Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verwarring en pijn.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Verwarring en pijn.

Bericht door ReneeCross »

Ik wil het gewoon even van me afschrijven. Sorry alvast. Ik ben dus Renee al jaren voel ik dat. Maar zoals oh zo veel lotgenoten gewoon getrouwd, gezinnetje gesticht en een keven opgebouwd. Sinds mijn vrouw weet van Renee zijn die gevoelens alleen maar heviger geworden lijkt het. Mijn hoofd zegt dan ook te kiezen voor mij en mijn geluk, maar mijn hart houd zoveel van die geweldige vrouw. Het is momenteel zo een drama. Ik wil zo graag verder met mijn eigen ontwikkeling, maar OOK met mijn vrouw. En dat laatste dat weet ik nu zeker zal niet samen gaan. Maar wat nu. Het is 1 grote rollercoaster in dat koppie van mij. Krijg het niet op orde. Merk inmiddels ook zoveel fysieke klachten. Ik weet wat ik eigenlijk zou moeten doen, maar die stap zetten gaat zoveel mensen zoveel pijn doen. Pfff sorry wilde het gewoon ff kwijt. X
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Verwarring en pijn.

Bericht door JesseJessie »

Hoi Renee,

Ik vrees dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten.
Al 12 jaar samen alleen hebben wij nog geen kinderen.
Crossdressing en vrouwelijke karaktertrekken daar kan ze prima mee leven, echter we weten allebij dat een transitie het einde zou betekenen van onze relatie. We hebben een prachtig huis, een schat van een hond, dezelfde vrienden. Met dat alles is het moeilijk om rust te vinden in mijn hoofd. Gevolg daarvan is slecht slapen en dat uit zich inderdaad in fysieke klachten. Dit maakt het allemaal moeilijker om logisch na te denken. Ik vraag me vaak af of het het allemaal waard is om op te geven. Helpt een transitie mij met mijn gender dysforie, of zal ik dan de oude ik missen.

Door de inwendige wervelstorm is het moeilijk de gedachte op orde te houden, maar voor mij werk het om dingen op papier te zetten en zo de gedachtegang te vertragen. Misschien dat je er wat aan hebt.

Sterkte,
Jesse of Jessie, geen idee :D
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Verwarring en pijn.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Herkenbaar, ik zou je willen adviseren met een professional te gaan praten, sommige dingen kun je gewoon niet alleen. Ik heb dat ook gedaan en het is me heel goed bevallen.
Irene
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Verwarring en pijn.

Bericht door EmmaJJ »

Sterkte.
Ik wist als snel dat we niet meer bij elkaar moesten blijven wonen, omdat ik me dan veel te beperkt zou voelen.
Maar ons huwelijk miste sowieso al intimiteit, dus voor mij was die stap niet zo moeilijk.
En hoewel ik me af en toe heel alleen voel (kinderen zijn ook de deur uit) is het goed zo.

Liefs!!!
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Verwarring en pijn.

Bericht door janine2363 »

ReneeCross schreef: ↑03 dec 2018, 06:34 Ik weet wat ik eigenlijk zou moeten doen, maar die stap zetten gaat zoveel mensen zoveel pijn doen.
Ik denk niet dat je tegen jezelf in kan gaan, maar er is altijd een vraag van "hoever", zoals je schrijft, er is altijd 'iets' wat opgegeven wordt, wie je echt bent kan je nieks aan doen, maar hoe je leeft en jezelf beleefd, daar zijn veel gradaties in.

Probleem is dat het niet enkel tussen jou en haar is, da's al lastige genoeg. Wat voor jou een vraag van genderidentiteit is, is voor haar ook een vraag van sexuele aantrekking en dat ook weer terug naar jou: "Als hij een zij is, wil zij dan ook een man, zoals ik ?"

En hoe je het ook probeert af te spreken, en wat je ook probeert te beloven, zal voor haar de vraag zijn : "En hoe zal het dan zijn over 5 jaar ?"

En schaamte voor haar: "Wil ik wel gezien worden als de echtgenote van ... ?"

En verwijten voor jou : "Wat doe je de kinderen aan !".

Het is misschien niet zoveel anders als elke andere falende relatie : "Blijven we bij elkaar voor de kinderen en kiezen we dus om beide ongelukkig te zijn ?" Pijn voor jou en haar is onvermijdelijk, zoals in elke relatie breuk, de kwetsbaarsten zijn altijd de kinderen, vooral omdat ze door beide ouders door de stress van het proces licht over het hoofd gezien worden
ReneeCross schreef: ↑03 dec 2018, 06:34 En dat laatste dat weet ik nu zeker zal niet samen gaan.
Als je later een paar jaar uit de toekomst terug kijkt dan zal het in retrospect wel blijken dat er veel alternatieve paden waren, maar dat die nu onbereikbaar zijn of onbespreekbaar zijn door onzekerheid, zowel bij jezelf als bij haar, en die onzekerheid is vaak fataal. Maar als je echtgenote niet compatibel in een relatie is met een vrouw, tsja, wat verwacht je ?
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verwarring en pijn.

