contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
robin026
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2012, 11:23
Gender: Trans MtF
Locatie: arnhem

contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door robin026 »

hoe en waar? evt in arnhem kan ik ontvangen daar ik op mezelf woon
met een hapje en drnkje over het androgyne in de maatschappij praten
een goede vorm waarbij partners en omgeving het minst storende element is in ons androgyne zijn
unisex kledij bijvoorbeeld
andere ideeen bespreken?
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door Tyler »

Er is inderdaad veel te weinig ruimte voor androgyne mensen. Heel spijtig. Ik heb op dit moment helaas geen idee waar je ze verder zou kunnen vinden. Succes!
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door Paul »

Behalve op e androgyn-hyves, zou ik ook niet zo snel weten hoe je in contact kan komen met andere androgynen.
Is er misschien iets op facebook te vinden, voor meetings of iets?
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door Jeste »

Het lijkt me ook fijn om contact te hebben met mensen die androgyn zijn, of zich zo voelen. Goed dat je met deze oproep komt, want er lijkt inderdaad weinig ruimte voor deze mensen te zijn. Deze mensen zijn er echter wel, want als ik goed oplet als ik over straat loop zie ik toch af en toe mensen waarvan het nogal twijfelachtig is of het een vrouw of een man is. Vaak heb ik het idee dat dit soort mensen niet graag toegeven aan dat androgyne. Ze zijn nogal gesloten, of ze zijn er misschien gewoonweg niet mee bezig.
Het zou in ieder geval leuk zijn als er hier meer androgyne personen bijkomen.

Androgyn is volgens mij best wel een ruim begrip. Er kunnen nogal wat verschillende vormen van zijn.
Bij mij is het zo dat ik me als androgyn zie, maar dan als meisje dat op een jongen lijkt. Ik voel me niet uitgesproken man of vrouw en daar voel ik me goed bij. Het zit echter wel een beetje moeilijk bij mij, want ik ben als jongen geboren en daar voel ik me niet goed bij. Eigenlijk is het bij mij MtFtM, maar dan natuurlijk wel zonder die vervelende mannelijke lichamelijke eigenschappen.

In het verleden ben ik wel een aantal mensen tegengekomen die androgyn waren, maar dan duidelijk man die op vrouw lijkt. Deze mensen waren zowel tevreden met hun vrouwelijke uiterlijk als met hun mannelijke geslachtsdeel. Bij het woord "androgyn" dacht ik dan ook altijd aan mannen die op vrouwen lijken. Dat het ook omgekeerd kan zijn kwam nooit in me op. Toen andere mensen wel eens zeiden dat ik nogal androgyn ben begreep ik eerst helemaal niet hoe ze dat bedoelden. Pas toen er wel eens aan me werd gevraagd of ik FtM-transgender was begon ik het een beetje te begrijpen.

Zijn er meer mensen die hier iets in herkennen? Misschien lezen ze wel eens mee (intussen zal dit forum met de zoekterm "androgyn" wel te vinden zijn), maar herkennen ze te weinig van hun specifieke situatie en hebben ze daarom geen behoefte om mee te doen op het forum. Zelf had ik heel lang een beetje angst om me aan te melden op een transgenderforum en ook om me aan te melden bij het genderteam, omdat ik me niet helemaal in het "standaard transgenderplaatje" voel passen. Voor zover je daar van kan spreken natuurlijk, maar ik denk dat het zo duidelijk is.
Die angst die ik had was overigens nergens voor nodig.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door Gabriël »

