What men say about women when they think you've never been 1

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

What men say about women when they think you've never been 1

Bericht door Zef »

Bijzonder artikel van een transman, met een mooie moraal...

http://www.bilerico.com/2012/04/what_me ... ve_nev.php
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: What men say about women when they think you've never be

Bericht door Aster »

Hmmmm....tjah, USA...USA 'african americans' zijn erg vaak misogyn, homo EN transfoob en vaak volslagen racistisch tov blanken, aziaten en joden (HITLER FORGOT TO GAS YOU!! Zelf meegemaakt in NYC/Brooklyn Heights)

Feit 1: er worden in de USA 'aan de lopende band' zwarte transvrouwen vermoord en de moordenaars zijn vrijwel altijd zwart.

Feit 2: er bestaat inmiddels in de USA en ook in de UK een term vwb zwart racisme: reverse racism.

Feit 3: ook in de USA en de UK heeft de policor hersenspoeling toegeslagen; zwart racisme en homofoob geweld wordt door blank USA/UK fluks onder het tapijt geveegd en vooral niet besproken; 'slachtoffers van racisme kunnen simpelweg géén daders zijn'.

Enneh, oh ja, de keren dat ik in NY, SF en LA was en wel in de 'wat mindere buurten'.... werd ik ofwel met van haat verzengende blikken bekeken door zwarte mannen....zwarte vrouwen waren in de regel lief en wilden weten waar ik vandaan kwam...ofwel idd: met 'bitch' aangesproken door zwarte mannen.

Of nog erger: 'YOU LOOK NIIIIIIIIIICE! YOU'RE A WORKING GIRL?' (eufemisme voor hoer, ik liep na zonsondergang in een slechte buurt...op hoge hakken en een niet eens zo korte witte jurk)

Being most obviously a European visiting the USA makes you stick out like a sore thumb and draws unwanted attention..from some 'minorities'.

Het alleraller ergste wat ik in SF gehoord heb van een zwarte man is 'I wanna slap a sassy ho's face' (ik wil een irrante hoer in haar gezicht slaan)..... zo in het voorbij gaan.

Mannen van bepaalde groepen die zich bij voorbaat afgewezen voelen gaan dit soort dingen zeggen. Of het is gewoon pure, onversneden haat/racisme.
OF: het is gewoon hun manier van omgaan met vrouwen, zoals de zwarte taxichauffeur in het artikel zich uitspreekt.

En ik ben niet de enige v/ts die dit hier en in het buitenland overkomt.

Helaas.

Daarbij denk ik dat de schrijver van dat artikel zich schromelijk vergist door iets 'over het hoofd te zien; zwarte vrouwen worden -openlijk- zwaar onderdrukt door (hun) zwarte mannen....

Maar het kan natuurlijk nog veel erger: zwarte homo's en zwarte transen die hun leven niet zeker zijn dankzij de 'opvattingen' van zwarte mannen.

In wezen niet eens zo'n groot verschil met policor NL: hier worden allochtone vrouwen/homo's/transen openlijk onderdrukt, uitgebuit, vernederd en vertrapt door (hun) allochtone mannen.
Autochtone vrouwen ook, maar dan door allochtone mannen. Ook openlijk.

Artikel over de in 'het thuisland' (Marokko, Iran, Irak) gedumpte meisjes die na de 'vakantie' niet meer op school in NL verschijnen gelezen?

En policor NL blijft maar in alle talen zwijgen....

Stond in alle kranten.

P's: hij zou es moeten weten wat vrouwen onderling over elkaar zeggen....als er geen mannen in de buurt zijn...lol!
Laatst gewijzigd door Aster op 03 sep 2012, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: What men say about women when they think you've never be

Bericht door Zef »

Ik haalde dat relaas niet echt uit de strekking van het artikel maar enfin.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: What men say about women when they think you've never be

Bericht door Aster »

1. "What's that bitch doing begging? Doesn't she know she can sell her pussy?"

This was said to me by a cab driver at 4 am taking me to the airport in New Orleans. I learned a lot of things about him in that half hour. He was a black man, . He made a lot of comments about white tourists
En daar hield ik maar op met lezen omdat ik wist dat ik me aan de (policor!!) naieviteit van de schrijver zou gaan ergeren.
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: What men say about women when they think you've never be

Bericht door Zef »

Wat ik bijzonder vond is de "sociale beweging" die je blijkbaar merkt tijdens/na transitie. Dat je opeens bij de andere "club" hoort en dat je dan in de situaties terecht komt zoals hij die beschrijft.

