eerst heb ik het gevoel dat ik zuinig wil zijn op mijn lijf, hoe dat er ook uit ziet. Het is mijn tempel, en dat ie gotisch is in plaats van romaans, betekent niet dat ik er geen respect voor heb.
Danielle

Re: Gestopt met de pil

Bericht door Danielle »

Nu ben ik toch benieuwd, als ik zo vrij mag zijn als je geen antwoord wil geven zeg dat dan gerust: waarom ervaar je zo snel weet stoppen met de pil als zo'n grote stap?

Is het vanwege het symbool wat het nemen van de pil voor je betekent, of heb je ook lichamelijke redenen om de pil niet meer te nemen?
Mijn transitieblog: Fading Gender
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat Jacob Jan het naar de huisarts stappen voor verdere hulp bedoelde ;)

Heel veel sterkte met je proces, in ieder geval :)
meerdere zakken met zaagsel
EmmaJJ

Bericht door EmmaJJ »

Die pil was stiekeme zelfmedicatie richting transvrouw. Stoppen daarmee was mezelf serieus nemen. Niks stiekem!
Ik had er nog maar 5 genomen. Geef het doosje nu aan de huisarts maandag
Danielle

Bericht door Danielle »

Ah, my bad, beter opletten zou hebben geholpen. Op basis van d'r naam ging ik ervan uit dat Jacob Jan FtM zou zijn.
Mijn transitieblog: Fading Gender
EmmaJJ

Bericht door EmmaJJ »

Geeft nuks. Het us zo vers dat ik nig helemaal niet heb nagedacht over een andere naam. JJ is denk ik handiger om verwarring te voorkomen.
En hee. Dit is de eerste keer dat ik met vrouwlijk voornaamwoord wordt aangesproken, en dat doet wel wat.