Lastig , het verwijderen van lijmresten achter op mijn bil.
Daar plakte ik de pleister meestal.
Ik sta dan wel 2 a 3 minuten met een watje met olie met mijn rug verdraaid voor de spiegel te wrijven om het weer schoon te krijgen.
Dus heb ik mijn bovenarm maar eens geprobeerd, daar kan ik makkelijker bij met het verwijderen.
Wat valt me op, na een week, slappe borstjes, dat kan ermee te maken hebben maar het hoeft niet natuurlijk.
Toch maar weer beneden plakken, op de zijkant van mijn heup dit keer.
Mijn borsten voelen al weer wat steviger aan, maar ik mis toch nog dat naar voren steken en opbollende tepelhoven. wat ik toch iedere week wel een paar keer waarnam.
Aan de zijkant van mijn heup zit duidelijk meer bot onder de huid, zou dit een rol spelen voor de opname van oestrogeen ?
Vandaag maar weer eens achterop geplakt, midden op de bil.
Wie weet scheelt het. en kan ik dat beetje extra net goed gebruiken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Marian
pleister plaats invloed op opname hormoon ?
-
marianne
pleister plaats invloed op opname hormoon ?
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
</body>
-
doll89
Re: pleister plaats invloed op opname hormoon ?
als dat zo zou zijn zou het wel in de bijsluiter staan toch?
-
janine2363
Het zou zeker de bedoeling zijn om een gekende en vaste dosering te garanderen.
Het is ook zo dat er veel research zit in de drager van het medicijn. Een "simpel" pilletje heeft verschillende
laagjes om te zorgen dat het de onbeschadigd de goede plek in het lichaam bereikt, voor het medicijn
vrijgegeven wordt (b.v. voor de darm, moet het eerst door de zure maag en de waterige mond). Dan is er nog
de snelheid en duur van afgifte, enz enz. Dit soort detail staat weer niet in de bijsluiter, waar wel afgeleide
informatie (voor of na eten, dus een andere toestand in de maag of de bloedfunctie)
Om maar te zeggen dat het mij niet zou verbazen dat de plaats van de pleister, dus de huid, onderliggende vetlaag
doorbloeding daar e.d. verschil kunnen maken, vooral in de snelheid afgifte en dus opname in het lichaam
Leuk ! Een experiment !
-
Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
-
marianne
Er staat wel iets over in: (letterlijk overgenomen uit de bijsluiter, inclusief hoofdletters en vette gedeelten).
---
Plak het plakkende gedeelte van de pleister op een schone, droge en weinig behaarde huid. Kies een plaats die weinig of niet plooit bij het bewegen (bijvoorbeeld op de zijkant van de bovenbil, de onderrug of de bovenarm). Let er ook op dat de huid ter plaatse niet dun, geïrriteerd of beschadigd is. Plak de pleister NOOIT op uw borsten.
---
De huid is dunner boven je botten, en de huid van de borsten is te dun heb ik eens ergens anders gelezen,
kan ook zijn dat het hormoon te dicht bij de klieren komt en zo een te hoge concentratie kan geven, dit is louter speculatie.
het hormoon hoort in de bloedbaan terecht te komen en zo door het lichaam verspreid te worden.
De plakplek lijkt dus wel van invloed.
<body>
</body>
</body>
-
marianne
Ook interessant, ik zie zelfs iemand die oppert dat het beter opneemt op dunne huid, ook dit lijkt me speculatie.
Dwaalt snel af naar de pillen,
<body>
</body>
</body>
-
Nienke
ik gebruik om de lijm resten te verwijderen een oog make-up reiniger op olie basis, en een make-up watje, het vliegt er echt vanaf, Eerst even rondom insmeren, paar seconde in laten trekken en weg wrijven maar.. zo gebeurd. plak ze altijd op mijn billen, soms net onder het slipje of soms per ongeluk net erboven, als ik ook maar iets van irritatie zie schuif ik zo ver op dat het er naast zit.marianne schreef: 25 okt 2017, 12:22 Lastig , het verwijderen van lijmresten achter op mijn bil.
Daar plakte ik de pleister meestal.
Ik sta dan wel 2 a 3 minuten met een watje met olie met mijn rug verdraaid voor de spiegel te wrijven om het weer schoon te krijgen.
Dus heb ik mijn bovenarm maar eens geprobeerd, daar kan ik makkelijker bij met het verwijderen.
Wat valt me op, na een week, slappe borstjes, dat kan ermee te maken hebben maar het hoeft niet natuurlijk.
Toch maar weer beneden plakken, op de zijkant van mijn heup dit keer.
Mijn borsten voelen al weer wat steviger aan, maar ik mis toch nog dat naar voren steken en opbollende tepelhoven. wat ik toch iedere week wel een paar keer waarnam.
Aan de zijkant van mijn heup zit duidelijk meer bot onder de huid, zou dit een rol spelen voor de opname van oestrogeen ?
Vandaag maar weer eens achterop geplakt, midden op de bil.
Wie weet scheelt het. en kan ik dat beetje extra net goed gebruiken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Marian
-
Anon20190501
Kweenie. Ik gebruik zelf oestrogeen in gelvorm. Het principe van de transdermale toediening is identiek (imho comfortabeler en zekerder, maar da's een andere discussie). In de bijsluiter staat dat de gel op bovenbenen of -armen moet aangebracht worden. Niet toevallig plaatsen waar de huid vrij dun is, me dunkt. Op de borst(en) mag inderdaad niet.marianne schreef: 25 okt 2017, 14:57Ook interessant, ik zie zelfs iemand die oppert dat het beter opneemt op dunne huid, ook dit lijkt me speculatie.
Dwaalt snel af naar de pillen,
Ik kan me voorstellen dat eeltige voetzolen niet ideaal zijn om stofjes te laten doordringen...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
marianne
Ga ik zaterdag proberen, ik heb dat spul in huis, gebruik het bijna nooit voor mijn ogen.Nienke schreef: 25 okt 2017, 20:59 ik gebruik om de lijm resten te verwijderen een oog make-up reiniger op olie basis, en een make-up watje, het vliegt er echt vanaf,
Dank voor de tip
Marian
<body>
</body>
</body>
-
Nate_0
Testosteron-gel wordt op de bovenarmen of buik gesmeerd (volgens de bijsluiter) en mijn endo gaf aan dat het ook op de bovenbenen mag. On-line zijn er mannen die speculeren over een betere functie als je het op je armen smeert. Ik ga er dus van uit dat er voor de pleister ook een relatie is tussen plaatsing en functionaliteit.
meerdere zakken met zaagsel