Bericht door ReneeCross »

JesseJessie schreef:Hoi Renee,

Ik vrees dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten.
Al 12 jaar samen alleen hebben wij nog geen kinderen.
Crossdressing en vrouwelijke karaktertrekken daar kan ze prima mee leven, echter we weten allebij dat een transitie het einde zou betekenen van onze relatie. We hebben een prachtig huis, een schat van een hond, dezelfde vrienden. Met dat alles is het moeilijk om rust te vinden in mijn hoofd. Gevolg daarvan is slecht slapen en dat uit zich inderdaad in fysieke klachten. Dit maakt het allemaal moeilijker om logisch na te denken. Ik vraag me vaak af of het het allemaal waard is om op te geven. Helpt een transitie mij met mijn gender dysforie, of zal ik dan de oude ik missen.

Door de inwendige wervelstorm is het moeilijk de gedachte op orde te houden, maar voor mij werk het om dingen op papier te zetten en zo de gedachtegang te vertragen. Misschien dat je er wat aan hebt.

Sterkte,
Jesse of Jessie, geen idee :D
Dat is denk ik ook een beetje de reden waarom ik het nu al hier geplaatst heb. Idd die gevoelens van is het het waard. Ben ik dan gelukkiger of is dat maar tijdelijk.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Verwarring en pijn.

Bericht door Anon20190508 »

En daarom is er de diagnostische fase in het traject, om uit te vogelen wat je wilt en hoe je het wilt gaan doen, en of het voor jou de beste keuze is :) Dus ja, ik wilde niet 'die persoon' zijn, maar een psycholoog die kennis heeft van transgender zaken kan je echt heel erg helpen met dit soort vraagstukken.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verwarring en pijn.

Bericht door ReneeCross »

Eros schreef:En daarom is er de diagnostische fase in het traject, om uit te vogelen wat je wilt en hoe je het wilt gaan doen, en of het voor jou de beste keuze is :) Dus ja, ik wilde niet 'die persoon' zijn, maar een psycholoog die kennis heeft van transgender zaken kan je echt heel erg helpen met dit soort vraagstukken.
Hoor wat je zegt en uiteindelijk zal ik die stap ook nemen hoor. Maar of dat heel snel zal zijn weet ik niet. Het is denk een soort angst voor wat er dan allemaal kan gebeuren. En dan doel ik op het nemen van beslissingen.
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Verwarring en pijn.

Bericht door JesseJessie »

ReneeCross schreef: ↑04 dec 2018, 07:44
Eros schreef:En daarom is er de diagnostische fase in het traject, om uit te vogelen wat je wilt en hoe je het wilt gaan doen, en of het voor jou de beste keuze is :) Dus ja, ik wilde niet 'die persoon' zijn, maar een psycholoog die kennis heeft van transgender zaken kan je echt heel erg helpen met dit soort vraagstukken.
Hoor wat je zegt en uiteindelijk zal ik die stap ook nemen hoor. Maar of dat heel snel zal zijn weet ik niet. Het is denk een soort angst voor wat er dan allemaal kan gebeuren. En dan doel ik op het nemen van beslissingen.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Dit jaar ben ik eindelijk uit de ontkenningsfase van vrouwlijke gevoelens crossdressing en in een mum van tijd is een nieuw beklemmend gevoel geboren. De angst voelt precies hetzelfde aan als de vorige keer. Alleen zijn de consequenties deze keer onnoemlijk veel groter.
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verwarring en pijn.

Bericht door ReneeCross »

JesseJessie schreef:
ReneeCross schreef: ↑04 dec 2018, 07:44
Eros schreef:En daarom is er de diagnostische fase in het traject, om uit te vogelen wat je wilt en hoe je het wilt gaan doen, en of het voor jou de beste keuze is :) Dus ja, ik wilde niet 'die persoon' zijn, maar een psycholoog die kennis heeft van transgender zaken kan je echt heel erg helpen met dit soort vraagstukken.
Hoor wat je zegt en uiteindelijk zal ik die stap ook nemen hoor. Maar of dat heel snel zal zijn weet ik niet. Het is denk een soort angst voor wat er dan allemaal kan gebeuren. En dan doel ik op het nemen van beslissingen.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Dit jaar ben ik eindelijk uit de ontkenningsfase van vrouwlijke gevoelens crossdressing en in een mum van tijd is een nieuw beklemmend gevoel geboren. De angst voelt precies hetzelfde aan als de vorige keer. Alleen zijn de consequenties deze keer onnoemlijk veel groter.
Ja precies. Zo ervaar ik dat ook. Tegelijkertijd voel ik ook dat ik mezelf ongelukkig maak.