Brieven schrijven, aan een trans-gender 2157

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Brieven schrijven, aan een trans-gender 2157

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Stel je mag vandaag een brief schrijven naar een, onbekende trans-gender
lotgenoot(te) in het jaar 2157.

Wat wil je dan zij/hij, zeker laten kennen ?

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Brieven schrijven, aan een trans-gender 2157

Bericht door Dieuwertje »

Ik zou het niet weten Nick. Wordt het een brief om iemand te ondersteunen bij het uit de kast komen? Om iemand te bedanken, omdat die persoon een inspiratie en voorbeeld is geweest? Een brief om iemand waarbij het allemaal even niet lukt een hart onder de riem te steken?
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Brieven schrijven, aan een trans-gender 2157

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Dieuwertje,

Jij was voor hé. Is brief uit het heden aan de toekomst lotgenoten.


Of met andere woorden : Wat wil je, zeker zien veranderen in de toekomst. En wat zeker niet, zowel positief/negatief.

Bv. Ik wil zeker die, enorme zenuwslopende wachttijden, serieus zien inkorten.
Ik hoop zeker dat tegen die tijd, het hokjes denken zo goed als volledig uit de wereld zal zijn.
Ik hoop dat de scholen GD, gewoon ergens zullen opnemen in hun lessen rooster, der bespreekbaarheid (Reeds, in lagere klas).
Ik wil zeker dat mensen in hun eigen land, blijven/terecht kunnen der hun nodig GD traject.

Enz,....

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Brieven schrijven, aan een trans-gender 2157

Bericht door Dieuwertje »

Nou dan hoop ik ten eerste dat het hokjesdenken een stuk minder geworden is. En daar zou onderwijs op scholen een stuk bij kunnen helpen. Ik zie het nog niet zo snel gebeuren. Er zijn nog teveel mensen die dat onbespreekbaar vinden met als argument 'stel dat mijn kind daar door beïnvloed wordt en dus Gay/trans wordt'.
En dat ieder goed terecht kan in zijn eigen land zou ook moeten kunnen. Vind het overigens belachelijk dat bijvoorbeeld iemand uit Maastricht aangewezen is op Amsterdam voor het traject. Alsof er niet meer plekken in het land zijn waar dat prima zou kunnen. Plekken beschikbaar maken in het land zou meteen de wachtlijsten een stuk kleiner kunnen maken. Maar ik besef mij ook dat de wachtlijsten en mogelijkheden in Nederland nog altijd veel beter zijn dan in heel veel andere landen. Hier is praten over soms lastig, maar er zijn teveel landen waar het geheel onmogelijk is. Misschien hoop ik wat dat betreft nog meer dat de acceptatie van transgenders in de wereld algemeen beter wordt. Je stelt als jaartal 2157, dan hebben we nog even. Maar ik vrees dat die tijd ook wel nodig is.