Even mijn gedachten de vrije loop laten:
Het is een feit dat ik liever in een meisjeslichaam zit dan in een jongenslichaam, met het risico van "het groene gras bij de buren". Dit zie ik niet zo als een probleem, een operatie en hormonen moet dit min of meer kunnen oplossen.
Mijn gedrag dat ik heb als er geen remmingen zijn is niet altijd byzonder mannelijk: makup op doen, nagels laten groeien enz maar hoort wel bij mij. Een deel van de maatschappij verwacht een bepaald gedrag van mij waar ik niet aan kan/wil voldoen. Ik wil niet beperkt worden door zogenaamde vrouwenrol of mannenrol zoals de maatschappij die voorschrijft. En voldoe ik hier niet aan dan zou ik reactie kunnen verwachten van de medemens die positief
Dus eigenlijk heb ik zelf geen onoplosbaar probleem met m'n genderdysforie maar een (klein?) deel van de maatschappij wel en deze reageert dit weer af op mij
Zo, nu hoef ik niet meer te zoeken naar de oorzaak van hoe ik ben, nu moet ik alleen nog een weg vinden in deze maatschappij waar ik me goed bij voel.
Helaas is (voorlopig) transitie niet de oplossing voor mij maar zoals ik er bij thuis mee bezig kan zijn is al heel mooi. Ja ik heb een lieve vrouw
Aldus mijn gedachtengang