Hey,
ik slik Finasteride/Proscar 5 mg ter preventie van acne, androgenetica alopecia en ter preventie van een deel vermannelijking in het algemeen. Ik gebruik dit op doktersvoorschrift maar nog niet zo lang.
Ik vroeg me dus af :
wat kun je van Finasteride 5 mg verwachten?
Heeft iemand ervaring met Finasteride?
Mijn huid is er mooier door en zachter heb ik de indruk.
Ik heb ook de indruk emotioneler te zijn en ik ben erg moe sinds ik het slik.
Ik heb eigenlijk het gevoel dat het een krachtiger anti-androgeen is dan mijn dokter liet uitschijnen.
Ik vind de effecten wel prettig van dit middel maar wilde toch eens de ervaringen van anderen met Finasteride horen.
Had Finasteride feminiserende effecten op jouw lichaam?
Groetjes,
Kato
Finasteride 5 mg
-
Hormoonmeisje
Finasteride 5 mg
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
-
Anon20190122
Re: Finasteride 5 mg
Waarom niet aan de hrt dan?
-
Marijn
Ik had finasteride, maar in een lagere dosis. Zoals die vaker voorgeschreven wordt aan mannen tegen kaalheid. Had bij mij geen duidelijk merkbaar effect. Combinatie spironolacton/estradiol daarentegen wel heel duidelijk.
Maar gevoeligheid voor dit soort middelen varieert per persoon.
Maar gevoeligheid voor dit soort middelen varieert per persoon.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
-
Hormoonmeisje
Mijn tumormarkers liepen gevaarlijk hoog op toen ik aan de HRT was en ik ben destijds moeten stoppen van mijn behandelende artsen omdat ik een familievoorgeschiedenis van borst,baarmoeder, eierstok en longkanker heb. Mijn CA125 en CEA liepen hoog op.
Finasteride kreeg ik ter preventie van vermannelijking, in verhoogde dosis aangeboden.
Ik overweeg wel ooit een orchidectomie te ondergaan, maar daarna zou ik geen hormonen kunnen slikken. Dus zou met overgangsklachten zitten en versnelde veroudering, dus voorlopig doe ik het nog niet. Op dit moment valt alle vervrouwelijking goed te onderhouden zonder HRT.
-
Anon20190122
Oei dat gooit idd aardig roet in het eten!
En finasteride gaat wel goed? ik meende dat dit ook niet zonder risico was.
Je zit in ieder geval in een lastig parket ik ging na 10 jaar geen hrt pas echt ouderdomsklachten krijgen maar het is een tikkend klokje.
Ik zit nu al weer een aantal jaren aan de hrt met juiste dosering die bij mij wat hoger ligt dan de VU wilde voorschrijven (3 pompjes estrogel).
Je zit in ieder geval in een lastig parket ik ging na 10 jaar geen hrt pas echt ouderdomsklachten krijgen maar het is een tikkend klokje.
Ik zit nu al weer een aantal jaren aan de hrt met juiste dosering die bij mij wat hoger ligt dan de VU wilde voorschrijven (3 pompjes estrogel).
Laatst gewijzigd door Anon20190122 op 25 dec 2018, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hormoonmeisje
Finasteride blockt het DHT, waardoor mijn Estradiol een beetje hoger ligt en mijn testosteron is wat gezakt. Het werkt als een mild anti-androgeen op mij.tanisha schreef: 25 dec 2018, 17:10 Oei dat gooit idd aardig roet in het eten!
Ik zit nu al weer een aantal jaren aan de hrt met juiste dosering die bij mij wat hoger ligt dan de VU wilde voorschrijven dat (3 pompjes estrogel).
Ik heb sowieso nooit echt last gehad van vermannelijking omdat ik een aandoening heb die PAIS heet. Partial Androgen Insensivity Syndrome. Mijn lichaam krijgt testosteron moeilijker opgenomen, wat positief is voor mij.
Ik hoorde op YouTube de ervaringen van een transvrouw die 35 jaar post-op is en sinds haar SRS geen hormonen slikt. Ze gaat veroudering tegen met af en toe fillers te laten spuiten en veel yoga hielp haar ook zei ze. Ze ziet er jonger uit dan haar leeftijd eigenlijk. Ze is 56.
Dus misschien dan ik toch een orchidectomie laat uitvoeren binnen X aantal jaren.
Gelukkig heb ik van die testosteron geen last. Geen erecties, gewoon vrouwelijke emoties en geen mannelijke lichaamsgeur.
Ik denk dat ik hormonaal nogal vreemd in elkaar zit.
Althans dat zei de endo destijds haha.
-
Anon20190122
Ik heb zelf erg last van mijn rug en knieën gekregen de rug was altijd al een puntje.
Buiten dat ben ik met kouder weer stijf, stram en voel me gewoon versleten dus laat je geen mooie verhalen aanleunen dat het wel kan.
Buiten dat ben ik met kouder weer stijf, stram en voel me gewoon versleten dus laat je geen mooie verhalen aanleunen dat het wel kan.
-
Wolfy_girl
Ik heb finasteride vier of vijf jaar genomen voordat ik aan de medische transitie begon. Het zorgde ervoor dat ik mijn haar goed heb kunnen behouden, maar los daarvan heb ik geen andere effecten kunnen ervaren. Erecties waren nog steeds een probleem, evenals acne en de mannelijke lichaamsgeur. De HRT heeft dit voor mij opgelost. Toen ik daar mee begon ben ik op advies van de dokter gestopt met de finasteride.
-
Tijgertje
Ontzettende droge ogen als je wakker wordt. Heeft bij mij zelfs een oog infectie veroorzaakt. Ogen druppelen voor het slapen gaan helpt, beter nog zalf. Beter nog niet gebruiken. Na de infectie ben ik er (na drie maanden) mee gestopt. Mijn libido werd was gedaald tot een absoluut dieptepunt (6.5) en erecties zo goed als verdwenen. Mijn leeftijd 54.
-
Hormoonmeisje
Ik gebruik het in combinatie met Pueraria Mirifica. Die laatste is een fytoestrogeen met lichte werking.Tijgertje schreef: 25 dec 2018, 23:07 Ontzettende droge ogen als je wakker wordt. Heeft bij mij zelfs een oog infectie veroorzaakt. Ogen druppelen voor het slapen gaan helpt, beter nog zalf. Beter nog niet gebruiken. Na de infectie ben ik er (na drie maanden) mee gestopt. Mijn libido werd was gedaald tot een absoluut dieptepunt (6.5) en erecties zo goed als verdwenen. Mijn leeftijd 54.
Heb het gevoel dat beiden samen elkaars effect versterken. Ik ben vaker moe en mijn huid is veel zachter.
Ik heb ook geen ochtenderecties.
Volgens mij doet de Finasteride mijn testosteron wel dalen.
Edit : die Pueraria Mirifica gebruik ik omdat ik geen echte oestrogenen mag gebruiken wegens voorgeschiedenis van hormoonafhankelijke kankers. De fytoestrogenen maakte mijn arts haar minder zorgen om.