Toyota gebruikt 'TG' model

Nieuwsberichten
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Aster »

Wordt aangekondigd als TG model maar is naar mijn idee aangeboren androgyn/vrouwelijk -en mega beeldschoon in het kwadraat- zoals Andrej P.

http://carscoop.blogspot.com/2012/08/to ... model.html" target="_blank

Het laatste filmpje onder in de pagina is een kort interview met het model.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Jessy »

Inderdaad androgyn, maar niet TG. In een interview zegt hij tevreden te zijn dat hij man is. Vandaar zeg ik ook "hij" ;)
Inderdaad een lichaam om jaloers op te zijn... :o
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Gabriël »

Mooi persoon. :) En leuk dat ze ook een androgyn model hebben gebruikt; zo zie je tegenwoordig toch steeds meer androgyne mensen.
Maar wel jammer dat ze hem als transgender hebben bestempeld als hij dat niet zo is. Maar goed, die fout maken ze ook enorm vaak als het over Andrej Pejic gaat, terwijl die in interviews ook aangeeft gewoon blij te zijn jongen-zijn.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Aster »

Ja, blijkbaar is het nogal verwarrend dat een bio man er naturel zo vrouwelijk en mooi uitziend kan zijn dat men er maar het label TG of TS op plakt.
Beetje kortzichtig. Ik heb idd interviews gezien met Andrej en nog een paar andere androgyne/m schoonheden/modellen waarin ze de veronderstelde transseksualiteit gewoon in de mond gelegd wordt.

Overigens is het al sinds eind jaren 70 zo dat grote mode ontwerpers zeer vrouwelijk ogende bio mannen/tv's als runway modellen voor vrouwenkleding gebruikten.
Eén naam die me te binnen schiet is die van Teri Toy, die was begin jaren 80 nogal bekend.

Later is het 'gemeengoed' geworden om in mode reportages en reclamecampagnes erg androgyne vrouwen en mannen te gebruiken om de simpele reden dat de getoonde androgynie de aandacht 'vasthoudt'.

'Men' is 'gedwongen' te blijven kijken en aldus naar het getoonde product...iets wat Leonardo da Vinci zich ook heel goed besefte toen hij het portret van een androgyne Johannes de Doper schilderde.

Ik vind de huidige generatie androgyne modellen trouwens geweldig. Ze zijn mooi, ze zijn zichzelf, geen hangups (in de interviews met Andrej) en het is prachtig dat er meer getoond wordt dan mannen of vrouwen alleen.

Wel iets heel anders dan de reclames van de afgelopen jaren waarin MTF als 'running gag' werden gebruikt.

Er staat me een reclame van Levi's, geloof ik, bij, begin jaren 90.
Mooie donkere vrouw/passabele TS zit in een taxi op de achterbank, flirt met de chauffeur en haalt vervolgens mannelijk lachend een scheerapparaat te voorschijn om zich hard lachend te gaan scheren in de taxi.
Zo'n flauwe 'hahaha, hij stonk er in 'waarschuwing'.....die ook es in een NL reclame is gebruikt; man en vrouw/tv lopen innig verstrengeld een bus uit, vrouw een duidelijk mannelijk figuur die met bassende stem tegen de man spreekt.

Waarop de stem op de achtergrond spijtig uitspreekt dat de man er zo lelijk ingestonken is.

Er staat me ook een werkelijk prachtige campari reclame uit 2005 bij, zo mooi, zo esthetisch....en niet veroordelend.
(Kan eigenlijk ook niet, want goed en wel beschouwd is dit filmpje een doordenkertje...en blijkt een 'ode' aan heteroseksualiteit te zijn)

Ik denk trouwens dat de vrouw in het 1e shot een bio vrouw is en pas in de latere shots een bio man. Maar dat doet mijns inziens geen afbreuk aan de schitterende esthetiek van het filmpje. Het interieur van het hotel oid is ook godshemels mooi.

