Is je gender identiteit ooit verschoven?

Pas ik nou in een hokje of niet?

Is je gender identiteit ooit verschoven?

Ja, ik was eerst androgyne, nu MTF of FTM.
6
15%
Ja, ik was ooit transgenderist, nu MTF of FTM.
3
8%
Ja, ik deed ooit aan travestie, nu MTF of FTM.
6
15%
Ja, ik had geen gender gevoel/identiteit, nu MTF of FTM.
3
8%
Nee, ik ben altijd androgyne geweest.
1
3%
Nee, ik ben altijd transgenderist geweest
1
3%
Nee, ik ben altijd MTF of FTM geweest.
10
26%
Nee, niet verschoven. (toelichten mag)
9
23%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Silvia_weg »

Ik verkies te term "shemale" boven "transgenderist" wat ik zo'n beetje het lelijkste TS-woord vind dat er bestaat in NL...
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Silvia_weg »

Vind bovendien dat het erg makkelijk associëren is met woorden als seksist en racist... dus om dat nu als geuzenaam voor transgenders te gebruiken gaat echt wel iets te ver. Ik hoop dat iedereen er ook snel mee ophoudt!
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Alexandra »

veronick schreef:ik heb al op heel jonge leeftijd die vrouwelijke gevoelens gehad , ik had ook altijd een heel sterker band met de meisje en werd altijd gepest door de jongens omdat ik anders was . ik had toen ook enorm veel last van mijn adhd .
ik heb het vanaf mijn 1 de jaren proberen weg te duwen , maar op mijn 30 ste heb ik er voor het eerst over gesproken met een heel erg goede vriendin , zij nam het heel goed op en is zelfs de zondag erop gaan winkelen met mij .
ik ben er steeds meer en meer gaan van genieten van het gewoon als vrouw te zijn , ik werd steeds dan gelukkig .

nu zit ik in de transitie na 7 jaar er voor het eerst uit te komen tegen over een vriendin . maar het is wel moeilijk de laaste tijd .
veel angsten en verdriet . maar ik moet er gewoon voor gaan . alleen mijn ouders hebben het er nog steeds moeilijk mee en aanvaarden niet mijn trans gevoelens
Sterkte veronick, kan er over meepraten helaas.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door NaomiClareNL »

Silvia schreef:Ik verkies te term "shemale" boven "transgenderist" wat ik zo'n beetje het lelijkste TS-woord vind dat er bestaat in NL...
Ik heb aan beiden een grote hekel. Shemale associeer ik alleen maar met pr0n. En een transgenderist is dacht toch echt een transseksueel maar dan eentje voor wie de operatie "daar beneden" niet nodig is. Verder kan die alle andere dingen die een "echte" transseksueel wil ook nodig hebben.
Om in de termen van de oude Harry Benjamin te blijven: een 4 is een transseksueel die geen hormonen of operatie(s) nodig heeft, een 5 heeft hormonen nodig en een 6 heeft hormonen en de operatie daar beneden nodig. Correct me if I'm wrong.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Silvia_weg »

shemale is ook n verkeerde term....net als de term "echt transseksueel" enzo...

hoe en waarom je transseksueel bent is voor ieder heel persoonlijk en daarbij denk ik dat de meeste niet eens weten hoe en waarom...
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Sylvia schreef:
hoe en waarom je transseksueel bent is voor ieder heel persoonlijk en daarbij denk ik dat de meeste niet eens weten hoe en waarom...
Ik denk dat dit voor iedereen geldt, alleen is het niet voor iedereen even gemakkelijk om te accepteren dat ze niet weten waar het door komt.
Irene
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Gwendolyn »

Irene_de_Vreede schreef:Dat is mijn grootste bezwaar tegen al die hokjes, dat iedereen daar zhaar eigen definities aan geeft en daar conclusies aan verbindt
het leven is een en al interpretatie, dat houd je altijd.

Gwendolyn
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Gwendolyn »

Ik heb "Ja, ik was eerst androgyne, nu MTF of FTM."gekozen, omdat mijn situatie er niet bij was.

Ik voelde van jongs af aan, dat er iets speelde, maar wist niet precies wat, of durfde het niet uit te zoeken. En zo sleurde mijn leven voort, totdat ik de gelegenheid kreeg om vrij aan mijn zelf te werken. ( scheiding ) Ik was toen al de 50 gepasseerd. Dus feitelijk achteraf, een leven van min of meer ontkenning. Na mijn scheiding, heb ik die jaren van ontkenning moeten verwerken en zoeken wie ik werkelijk was. Dat leidde tot een kortstondige androgyne overgang naar de definitieve bewustwording, Ik ben transseksueel, "ik ben een vrouw". van af dat moment leefde ik 24/7 als vrouw. Wat allemaal had kunnen zijn, :D en wat voor mijn generatie gelde, ook wat had kunnen gebeuren, :roll: :shock: :? Ja, is allemaal verleden tijd en wil ik niet eens over na denken.

Gwendolyn
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Silvia_weg »

Irene_de_Vreede schreef:Sylvia schreef:
hoe en waarom je transseksueel bent is voor ieder heel persoonlijk en daarbij denk ik dat de meeste niet eens weten hoe en waarom...
Ik denk dat dit voor iedereen geldt, alleen is het niet voor iedereen even gemakkelijk om te accepteren dat ze niet weten waar het door komt.
denk dat je wel een eind kunt komen als je wilt...
ik heb genoeg antwoorden gevonden voor mijzelf...
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb geaccepteerd dat ik niet weet waar het door komt, kijk liever vooruit. Kan natuurlijk wel gaan graven, maar zelfs dan blijft het gissen, ik heb daar geen behoefte aan, maar als het iemand helpt moeten ze dat vooral wel doen.
Irene