Ben er eentje van extreme genderdysforie. Ik zit aan het einde van de schaal.
Meer kan ik er echt niet van maken. Suïcidaal, en ben dat nog steeds. Talloze operaties helpen mij wel... een beetje. Ik zal nooit 100% gelukkig zijn, want de rest van mijn lichaam blijft hetzelfde. Misschien 50% gelukkig. Waarvan 40% door de operaties. Psychologisch kan ik mezelf in een hemel denken, maar mijn lichaam blijft in de hel. Ze kunnen veel met operaties, maar het zal nooit zijn zoals het hoorde te zijn. Je kunt een vaas stuk gooien en weer lijmen, maar de barsten blijven voor altijd zichtbaar en voelbaar. Je blijft breekbaar, gevoeliger en kwetsbaarder...
Ik kan nooit kinderen krijgen. Ik moet altijd weer iets uitleggen, iets vertellen of verklappen. Als je dat niet doet, dan ben je een leugenaar en probeer je mensen te bedriegen. Vertel je het wel, dan willen ze je ineens niet meer kennen. Langzaam vertrekken ze, een voor een... tot je alleen jezelf nog hebt.
Het voelt als overleven, elke dag weer. Soms goede dagen, dat wel. Geluk voelen bestaat uit kleine momenten. Maar de grondtoon van mijn leven blijft mineur...