Lopen op hoge hakken

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Eva »

Laat alsjeblieft je lengte geen beletsel zijn. Ik deed een keer de deur open en voor mij stond een meid van 1m94, plus 9cm hak. Dat maakt 2 meter en 3 centimeter. Dat is 28cm hoger dan ik ben.
En ik werd me toch een partijtje smoorverliefd... Wat een kanjer!
Ik heb mijn zusje gebeld, daarna mijn beste vriendin gebeld. Paniek! Ik ben helemaal hoteldebotel! En het kan nooit iets worden! Ze is zowat 30 centimeter groter dan ik! Dit is een ramp!

Heerlijk. Ik ben nog steeds verliefd. Op die ruim twee meter grote kanjer. Gaat ook niet meer over.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Simão »

Ik droeg als puber cowboylaarzen, dus vanzelf gewend aan hakken, maar ik had er niet zoveel mee tot mijn "travestie" tijd waarin in uitging in "kostuum". De schoenen met hoge hakken waren vooral "bioscoop" schoenen, oftewel niet om echt lang in te lopen.
Ik snap de obsessie met hakken niet, maar goed ik ben dan ook een vent die ook nog eens helemaal niet geeft om vrouwelijk schoon, dus ik ben een slechte raadgever.
Mijn zussen hebben allemaal wel een periode gehad waarin ze veel op hakken liepen, maar lopen inmiddels allemaal op platte schoenen omdat het nu eenmaal comfortabeler is.
De enige manier om er goed op te leren lopen is het vooral te blijven oefenen. Je voeten voor elkaar zetten bij het lopen helpt enorm voor het heupwiegende effect dat het plaatje compleet maakt en het lopen op hakken makkelijker maakt.

Ik ken diverse instructiefilmpjes, maar die zijn in het Portugees (beste instructeur die ik ken is een Braziliaan die celebs les geeft. Hij loopt in het dagelijks leven op hakken. Namie Wihby), maar er zijn ongetwijfeld ook in het Nederlands of Engels filmpjes met tips te vinden op Youtube.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Tanja »

Ik ben 179cm en val met mijn hoge hakken echt niet zo op hoor. Vaak zit dat tussen de oren. Ken aardig wat cis dames die langer zijn dan ikzelf.
Ik heb van mannenmaat veelal 42 of zelfs 43 maar van pumps etc 40.5 of 41. :shock:
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Petra-S »

Ik heb het voordeel klein te zijn 1.68 met maat 40 in schoen. Kan dus overal schoenen kopen en hoge hakken levert geen problemen op met mijn lengte. Heb van 5cm tot 15cm en loop zonder problemen. Is gewoon een kwestie van oefenen, thuis, lopen, dansen en springen op je hakjes. En bedenk er zijn legio cis vrouwen die niet op hoge hakken kunnen lopen.

Groetjes,
Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Anon20210626 »

Of willen lopen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Janice »

Het gaat toch niet om cis vrouwen? en ik denk dat lengte wel degelijk een rol speelt. Natuurlijk moet iedereen dragen wat hij of zij wilt, maar ik weet dat als ik te hoge hakken aan trek dat ik veel sneller geclockt wordt dan op een paar lage sneakers.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Alice »

"Of willen lopen"
Het kan wel degelijk zijn 'kunnen lopen'.

Er eenvoudige test bij de podoloog kan aangeven hoe hoog maximaal je hak mag zijn zonder schade te veroorzaken (bij mij 3 cm).

http://www.womenshealthmag.nl/Health/impact-hoge-hakken
http://www.libelle.nl/lifestyle/hoge-hakken
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Simão »

Janice schreef:Het gaat toch niet om cis vrouwen?
Het gaat om de context, als in: het (hoge hakken) staat niet voor dedefinitie van vrouw- immers cisvrouwen doen het ook niet allemaal.
Het is ook voor transvrouwen gewoon een keuze.




Even in het algemeen:
Hoge hakken worden door veel mensen verbonden met erotiek en ook wel vrouwenpower. Niet voor niets zie je ze onder de stereotype "sexy vrouw" in stripverhalen en films.
Op hoge hakken kun je dus ook plots een type worden dat sommige mensen graag willen strikken, hoewel het ook juist afstand kan creëren (met een bepaalde uitstraling erbij, hautain bv).
Reden voor sommigen om ze juist te dragen en voor anderen om het juist te laten.
Ieder heeft zo bedoelingen met hakken en de signalen die ze uitstralen in combinatie met andere dingen.


Voor een leuke "bipslift" kunnen hakken heel nuttig zijn, maar daarvoor hoef je geen stelten te dragen.
Wil je een wapen bij de hand, dan zijn stalen naaldhakken natuurlijk reuze handig. :P
Bij een kokerrok zijn hakjes ook "normaler" dan gympen of kistjes, maar alles kán als je het je eigen stijl maakt.
Uiteindelijk bepaalt vooral je uitstraling hoe een en ander ontvangen wordt.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door wiggeltje »

Mijn eerste hakken waren 6 inch zonder plateau. Meteen zeer hoog, haha :P Liep ik eerst wel alleen thuis mee, was toen nog "soort van" in de kast, lang geleden, maar wel veel oefenen. De überhoge draag ik dan voor de gelegenheid of even langs een vriend. Gewone hoge hakken draag ik wel graag in het dagelijkse leven. Maar met plateaus kan je makkelijker in het dagelijkse leven hogere hakken dragen. Tenminste, de hakken lijken dan hoger.

Ik check op internet, want in de Benelux vind ik toch niks spannends op 42 maat, shoe-size checken op Europese voetmaat en met je creditcard de gok wagen. Maakt niet uit of het te overbodig is, 5, 6 of zelfs 7 inch (meestal die laatste met plateau) gewoon doen :)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Janice »

Welke sites gebruik je zoals wiggeltje?