Probleem is dat mijn zorgverzekeraar vind dat de goedkopere Mylan voldoet en daar moet ik het maar mee doen. Ik weet helaas niet wat het prijs verschil is, maar die Mylan pleisters gaan er wel veel harder doorheen op deze manier.
Daar doet CZ dus moeilijk over. Ik heb aangegeven wat het probleem was en dit is hun antwoord.Jannet V schreef: 09 aug 2017, 21:09 Op eigen verzoek ben ik naar Systen gegaan, geen probleem bij Menzis. Trouwens alleen omdat Systen beter plakt, verder ondervind ik geen verschil.
Dan lees ik dus 'Dat doen we dus niet, het blijft gewoon Mylan'.Goedemiddag, vervelend dat het medicijn Mylan niet zo goed voor je werkt en hier bijwerkingen van komen. Je dient dit te bespreken met de apotheker. Indien nodig bepaalt de apotheker voor welk ander medicijn je in aanmerking komt. De apotheker kan ook beoordelen of de klachten met de behandelend arts besproken moeten worden en of er een medische verklaring moet komen.
Originele (en dus duurdere) merkmedicijnen worden alleen nog bij hoge uitzondering vergoed. Een voorwaarde hiervoor is dat is onderzocht en is aangetoond dat het gebruik van het andere medicijn niet medisch verantwoord voor je is. Weet je zo voldoende?
Nu maar via email om een nieuw recept gevraagd van het VUmc met expliciet Systen vermeld. Ik ben benieuwd.