Psycho Informa Groep

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Venusss »

Kan het zijn dat doorverwijzing afhankelijk is van aanmeldingsperiode? of had Jer misschien geluk?
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Irene_de_Vreede »

Venusss schreef:Kan het zijn dat doorverwijzing afhankelijk is van aanmeldingsperiode? of had Jer misschien geluk?
Ik weet niet wanneer Jer aangemeld is, maar ik heb niet de indruk dat het daar iets mee te maken heeft.
Irene
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Jer158 »

Ik denk dat het weinig zin heeft om hierover te speculeren. Mocht iemand duidelijke info ontvangen van het PII, dan kan het mensen hier helpen om dat te delen. Zelf zal ik dat ook doen als ik wat hoor.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Nate_0 »

Eva schreef:De Vaart blijft vermoedelijk wel een optie, maar Alwin Man vertrekt daar om een nieuwe praktijk te beginnen. Tot oktober in Veendam, later iets zuidelijker.

Vermoedelijk zal Alwin dit weekend met een verklaring komen en we verwachten dat hij geen bezwaar zal hebben tegen publicatie daarvan op dit forum.
Dan vraag ik me af of het nut heeft om dit nu al met ons te delen. Het lijkt mij dat hij, als hij zélf met een verklaring gaat komen, dat ook prima zelf met ons kan delen in plaats van zo'n onduidelijk berichtje/"een tip van de sluier te lichten" en dat hij dit doet op het moment doet dat hij de tijd rijp acht.

Voor nu komt dit op mij over als nutteloze angsten en onzekerheden creëren, zeker bij forumgebruikers die de Vaart als optie overwegen of die bij de Vaart in behandeling zijn bij een andere behandelaar (Alwin is immers wel de hoofdbehandelaar van het genderteam) en die hier nog niets van vernomen hebben.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Irene_de_Vreede »

Jer158 schreef:Ik denk dat het weinig zin heeft om hierover te speculeren. Mocht iemand duidelijke info ontvangen van het PII, dan kan het mensen hier helpen om dat te delen. Zelf zal ik dat ook doen als ik wat hoor.
Ik heb alleen maar info gedeeld die ik direct van mijn psych heb.
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Emma »

Nate_0 schreef:
Eva schreef:De Vaart blijft vermoedelijk wel een optie, maar Alwin Man vertrekt daar om een nieuwe praktijk te beginnen. Tot oktober in Veendam, later iets zuidelijker.

Vermoedelijk zal Alwin dit weekend met een verklaring komen en we verwachten dat hij geen bezwaar zal hebben tegen publicatie daarvan op dit forum.
Dan vraag ik me af of het nut heeft om dit nu al met ons te delen. Het lijkt mij dat hij, als hij zélf met een verklaring gaat komen, dat ook prima zelf met ons kan delen in plaats van zo'n onduidelijk berichtje/"een tip van de sluier te lichten" en dat hij dit doet op het moment doet dat hij de tijd rijp acht.

Voor nu komt dit op mij over als nutteloze angsten en onzekerheden creëren, zeker bij forumgebruikers die de Vaart als optie overwegen of die bij de Vaart in behandeling zijn bij een andere behandelaar (Alwin is immers wel de hoofdbehandelaar van het genderteam) en die hier nog niets van vernomen hebben.
Nate,

We hebben persoonlijk contact met Alwin, en hij heeft ons gevraagd dit alvast te delen als er berichten zijn over De Vaart, maar dat hij zelf met een officiële verklaring komt. Er is geen enkele reden tot paniek omdat zowel De Vaart doorgaan, als Alwin, alleen niet met elkaar. Ik denk dat Eva daar behoorlijk duidelijk over is geweest.

Don't shoot the messenger.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Nate_0 »

Vanuit een andere bron heb ik vernomen dat aan mensen (cliënten) gevraagd was dit nog even stil te houden. Nee, deze bron zit niet op het forum.

Gezien het nieuws over de banden tussen het VU en Kanhai een tijdje terug en meer recentelijk vanuit het PII lijkt het me zeer zeker wel reden tot zorg voor iemand die geen verdere informatie ter beschikking heeft.

En tot slot: Nee. Ik vind niet dat Eva duidelijk genoeg is geweest--ik kreeg door de formulering van het bericht en de geringe informatie toch echt de indruk dat dit vooruit lopen was op zaken nog in ontwikkeling (o.a. ook door het gebruik van de woorden "vermoedelijk" en "we verwachten"), en er wordt nergens gezegd dat jullie specifiek toestemming hadden van Alwin om dit te mogen/kunnen plaatsen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Emma »

Nate_0 schreef:Vanuit een andere bron heb ik vernomen dat aan mensen (cliënten) gevraagd was dit nog even stil te houden. Nee, deze bron zit niet op het forum.

Gezien het nieuws over de banden tussen het VU en Kanhai een tijdje terug en meer recentelijk vanuit het PII lijkt het me zeer zeker wel reden tot zorg voor iemand die geen verdere informatie ter beschikking heeft.

En tot slot: Nee. Ik vind niet dat Eva duidelijk genoeg is geweest--ik kreeg door de formulering van het bericht en de geringe informatie toch echt de indruk dat dit vooruit lopen was op zaken nog in ontwikkeling (o.a. ook door het gebruik van de woorden "vermoedelijk" en "we verwachten"), en er wordt nergens gezegd dat jullie specifiek toestemming hadden van Alwin om dit te mogen/kunnen plaatsen.
Je had ook gewoon een vraag kunnen stellen in plaats van op basis van aannames over onze bronnen in de aanval te gaan. Scheelt voor ons allemaal, ook voor jou, een boel ergernis.

De mail van Alwin kwam afgelopen vrijdag, ik ga er van uit dat de vraag om het echt stil te houden ouder is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Frederique »

Je ziet dat de informatievoorziening op websites niet heel snel (en niet heel goed) gaat.

Ik zit nog te wachten op:
- Informatie op de site van Psycho Informa over het weggaan van Tanja van Hengel en de gevolgen voor transgenders
- Informatie op de site van De Vaart over het vertrek van Lucien en de gevolgen voor transgenders
- Informatie op de site van De Vaart over het vertrek van Alwin en de gevolgen voor transgenders

Maar goed, misschien komt het dat ik zelf mijn websites bouw dat ik weet dat het niet echt moeilijk is om een berichtje op een site te plaatsen, misschien is het voor niet-techneuten wel te moeilijk?
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Psycho Informa Groep

Bericht door Jer158 »

Emma, voor mij was dat ook allemaal onduidelijk. Ik ben het met Nate eens dat deze manier van communiceren niet ideaal is. Ik had daar overigens een PB over gestuurd naar Eva. Aangeven dat De Vaart en Alwin beide doorgaan had een groot verschil gemaakt.

Frederique doet er even een schepje bovenop. Ik spreek voor mijzelf, maar dit soort vage informatie vind ik absoluut niet constructief/nuttig/handig. Het roept vragen (en potentieel stress) op en geen antwoorden. Als je (in het algemeen, niet alleen jij, Frederique) meer weet, deel het dan óf wel op zo'n manier dat er duidelijkheid is, óf deel het niet totdat je wel duidelijkheid hebt.

Dat zijn my two cents.
Laatst gewijzigd door Jer158 op 28 mei 2017, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hung her from the branches of a mango tree