Nieuwe chat! Zie dit topic.

Corsettraining

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Corsettraining

Bericht door Hormoonmeisje »

Nu aan mijn 6de maand corsettraining bezig en mijn figuur is al een hoop veranderd. Ik draag het corset gemiddeld 6 a 7 uur per dag.

Zullen de resultaten weer verdwijnen als ik het corsettrainen afbouw?
Wie kan me wat meer vertellen over de langetermijn veranderingen ( enkele jaren ) van waist training?

Ik het stainless steel corset van de Kim Kardashian lijn.

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Corsettraining

Bericht door Anon20190508 »

Mijn eerste advies: get rid of that Kardashian shit. Ik zit in een corsetgroep op facebook (tightlacing society, even opzoeken ;) ) en dat spul dat zij maken is heel slecht voor je lichaam. Dan kan je beter werken met echt korsetten.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Corsettraining

Bericht door Hormoonmeisje »

Eros schreef: 03 jan 2019, 18:56 Mijn eerste advies: get rid of that Kardashian shit. Ik zit in een corsetgroep op facebook (tightlacing society, even opzoeken ;) ) en dat spul dat zij maken is heel slecht voor je lichaam. Dan kan je beter werken met echt korsetten.
Maar het was toch een echt old-fashioned corset?
Die van mij kwam met van die stalen balijnen.

Ik heb er bijna 60 euro voor betaald ook en werd als echt korset aangeprezen.

Kun je mij een advies geven voor een beter corset, Eros?
Een groep voor waist training klinkt mij ook wel goed, ik wil wel lid worden :-)
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Corsettraining

Bericht door Anon20190508 »

Je hebt PB!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Corsettraining

Bericht door Elise »

Eros schreef: 03 jan 2019, 18:56 Mijn eerste advies: get rid of that Kardashian shit. Ik zit in een corsetgroep op facebook (tightlacing society, even opzoeken ;) ) en dat spul dat zij maken is heel slecht voor je lichaam. Dan kan je beter werken met echt korsetten.
Ik ben ook lid van dezelfde groep. :) Er waren vroeger ook een paar goeie websites hierover. Maar ik weet even niet of deze nog bestaan. Zou ik weer terug moeten zoeken. Ik geloof dat Dita von Teese ook een boek heeft geschreven over tightlacing ooit.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Corsettraining

Bericht door Anon20190508 »

Elise schreef: 04 jan 2019, 00:22
Eros schreef: 03 jan 2019, 18:56 Mijn eerste advies: get rid of that Kardashian shit. Ik zit in een corsetgroep op facebook (tightlacing society, even opzoeken ;) ) en dat spul dat zij maken is heel slecht voor je lichaam. Dan kan je beter werken met echt korsetten.
Ik ben ook lid van dezelfde groep. :) Er waren vroeger ook een paar goeie websites hierover. Maar ik weet even niet of deze nog bestaan. Zou ik weer terug moeten zoeken. Ik geloof dat Dita von Teese ook een boek heeft geschreven over tightlacing ooit.
Niet specifiek tightlacing alleen, maar het komt ter sprake in haar boek Burlesque and the Art of the Teese & Your Beauty Mark :D ik heb Kato een PB gestuurd met in elk geval al 2 legit en duidelijke websites.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Corsettraining

Bericht door Benjamin »

Waarom wil je dit? Zoiets is toch slecht voor je lichaam?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Corsettraining

Bericht door Anon20190508 »

Benjamin schreef: 04 jan 2019, 11:47 Waarom wil je dit? Zoiets is toch slecht voor je lichaam?
Is al achterhaald hoor :) als je het op ern juiste manier opbouwt en goed voor jezelf zorgt, kan het wrinig kwaad. Organen worden niet geplet, ze verschuiven hooguit een beetje door de nieuwe vorm. Maar als je dus te snel gaat komen ze wel in de knel omdat er geen ruimte is voor gewenning.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Corsettraining

Bericht door Simão »

