Testoremmers en hormoonpleisters
-
LanaDiode
Testoremmers en hormoonpleisters
Ik gebruik het 'standaard setje' hormoonpleisters en de Cyproteronacetaat. Ik merk echt vanalles van 'onder tot boven' met name zeer gevoelige tepels, heel erg gevoelig, terwijl ik nog niet zo lang gebruik. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ja ik ga 27 november terug naar de huisarts om verslag te doen. Hij begeleid 4 transgenders momenteel. Ook ga ik voor een gesprek naar het VU, maar ik ben zo nieuwsgierig. Ook las ik over haaruitval tijdelijk. Ik neem aan dat de Cypro en de oestrogeen pleisters ervoor gaan zorgen dat ik gewoon een (volle) bos ga krijgen, in iedergeval niet zoals het zou zijn voor de medicatie . . . Ben nieuwsgierig. Graag alleen leuke berichten
Liefs Lana 
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
-
Anon20190501
Re: Testoremmers en hormoonpleisters
Yep, hypersensitieve tepels na een paar weken al. Heel herkenbaar. Heel noodzakelijk ook, want zonder pijn geen groei...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Dieuwertje
Inderdaad heel gevoelig. Zelfs de siliconen protheses die toch als een aardig kussentje werken voorkomen niet dat je bij een stevige 'hug' moet zeggen 'ho ho, even voorzichtig alsjeblieft'.
-
Nienke
Haren vallen minder uit bij mij als ervoor, heb zelfs babyhaar naar 20 weken hormonen op mijn inhammen, wel is het zo, als de haar weg is komt er ook geen haar op die plekken meer terug.
En ja zeer gevoelige tepels had ik al vanaf een paar weken, zijn bij mij minder gevoelig geworden nu ik iets langer er aan ben of... "ik ben er nu aan gewend"
En ja zeer gevoelige tepels had ik al vanaf een paar weken, zijn bij mij minder gevoelig geworden nu ik iets langer er aan ben of... "ik ben er nu aan gewend"
-
Charlotte_C
Ik was voordat ik aan de hormonen begon in de gelukkige omstandigheid om totaal geen verlies aan hoofdhaar te mogen noteren, dat is al een uitgangspositie waar je na 36 jaar testo-vergiftiging mee van geluk mag spreken. Echter sinds ik met Cypro en pleisters ben begonnen, heb ik het idee dat zelfs mijn hoofdhaar nauwelijks meer groeit, dit terwijl het hiervoor groeide als kool.
De gevoeligheid bij de borsten-to-be heb ik zelf ook al enige tijd continu, zelfs gisteren zo erg dat aanraking iets was wat ik liever niet had, gelukkig komen die dagen niet heel veel voor.
Groetjes,
Lotte / Charlotte (mag allebei. als het beestje maar een naam heeft)
De gevoeligheid bij de borsten-to-be heb ik zelf ook al enige tijd continu, zelfs gisteren zo erg dat aanraking iets was wat ik liever niet had, gelukkig komen die dagen niet heel veel voor.
Groetjes,
Lotte / Charlotte (mag allebei. als het beestje maar een naam heeft)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
LanaDiode
Lijkt dat de uitval gestopt is, nu bijna 2 maanden bezig. Super, super gevoelige tepels en de rechterborst doet soms kortstondig heel erg pijn. Schijnt normaal te zijn volgens mijn vrouw. Elk pilletje Cypro is voor mij een feest, dus 2x per dag feest en 2x per week een nieuwe pleister. Heerlijk, ik voel mij er zooooooooo goed bij ! Dit is het gevoel zoals het vanaf het begin had moeten zijn. Maar ik ben erg happy
ondanks dat ik lang geen 18 meer ben . . . ! 
-
marianne
2 per dag, ?
ik wil er nog een keer op wijzen dat ik al bijna een jaar op 12,5 mg zit, dat is één kwart pilletje per dag.
Ik was gisteren bij de Endo die heeft me gewoon 10mg pillen voorgeschreven, moet ook genoeg zijn.
Hoef ik niet die pillen in vieren e breken, best lastig.
Mijn T is stabiel op 0,6 en dat is laag genoeg.
Er is jarenlang, over gedoseerd, en nog steeds gebruiken veel meiden te veel dus.
Het begon lang geleden met 100mg per dag, enkele jaren geleden is er gehalveerd naar 50 mg
drie kwart jaar geleden is de startdosering 25 mg geworden, en ik en een aantal anderen die ik ken hebben aan 10mg genoeg,
De bijwerkingen van androcur zijn misschien ( voor een deel ) te wijten aan de overdosering.
ik wil er nog een keer op wijzen dat ik al bijna een jaar op 12,5 mg zit, dat is één kwart pilletje per dag.
Ik was gisteren bij de Endo die heeft me gewoon 10mg pillen voorgeschreven, moet ook genoeg zijn.
Hoef ik niet die pillen in vieren e breken, best lastig.
Mijn T is stabiel op 0,6 en dat is laag genoeg.
Er is jarenlang, over gedoseerd, en nog steeds gebruiken veel meiden te veel dus.
Het begon lang geleden met 100mg per dag, enkele jaren geleden is er gehalveerd naar 50 mg
drie kwart jaar geleden is de startdosering 25 mg geworden, en ik en een aantal anderen die ik ken hebben aan 10mg genoeg,
De bijwerkingen van androcur zijn misschien ( voor een deel ) te wijten aan de overdosering.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
-
LanaDiode
Het is volgens de richtlijnen van het VUmc. Die papieren kreeg ik mee. Mijn huisarts heeft 4 t's onder begeleiding,waaronder ook nog een kind. Dus lijkt mij ervaring te hebben. Een afspraak met het Vumc voor het eerste gesprek . . . . . . wachttijd 1 jaar. Had afgelopen week even contact met iemand van de genderpoli, die mijn papieren binnen had gekregen (in tweede instantie omdat mijn brief met alles erin de eerste keer beschadigd en incompleet aankwamen). Ook daar konden ze exact mijn geschiedenis lezen en wat ik nu gebruik. Ze herhaalde dit samen met mij om te kijken of alles klopte. Zal echt goed zijn. Die wachttijd vond ze zelf ook uiterst belachelijk, maar ja het is nu eenmaal zo. In iedergeval heb ik een kundig huisarts die goed meedenkt en zich heel goed kan inleven. Hoop op een eerdere afspraak met het Vu. Tussen de regels door begreep ik dat ze haar best hiervoor ging doen maar niets kon beloven . . .
-
Charlotte_C
De richtlijn van de VU gaat gewoon uit van 1 pil of deel daarvan afhankelijk van je dosering per dag. Het kwam op mij ook wat vreemd over dat je twee keer per dag cypro neemt.
Groetjes,
Lotte / Charlotte ( mag allebei. Als het beestje maar een naam heeft )
Groetjes,
Lotte / Charlotte ( mag allebei. Als het beestje maar een naam heeft )
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Anon20210626
OUDE richtlijnen van het VU lieve . De HUIDIGE is 25 mg ........... Maar het is jouw lichaam hoor , Succes.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.