Ik vind het ook jammer dat er weinig ruimte is voor androgyne mensen in de huidige maatschappij.
Ik zie mezelf als androgyn, ondanks dat het nu niet echt zichtbaar is. Maar ik voel mij dus tussen man en vrouw in, maar meer een androgyne jongen dan een androgyn meisje en wil lichamelijk meer een mannelijk uiterlijk. En dus een deel van het FtM traject afgaan. En tijdens/na transitie zijn mijn plannen om qua kleding gewoon een mix te doen van de kledingstukken en dingen die ik prettig vind. Dat zijn zowel vrouwelijke dingen (de kleur roze, lang haar, make-up) als mannelijke dingen (stoere herenschoenen, unisex/herenshirts enzo). Overigens doe ik dat nu ook al (behalve de make-up), maar nu word ik daarmee nog als vrouw/meisje aangezien omdat mijn stem en lichaam te duidelijk vrouwelijk zijn. :(

Het lijkt me interessant om met andere androgynen hierover te praten, maar ik ben zelf autistisch en heb liever contact via internet dan echt ergens af te spreken om hierover te praten; zoiets kost mij enorm veel stress en dat is (voorlopig) niet haalbaar voor mij helaas. :( (Vandaar dat ik ook nog niet in dit topic had gereageerd.)
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door Aster »

Onder een androgyn uiterlijk (en wellicht gender nondescript gedrag versta ik iemand als op de foto van dit artikel:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... bored.html" target="_blank
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door Eva »

Vanavond gewoon naar De Meermin in Nijmegen. Ook mensen die pijp roken zijn welkom, vooral als het Heerenbaai is (maakt me jaloers). Clan minder gewenst, vermoed ik ;)
Tot vanavond ?!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door Jeste »

Aster schreef:Onder een androgyn uiterlijk (en wellicht gender nondescript gedrag versta ik iemand als op de foto van dit artikel:
Inderdaad zeg, maar dan een man die op een vrouw lijkt, terwijl het dus om een geboren vrouw blijkt te gaan.
EvaVanA schreef:Vanavond gewoon naar De Meermin in Nijmegen. Ook mensen die pijp roken zijn welkom, vooral als het Heerenbaai is (maakt me jaloers). Clan minder gewenst, vermoed ik ;)
Tot vanavond ?!
Dat zie ik te laat. Dat is namelijk iets dat ik wel even van tevoren moet plannen. Het is toch nog een eindje rijden daar naartoe.

Robin,
Goed idee, wat je voorsteld. Mij lukt het wel om een keer naar Arnhem te komen (of ergens anders naartoe, als dat beter uitkomt).
Maar eerst kijken of er meer mensen op dit topic gaan reageren. Wellicht zijn er meelezers. Er zullen toch meer mensen zijn die zich zowel vrouw als man voelen, of juist geen van beide.
Hier staat zelfs iets over iemand die dat heeft.

Gabriël,
Het is misschien heel makkelijk gezegd, omdat ik dat zelf niet heb, maar die stress is nergens voor nodig, want je bent in zo'n situatie immers onder gelijkgestemden.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door Gabriël »

Jeste schreef:Gabriël,
Het is misschien heel makkelijk gezegd, omdat ik dat zelf niet heb, maar die stress is nergens voor nodig, want je bent in zo'n situatie immers onder gelijkgestemden.
Was het helaas maar zo makkelijk. Rationeel kan ik het me wel bedenken, maar elke vorm van (direct) contact met mensen geeft me stress en vreet energie. Zeker als ik ze nog niet echt goed ken. Maar zelfs als ik een dag zou afspreken met mijn beste vrienden levert me een hele boel stress op. (wat ik daarom ook heel zelden doe) En daarnaast geven nieuwe dingen altijd stress, en heb ik angst voor het openbaar vervoer, wat dus ook een flinke portie stress met zich meebrengt. :(
En de hoeveelheid stress verergert dan ook nog eens mijn pijnklachten door mijn fibromyalgie.

Dus ja, ik hoop wel dat ik in de toekomst wat meer in balans ben met mezelf waardoor ik ook beter tegen dit soort vormen van stress kan, maar voorlopig dus helaas niet. :(
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: contact maken met gelijk gestemden(androgyne)

Bericht door Jeste »

Wat vervelend voor je, Gabriël.
Sterkte met het beter in balans komen.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.