Ik vind het nu moeilijk om uit de kast te komen omdat ik nog niet in transitie ben. Je beeld van iemands gender is gebaseerd op je uiterlijk, maw: ik kan wel zeggen dat ik me een jongen voel maar dat verandert voor de buitenwereld niets. Ik merk dat ik er veel moeite mee heb als ik bij iemand uit de kast kom en dat ik vervolgens merk dat die persoon mij nog steeds als vrouw ziet. Alsof ik niet serieus word genomen, ofzo. Terwijl ik het eigenlijk logisch vind want ik ben uiterlijk een vrouw. Omdat ik hier veel over nadenk spreekt het verhaal me misschien extra aan, ook al heeft de bewuste transman het over negatieve ervaringen met zijn "club".
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: What men say about women when they think you've never be

Bericht door Alexandra »

Als ik dat zo lees, dan is dat ook precies waar ik me vroeger altijd over heb verwonderd. Namelijk hoe mannen over vrouwen praten. Ik stond er natuurlijk altijd bij/tussen in mijn jeugd, maar ik schaamde me altijd als men negatief over vrouwen ging praten. Ok die smerige grapjes, en schunnige seksgerelateerde dingen heb ik nooit kunnen begrijpen. Dat was ook een reden dat ik met meisjes omging, ik begreep jongens gewoon niet.

Maar Ik zou deze verontwaardiging eerder bij een transvrouw dan transman verwachten, toch? je denkt dan toch als vrouw? of begrijp ik het verkeerd?

Ik ben zelf namelijk ook betrapt op een aantal typisch vrouwelijke dingen/uitspraken, maar daar heb ik nooit bewust bij stilgestaan dat het typisch vrouwelijk was., tot een vriendin het vertelde. :)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: What men say about women when they think you've never be

Bericht door Zef »

Sasha schreef: Maar Ik zou deze verontwaardiging eerder bij een transvrouw dan transman verwachten, toch? je denkt dan toch als vrouw? of begrijp ik het verkeerd?
Ik zou de verontwaardiging juist wel verwachten. Als hij was geboren als man en al zijn hele leven in die sociale structuur zat, dan was hij het misschien gewend geweest. Nu wordt hij ermee geconfronteerd nu hij passable is.
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: What men say about women when they think you've never be

Bericht door hX2eDVx3 »

Sasha schreef:Als ik dat zo lees, dan is dat ook precies waar ik me vroeger altijd over heb verwonderd. Namelijk hoe mannen over vrouwen praten. Ik stond er natuurlijk altijd bij/tussen in mijn jeugd, maar ik schaamde me altijd als men negatief over vrouwen ging praten. Ok die smerige grapjes, en schunnige seksgerelateerde dingen heb ik nooit kunnen begrijpen. Dat was ook een reden dat ik met meisjes omging, ik begreep jongens gewoon niet.

Maar Ik zou deze verontwaardiging eerder bij een transvrouw dan transman verwachten, toch? je denkt dan toch als vrouw? of begrijp ik het verkeerd?

Ik ben zelf namelijk ook betrapt op een aantal typisch vrouwelijke dingen/uitspraken, maar daar heb ik nooit bewust bij stilgestaan dat het typisch vrouwelijk was., tot een vriendin het vertelde. :)
Ik heb me er ook altijd over verbaasd.. Ik heb wel veel dat soort uitspraken gemaakt (dode baby grappen en pedo-grappen vooral.. FML), vooral omdat ik me geen houding wist te geven, of om erbij te horen. Ik heb altijd gedacht dat 'andere mannen' (die zinssnede klopt dus niet echt meer voor mij magoed ik weet zo even niets beters) dat om dezelfde reden deden.

Toen ik als vrouw begon te leven en af en toe nog 'boymode' naar familiefeestje of dergelijke ging en dat moest aanhoren realiseerde me pas echt hoe erg ik het niet bij mij vond passen.

(om even de opmerking voor te zijn van 'vrouwen zeggen ook nare dingen' die altijd op dit soort gesprekken volgen. Ik realiseer me dat. Maar tis toch anders op één of andere manier. Tis maar wat bij je past denk ik)
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: What men say about women when they think you've never be

Bericht door Figó »

Ik herken me in jouw verhaal zef. Ik zou graag uit de kast komen voor iedereen maar omdat mijn lichaam vrouwelijk is zal er denk ik niets veranderen. Mensen die zelf niet die gevoelens ervaren begrijpen denk ik ook niet zo goed hoe dat zit.
Ik denk daar ook heel vaak over na. Mijn moeder noemt mijn nieuwe naam ook niet en ze spreekt me ook niet aan als man. Ik zou het graag willen maarndat kan ik niet verwachten want verder weet niemand het (op mijn vriendin na) maar dat is dan te verwarrend voor haar.
Ik merk altijd al dat ik in de ogen van andere mensen echt bij de meiden 'hoor'. Dat is best irritant, vooral als het over typsiche meiden dingen gaat. Ik val er nu heel erg tussen vind ik
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: What men say about women when they think you've never be

Bericht door Anon20180501 »

Geen stijl, policor, Aster. Iets wilders.

Deze haalt de 2 uur plaatsing niet. :)