De prachtige muziek is Masked Ball van Jocelyn Pook.

http://www.youtube.com/watch?v=EAZhdrB8cjA" target="_blank
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Gabriël »

Ja dat is wel erg jammer van die Levi's reclame die jij noemt, van 'erin gestonken zijn'. Dat helpt niet om een positief beeld neer te zetten over transgenders. :/

Maar dat filmpje wat je post is inderdaad wel heel gaaf neergezet! Ik kende hem nog niet, maar hij is inderdaad erg mooi.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Aster »

Gabriël schreef:Ja dat is wel erg jammer van die Levi's reclame die jij noemt, van 'erin gestonken zijn'. Dat helpt niet om een positief beeld neer te zetten over transgenders. :/
.
Dat was toen, indertijd...de 'erkenning' van andersvoelenden in oa de media verloopt vaak volgens het zelfde stramien: eerst afzeiken en belachelijk maken en pas (veel) later nuanceren.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Tyler »

Het is een kwestie van geduld hebben. Er is nu wel aandacht voor in de media op een positieve manier. Ze hebben alleen nog niet helemaal door hoe het werkelijk in elkaar zit. Dat heeft tijd nodig. We komen er wel. Ik vind het iig een stap in de goede richting.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Laurens2 »

Ik snap het niet, ik dacht altijd dat "androgyn" betekende dat je niet aan het gezicht kon zien of het een man of een vrouw was maar gewoon neutraal. Als hij dus kleren aan heeft is het dus op het eerste gezicht een vrouw zou ik zeggen en dus transgender? Ik tel het lichaam niet mee denk ik.

Zelf heb ik het lichaam van een vrouw en het hoofd (voor zover dat gaat zonder hormonen) van een jongen (geen make-up, korte haren). Maakt dat mij androgyn? vraag ik mij dan af. Want dat wil ik niet, ik wil gewoon een jongen/transman zijn!
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Gabriël »

Androgyn is een combinatie van mannelijke en vrouwelijke dingen.

Wikipedia zegt hierover:
"Androgynie komt van het Grieks voor man: aner en vrouw: gyne. Androgynie kan men op drie verschillende manieren omschrijven:

1. Zich androgyn voelen: een persoon die zich niet mannelijk en niet vrouwelijk voelt, zich juist mannelijk èn vrouwelijk voelt of iemand die gevoelsmatig tussen beide seksen staat.
2. Androgyn zijn uit vrije wil: een persoon die zich niet wenst te conformeren aan de tweedeling man-vrouw. Dit kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld een spirituele, wat tot ver in de oudheid terug gaat. Belangrijk hierbij is dat God namelijk als mannelijk en vrouwelijk gezien wordt en de complete mens kan dan ook alleen maar mannelijk en vrouwelijk zijn, androgyn dus. Androgynie kan hierdoor ook als een alternatieve levenswijze gezien worden.
3. Zich androgyn uiten: een persoon die uiterlijke kenmerken vertoont van het andere geslacht, zonder daarbij volledig door het leven te gaan als iemand van het andere geslacht (zie hiervoor transgender). Dit kan geuit worden door middel van zijn/haar kleding, make-up en/of gedrag. Soms komt het voor dat iemand een androgyn uiterlijk heeft, alleen als reactie op het heersende modebeeld of als rebelse houding. Ook veel muzikanten bedienen zich, in meer of mindere mate, van een androgyn uiterlijk. Bijvoorbeeld: Patti Smith, Bill Kaulitz van Tokio Hotel, David Bowie, Brian Molko van Placebo, Antony Hegarty van Antony and the Johnsons, topmodel Agyness Deyn, Prince, Michael Jackson, Boy George van Culture Club en (in het extreme) de band Marilyn Manson. Ook is het een belangrijk onderdeel van het uiterlijk van Japanse Visual-kei bands.

Vaak hebben mensen kenmerken van al deze drie omschrijvingen.

Een voorkomende eigenschap is dat hun gezicht eigenschappen van beide geslachten vertonen, of afwijken naar het andere geslacht. Dit wordt meestal bedoeld met "er androgyn uitzien". Alhoewel het ook betrekking kan hebben tot het dragen van geslachtsneutrale kledij."

Dus ik zou niet zeggen dat jij androgyn bent. Omdat je je sowieso een jongen voelt, en qua kleding toch ook jongensachtig/mannelijk presenteert? (jongenskleding dragen, binder, als een jongen gedragen, eventueel broekvuling, en in het algemeen passabel willen zijn als jongen)

Overigens heb je qua androgynie ook gradaties. Soms worden jongens met lang haar en geschoren gezicht al als androgyn bestempeld, en sommige androgyne jongens dragen make-up en zelfs vrouwelijke kleding.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Toyota gebruikt 'TG' model

Bericht door Laurens2 »

Ik denk dat ik het nu wel snap, het zit toch wel wat ingewikkelder in elkaar dan dat ik dacht. Bedankt voor de info, ik heb zelf er nooit naar gezocht aangezien ik dacht dat mijn theorie klopte.

Het is dus belangrijk hoe je er zelf over denkt en voelt. Als jij voelt kenmerken van beide te willen hebben is inderdaad iets anders dan mijn situatie en hoe ik mij voel.

Thanks Gabriël :)