Mijn moeder heeft haar leven lang correctie ondergoed gedragen (vindt dat iedereen dat zou moeten doen, vindt buiken bij vrouwen erg...), inclusief corsetten. Wat ik kan vertellen is dat ze totaal geen bespiering heeft, omdat de steun van het correctie ondergoed die functie overgenomen heeft, en het resultaat is dus slapte, zeg maar hangvel met putjes, en erger, een ingezakte ruggegraat, waar ze nu veel pijn aan heeft en de zenuwen zijn zodanig in de knel gekomen dat er gedeeltelijke verlamming aan de benen is.
Ze ademt ook heel hoog waardoor ze vrijwel chronisch hoest en vaak longontstekingen heeft.
Het lijkt mij dus sowieso iets om niet hele dagen en langduring te doen en wat Eros zegt, zeer geleidelijk. Maar ik neem aan dat men als transvrouwen goede richtlijnen volgt, opgedaan uit ervaring van anderen.
Mijn moeder heeft trouwens, al het lijden ten spijt, nooit een taille kunnen creëren. Alleen de schijn ervan, met dat ondergoed aan. Maar goed, zij is een cisvrouw, misschien geen goed vergelijk. Misschien is er sowieso een ander tonus van spieren in transvrouwen.
Ik neem aan dat er aantoonbare resulaten zijn, anders heeft het geen zin om door tegaan.



@Hormoonmeisje Wat is jouw persoonlijke motivatie om voor een corset te kiezen?


Er is natuurlijk altijd nog de keuze voor een optisch smallere taille door de juiste kleding, waar veel cisvrouwen die geven om het schoonheidsideaal voor kiezen als ze geen zandloperfiguur hebben. Even als tip, geen kritiek ofzo. Kan ook gewoon in combinatie met een smaller taille verkrijgen via andere middelen/wegen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Corsettraining

Bericht door Hormoonmeisje »

Simão schreef: 04 jan 2019, 14:18 Mijn moeder heeft haar leven lang correctie ondergoed gedragen (vindt dat iedereen dat zou moeten doen, vindt buiken bij vrouwen erg...), inclusief corsetten. Wat ik kan vertellen is dat ze totaal geen bespiering heeft, omdat de steun van het correctie ondergoed die functie overgenomen heeft, en het resultaat is dus slapte, zeg maar hangvel met putjes, en erger, een ingezakte ruggegraat, waar ze nu veel pijn aan heeft en de zenuwen zijn zodanig in de knel gekomen dat er gedeeltelijke verlamming aan de benen is.
Ze ademt ook heel hoog waardoor ze vrijwel chronisch hoest en vaak longontstekingen heeft.
Het lijkt mij dus sowieso iets om niet hele dagen en langduring te doen en wat Eros zegt, zeer geleidelijk. Maar ik neem aan dat men als transvrouwen goede richtlijnen volgt, opgedaan uit ervaring van anderen.
Mijn moeder heeft trouwens, al het lijden ten spijt, nooit een taille kunnen creëren. Alleen de schijn ervan, met dat ondergoed aan. Maar goed, zij is een cisvrouw, misschien geen goed vergelijk. Misschien is er sowieso een ander tonus van spieren in transvrouwen.
Ik neem aan dat er aantoonbare resulaten zijn, anders heeft het geen zin om door tegaan.



@Hormoonmeisje Wat is jouw persoonlijke motivatie om voor een corset te kiezen?


Er is natuurlijk altijd nog de keuze voor een optisch smallere taille door de juiste kleding, waar veel cisvrouwen die geven om het schoonheidsideaal voor kiezen als ze geen zandloperfiguur hebben. Even als tip, geen kritiek ofzo. Kan ook gewoon in combinatie met een smaller taille verkrijgen via andere middelen/wegen.
De spieren worden inderdaad lui van langdurig dragen van een corset maar dat is enkel wanneer de spieren niet gebruikt worden. Ik sport ook enkele uurtjes per week.
Waarbij ook de buikspieren getraind worden.

Ik wil een corset frequenter gaan dragen om de heupen breder te laten lijken en mijn borsten groter te laten lijken.

Voorlopig heb ik beetje resultaat geboekt met mijn Kim Kardashian corset maar geen wonderen, slechts licht resultaat en dat was met veel dragen en soms ongemak.

Een corset is voor mij de meest realistische oplossing. Ribben laten weghalen en van die toestanden, begin ik niet aan :-P

Ik had ook het gevoel dat het corset buikvet verbrandde.

Zou het niet kunnen dat je moeder haar klachten aan menopauze symptomen te wijten zijn?

Ingezakte ruggenwervel klinkt als osteoporosis en een hangende buik klinkt als spiermassa afname ten gevolge van testosteron gebrek. Veel menopauzale vrouwen hebben daar last van.
Misschien wijt zij het aan het corset? Of is er een aantoonbaar oorzaak-gevolg verband?
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.