Begin HRT en stoppen met Finasteride
-
Dieuwertje
Begin HRT en stoppen met Finasteride
De HRT zal met de t-blockers het testosteron niveau naar een heel lage waarde brengen en daarmee de productie van DHT onmogelijk maken. Daarmee is het dus in principe niet nuttig meer om finasteride te gebruiken. Maar hoe zit dat als je net begint met die t-blockers? Ik neem aan dat het even duurt voordat het testosteron niveau werkelijk laag genoeg is. Dus enige overlap in gebruik kan handig zijn. Maar hoe lang?
-
Annet
Re: Begin HRT en stoppen met Finasteride
Goeie vraag
Groetjes Annet
Groetjes Annet
-
Amy
Wat ik me kan herinneren ging dat erg snel. Bijvoorbeeld dat ik binnen een week al geen problemen met vette huid meer had. Ik ben ook eerst begonnen met t-blockers en een paar maanden daarna pas met oestrogeen dus dat effect was absoluut alleen van de t-blockers.
-
Anon20210626
Je krijgt toch een gesprek met de endocrinoloog als je gaat starten . Dit is een mooie vraag lijkt mij
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Dieuwertje
Helemaal waar natuurlijk. Maar hier op het forum zit ook vast heel veel kennis.Renée schreef:Je krijgt toch een gesprek met de endocrinoloog als je gaat starten . Dit is een mooie vraag lijkt mij
Als ik meteen na het eerste bezoek aan de t-blockers mag dan heb ik nog voor 1 week overlap. Ben wel benieuwd of dat genoeg is. Als ik de reactie van Amy lees dan lijkt dat voldoende.
-
Anon20180730
volgens mij gaat het zakken van je testo waarde bij HRT lekker snel. Niettemin gebruik ik al jaren voor en sinds de hrt ook de dudasteride (eerder finasteride). Ze kunnen me immers wat (tja.. 'k weet 't verder ook niet hoor; mannelijke haren, kaalheid e.d. is gewoon k.t) en van een endo van 't Vu heb ik m.i. maar sporadisch een afdoende antwoord gekregen.. 
-
Anon20190501
Ik kan ook alleen over eigen ervaring spreken, omdat de eerste opvolgmeting pas na een maand of vier plaatsvond, en op dat ogenblik was de T daling volgens mijn endo al compleet achter de rug.
Bij mij ging het naar eigen gevoel erg snel. Reeds na een goeie week HRT merkte ik de eerste effecten van "een tekort aan"
testosteron.
Bij mij ging het naar eigen gevoel erg snel. Reeds na een goeie week HRT merkte ik de eerste effecten van "een tekort aan"
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Dieuwertje
Allen dank voor de reacties. Dan lijkt het er toch op dat de testosteron waarden heel snel zakken en een week overlap wel voldoende is. Hoewel er dus geen getest bewijs voor is ga ik er maar vanuit dat dit de waarheid is. 
-
Elise
Even uit nieuwsgierigheid. Was er een speciale reden dat je eerst bent begonnen met t-blockers en een paar maanden later pas met Oestrogeen?Amy schreef: Ik ben ook eerst begonnen met t-blockers en een paar maanden daarna pas met oestrogeen dus dat effect was absoluut alleen van de t-blockers.
-
Amy
Niet van uit mij, ik wilde het niet maar het VU wilde dat. Excuus van de psychologe was dat ze me te impulsief vond of zo.Elise schreef:Even uit nieuwsgierigheid. Was er een speciale reden dat je eerst bent begonnen met t-blockers en een paar maanden later pas met Oestrogeen?Amy schreef: Ik ben ook eerst begonnen met t-blockers en een paar maanden daarna pas met oestrogeen dus dat effect was absoluut alleen van de t-blockers.