androgyne uiterlijk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
robin026

androgyne uiterlijk

Bericht door robin026 »

hoi ik ben robin (55jr)uit arnhem,

ik ben terugkijkend al vanaf mijn 23 ste op zoek naar mezelf zijn qua uiterlijke "vertoon", veelal geremd door partners die in mijn leven kwamen. 4,5 jaar geleden 2e keer gescheiden en dacht hoera jurkjes nagellak hakken makeup (maar niet een vrouw willen worden/lijken) . 1/2 jaar geleden weer een partnerschap over me heen laten komen. dat voelt goed echter de blikken van de maatschappij komen nu ineens wel binnen en ga ik me er aan ergeren, terwijl ik gewoon ik wil zijn. maar ja nu zoek ik toch naar een uni sex kledij e.d. en naar iets waar de maatschappij minimaal problemen mee heeft zodat ik me niet hoef te ergeren en me hoef tetug te trekken en weer een partner te verliezen.
wie is hier ook mee bezig of mee bezig geweest.? [email protected] mag je evt serieus ook op reageren

vriendelijke en warme groet robin

op facebook heb ik een profiel/ robin rolff
Aster

Re: androgyne uiterlijk

Bericht door Aster »

Tjah, wat is androgyn? Een mannelijke verschijning in jurk, met gelakte nagels etc?

Ik denk dat de grens erg vaag is want ik zie geregeld ('macho') jongens tot ongeveer een jaar of 25 met overduidelijk geëpileerde wenkbrauwen, een klein gucci schoudertasje, in ieder oor een oorbel, een overdaad aan sieraden enz.... behoorlijk 'verwijfd' om te zien maar dankzij hun duidelijke hetero 'thug gedrag' worden ze er (blijkbaar) 'niet op aangekeken.
Omdat ze geen poging doen om op een vrouw te lijken.

Bij iemand met werkelijke T neigingen is het beladener en zo iemand wordt er dus wel op aangekeken, ook al valt die persoon op vrouwen en is die in gezelschap van een vrouw.

Wat is wijsheid dan? Niet al te opvallende vrouwenkleding die voor unisex door kan gaan misschien?
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Dag Robin. Ik was jou al eerder eens tegengekomen, ergens op het internet, maar ik weet niet meer hoe ik daar bij kwam en waar dat was. Toen had ik jou op dit forum gewezen.

Het hoeft natuurlijk niet gelijk heel erg opvallend te zijn. Er is heel veel vrouwenkleding waarbij het niet gelijk erg opvalt als dat door een man wordt gedragen. Denk aan een t-shirt of een vest. Het ziet er wel mooier uit, omdat vrouwenkleding over het algemeen veel mooier is (maar dat is mijn persoonlijke mening). Bij mij heeft bijna niemand in de gaten dat ik vaak vrouwenkleding draag.

Ook met make-up zal er genoeg kunnen. Daar weet ik dan zelf niets van, maar ik kan me voorstellen dat je ook op een onopvallende manier make-up kan gebruiken. Niet dat het van je af springt, maar dat je er net even wat mooier en verzorgder uitziet.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben al jaren bezig mijn (heren)garderobe langzaam te vervangen door een onopvallende damesvariant. Ik ben begonnen met schoenen; ik heb al jaren geen herenschoenen meer. Mijn vrijetijdskleding is inmiddels ook vrijwel geheel vrouwelijk en de volgende stap is een broekpak om mee naar mijn werk te gaan. In de nabije toekomst zal ik waarschijnlijk uitsluitend nog dameskleding dragen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik op hakken en in een rokje naar een klant ga.
Irene
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Ik heb jaren als jongen / man en androgyn uiterlijk gehad. En nee, ik wilde geen meisje zijn. Dat werkte zolang het werd geaccepteerd door mijn sociale omgeving.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Ah, leuk je hier te zien, Robin. Androgyn leven staat maatschappelijk gezien een beetje in de kinderschoenen, heb ik soms het gevoel. Bij bepaalde party's is het inmiddels heel normaal, maar in een drukke winkelstraat ligt dat toch anders en ik kan me voorstellen dat je partner daar soms nerveus van wordt.
Naarmate meer mensen zich androgyn gaan uiten zou dat heel goed kunnen veranderen, maar dan zijn we wel een heel stuk verder in de tijd.

Kom ik ook gelijk maar met een vraag...
Met een groep mensen werken we aan het Transgenderfestival Amersfoort, in het voorjaar van 2013. Als iemand een voorstel heeft om daar ook het begrip Androgyn een plek te geven zou ik dat heel fijn vinden!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Het zou wel heel goed zijn als "androgyn zijn" en "tussen man en vrouw in zitten" ook aan bod zouden komen op het Transgenderfestival.

In het nachtleven komt androgyn zijn wel vaker voor, maar dat is dan voornamelijk androgyn uiten, wat toch wat anders is dan je androgyn voelen. Voor de meeste androgyne mensen die ik heb gekend was het een periode van hun leven. Na verloop van jaren ging dat over en gingen ze weer helemaal als man door het leven. Dat waren dan dus ook allemaal geboren mannen. Ik ken ook wel een paar androgyne vrouwen, maar voor hen is het niet iets dat bij experimenteren in een bepaalde levensperiode hoort. Nou ja, dat idee heb ik. Heel goed ken ik die mensen niet, maar ze blijven wel jaar in jaar uit dat androgyne houden.

Transcreen (transgender filmfestival) had best veel aandacht voor tussen man en vrouw inzitten.
Uit wat voor onderdelen bestaat het transgenderfestival? Hoe zou je dat "androgyn zijn" en "tussen man en vrouw in zitten" een plaats kunnen geven? Hier op het forum merk ik dat er langzaam wat meer mensen komen die zich niet duidelijk bij de twee bekende geslachten thuis voelen. Meer aandacht lijkt mij dus wel op z'n plaats.

Er is al een topic over het Transgenderfestival, zag ik net. Dat ga ik dus in de gaten houden en misschien kom ik op een idee.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Dat idee zou zeer welkom zijn, Jeste :)
Een beetje hulp is best welkom!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Voor alle duidelijkheid, ik voel me niet Androgyn hoor, maar ik zie het als een soort tussenstap, als een fase in mijn transitie
Irene
Aster

Bericht door Aster »

Aster schreef:Tjah, wat is androgyn? Een mannelijke verschijning in jurk, met gelakte nagels etc?

Ik denk dat de grens erg vaag is want ik zie geregeld ('macho') jongens tot ongeveer een jaar of 25 met overduidelijk geëpileerde wenkbrauwen, een klein gucci schoudertasje, in ieder oor een oorbel, een overdaad aan sieraden enz.... behoorlijk 'verwijfd' om te zien maar dankzij hun duidelijke hetero 'thug gedrag' worden ze er (blijkbaar) 'niet op aangekeken.
Omdat ze geen poging doen om op een vrouw te lijken.

Bij iemand met werkelijke T neigingen is het beladener en zo iemand wordt er dus wel op aangekeken, ook al valt die persoon op vrouwen en is die in gezelschap van een vrouw.

Wat is wijsheid dan? Niet al te opvallende vrouwenkleding die voor unisex door kan gaan misschien?

Overigens wordt het verschil tussen T en macho's met geëpileerde wenkbrauwen etc gemaakt door de haardracht, hoe gek het ook klinkt.

De geplukte wenkbrauwen, overdadig besieraade, kleine, nichterige gucci schoudertasjes dragende macho's dragen hun haar altijd superkort.
Blijkbaar als een soort 'tegenwicht'.

De gemiddelde T draagt haar haar lang(er) of doet een poging daar toe.