stroomversnelling.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alatàriël

stroomversnelling.

Bericht door Alatàriël »

kennen jullie dat, dat op het moment dat het iet snel moet gaan of moet gebeuren het niet vooruit te branden is.
en op het moment dat het je niet uitmaakt of juist wil dat het niet TE snel gaat, alles gebeurt is voordat je er erg in hebt?

nou.... dat was afgelopen week bij mij het geval.
niet dat ik het wilde tegenhouden. maar het had voor mij ook geen haast.
van mij mocht het op een laag pitje rustig gaar sudderen, af en toe een beetje voorzichtjes porren en om roeren, beetje van dat en beetje van zus erbij. als het resultaat maar goed is. dan ben ik blij en tevreden.

nu,
vorige week vrijdag begon het. lekker handig op het moment dat ik juist aan mijn werk "week" begon. en wat voor eentje. 3 dagen instructeurs weekend waarbij we dus allemaal elkaar na de winterslaap terug zien, en ik samen met een collega het weekend organiseren.
de foto hieronder in spoiler: (sluit spoiler weer om makkelijk door te lezen ;) )
Spoiler:
Afbeelding
bracht een hoop vragen over mijn persoon. nog niet iedereen was op de hoogte namelijk. bijna alle collega's wel, en directe vrienden. maar familie, vrienden in nederland en zelfs mijn ouders had ik nog niks verteld. en dat terwijl ik al meer als een jaar geen moeite meer doe om het te verzwijgen.
er kwamen reacties op als: je kan zo als vrouw door.
en de vragen via PB waren bijv: is dat nou mascara?
en sommige mensen zochten verder en kwamen of bij mijn website uit of op mijn andere facebook die nu nog bestaat.

nou, die vrijdag begon het met mijn ex.
super goed gepraat en heel positief. en heel veel vragen natuurlijk.
toen kwam een oud collega, ook heel positief,
vervolgens nog een vriendin. die er iets meer moeite mee had. en nog steeds niet echt verder wil praten. (tja, 100% positiviteit bestaat niet onder de mensheid hè ;) )
en toen ook mijn moeder.
binnen een week, zonder dat ik erop in speelde en er absoluut geen moeite voor deed, zonder dat ik mensen hierom vroeg, eigenlijk zonder er zelf erg in te hebben, sta ik nu op facebook als Genderfluid omschreven. weten officieel alle belangrijke personen in mijn leven het. en zijn ze allemaal super positief en staan ze voor mij open.
1 week, zonder het goed te beseffen. waar ik al een jaar over doe. :roll: :fpalm:

haha
:hbeat:

dus zo kan het ook :dance:

mijn moeder heb ik vanavond nog gebeld. de eerste vraag was hoe serieus het is.
waarop ik natuurlijk heb geantwoord dat het heel serieus is.
het gesprek was heel goed, en heel kalm. er werd gelachen en makkelijk over gepraat. van mijn kant wat moeilijk uit te leggen zo door de telefoon terwijl ik door Maastricht liep waar ik vanavond de laser behandeling had.

wat een week :D
Liefs ,
Ariël :hbeat:

check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: stroomversnelling.

Bericht door Anon20230219 »

Tja herkenbaar, er gaan hier ook weken voorbij dat ik eigenlijk geen ene bal doe terwijl ik wel dingen moet doen...
De andere week sta ik van mijzelf verbaasd dat ik zoveel dingen in mijn week heb gedaan.

Maar zo zie je maar dat stroom versnellingen niet altijd slecht hoeven te zijn toch?
Echter zoals ik het vele jaren geleden aanpakte door van man ineens bijna als vrouw(nee geen bloemetjesjurk en zwaar make up op maar wel behoorlijk vrouwelijke kleding.) naar mijn werk te gaan was een stroom versnelling teveel.
Mijn moeder waarschuwde mij nog dat ik wel erg hard van stapel begon te lopen en ja ze kreeg jammer genoeg gelijk.
Op kantoor konden ze de snelle omslag niet echt goed handelen met als gevolg dat ik daarna veel gepest werd.
Maar bij jou is het gelukkig goed uitgepakt en dat is alleen maar mooi om te lezen.

Liefs;Lisa
Elise

Re: stroomversnelling.

Bericht door Elise »

Wat een verhaal! Super fijn om te lezen! :D