auto-gynephilia

Pas ik nou in een hokje of niet?
juliejoyce7
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 aug 2012, 15:18
Gender: Trans MtF

auto-gynephilia

Bericht door juliejoyce7 »

heeft iemand al ooit gehoord over de term "auto-gynephila"?je hebt wel de theorieen van bailey en blanchard,die na 33 jaar al zijn achterhaald.is het een aparte groep of minderheid binnen de heterosexuele transvrouwen?ik hoop dat psychologen en psychiaters er nog wijs uit raken,want mijn verwarring daaromtrent is zeer groot.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Barbarella »

Als ik mij niet vergis is auto-gynephphilia een term die gebruikt word door een groep psychiaters die vind dat transsexualiteit niet bestaat.

Mensen zouden niet transsexueel zijn maar autogynophyl en dat zou betekenen dat zij hun geslachts delen laten veranderen omdat hen dit opwind. Dit zegt natuurlijk meer over de psychiaters die dit vinden dan over transen. Bovendien gelooft dit soort pshychiaters vaak ook niet in de evolutie theorie.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Alexandra »

Er bestaat ook autoandrophilia, voor FTM. :)

Maar je schijnt het al te hebben als je naar jezelf in de spiegel kijkt en opgewonden wordt van je eigen borst in BH. :S Dus ja, of dit nou typisch een transissue is, ik denk van niet. Het auto-erotische aspect is wat vele cis-gendered (= niet trans) personen ook hebben. Heel veel mannen én vrouwen masturberen voor de spiegel, om dat ze hier opgewonden van raken. Uiteindelijk zijn de hersenen auto-erotisch, je lichaam wil maar één ding: bevredigt worden.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Barbarella »

Wat voor erotiek blijft er nog over zonder auto-erotiek? Wat op het zelfde neer komt als, hoe ga je van een ander houden als je niet van jezelf houdt?

Toen ik als man door het leven ging en mensen zeiden dat ik er mooi uit zag kwam het gewoon niet aan, Als ik nu een complimentje krijg over mijn uiterlijk komt het wel aan.

Ook al speelt erotiek zich af aan het oppervlakte het is en blijft een uiting van het innerkijke en als innerloijk en uiterlijk niet met elkaar overeenstemmen zal er weinig erotisch gevoel zijn.

Er zullen altijd mensen zijn die iedere vorm van auto-erotiek veroordelen. Ze doen maar, alleen een beetje jammer dat ze hun eigen onderdrukte gevoelens projecteren op transen voor wie het erotiesche aspect over het algemeen een ondergeschikte rol speelt.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: auto-gynephilia

Bericht door Aster »

Van de bio vrouwen is 3% lesbisch van de MTF's 80-85%(!!) Waarbij biseksualiteit even buiten beschouwing gelaten wordt.

Een immens verschil en ik heb zo het vermoeden dat er wel degelijk iets in die AG theoriën zit.
Die zijn niet uit de lucht komen vallen maar verwijzen vaak naar het enorme verschil in aantal tussen lesbische bio vrouwen en lesbische MTF's

Temeer ook om dat de gemiddelde ex- heteroman-lesbische TS wel heel erg butch/heteromannelijk is.

Ik ben regelmatig MTF's tegengekomen waar 0,0 vrouwelijkheid aan zat en dan heb ik het niet over uiterlijk maar een mannelijke persoonlijkheid, opvattingen, karakter enz...waarbij ik heel vaak het idee had dat het alleen om een neovagina en (siliconen) borsten ging (op te vatten als AG) en de rest van de verschijning, persoonlijkhed enz er niet toe deed.

Zo af en toe gaf het zelfs de indruk van een tieten en kutfetisj ipv transseksualiteit.

Ik heb een MTF gekend, kapitein van een zeetanker van beroep(!) die zó ontzettend geilde (lees: projecteerde) op vrouwen en alles wat ze dacht dat er bij hoorde dat ze na 3 huwelijken met exotische schoonheden uiteindelijk zélf een vrouw werd....die op zichzelf geilde.

Tegenwoordig is ze zwaar 'in den Heere' is want 'de duivel heeft haar naar de operatietafel gedreven'.

Je moet toch wat verzinnen als je op je AG terugkomt....maar dan als post op MTF.

Overigens was ik gisteravond even op de chat maar heb snel weer uitgelogd toen het onderwerp 'aftrekken op mooie vrouwen die in het dagelijks leven gezien waren om (als ts?) spanning af te reageren'...'aan de orde kwam'.

P.s: 'een man opgesloten in een mannenlichaam' heb ik es als AG omschrijving gelezen...doordenkertje.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: auto-gynephilia

Bericht door Gabriël »

Ik heb ooit vaag gehoord over auto-gynephilia en auto-androphilia en ik kan me wel voorstellen dat er vast wel mensen zijn die opgewonden worden van zichzelf te zien als van het andere geslacht. Maar ik geloof niet dat het geldt voor alle transen. Misschien wel voor een gedeelte. En dan nog als dat zo is lijkt me er ook niks mis mee. Stel dat iemand opgewonden raakt bij het idee om borsten te hebben en een vagina, en in transitie gaat, en dan gelukkig is.. Dat is toch alleen maar prettig voor die persoon?

En sowieso geldt het niet voor mij; ik ben aseksueel en word niet opgewonden van andere mannen of vrouwen of anderen, en ook niet van mezelf te zien als man of vrouw of androgyn.

En er staat me vaag iets van bij dat ik ooit heb gelezen dat het ook voorkomt bij mensen die verder geen transgender gevoelens hebben, maar het gewoon (af en toe) opwindend vinden om erover te fantaseren om sex te hebben als zijnde het andere geslacht.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: auto-gynephilia

Bericht door Aster »

Gabriël schreef: Stel dat iemand opgewonden raakt bij het idee om borsten te hebben en een vagina, en in transitie gaat, en dan gelukkig is.. Dat is toch alleen maar prettig voor die persoon?
Maar voor de betrokken vrouw/vriendin en zelfverwekte kinderen minder prettig....lijkt me.
MTF die op vrouwen vallen/AG zijn, zijn in de regel allesbehalve single....en de 1e/2e voormalige echtgenote prijst zich dan gelukkig dat dat haar bespaard is gebleven door een echtscheiding.
Voor evt echtgenote nr.3 liggen de zaken dan eh, ietsje anders....en voor de zelfverwekte kinderen ook. (Waarbij opgemerkt kan worden dat paps bepaald geen bezwaren had tijdens het verwekken...)

En sowieso geldt het niet voor mij; ik ben aseksueel en word niet opgewonden van andere mannen of vrouwen of anderen, en ook niet van mezelf te zien als man of vrouw of androgyn.
Behalve heerlijk rustig komt dat op me over als een hele pure vorm van transseksualiteit. Helemaal op jezelf als het ware en min of meer 'onafhankelijk'.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: auto-gynephilia

Bericht door Hedwich »

1) we kennen het als verschijnsel
Een vrouw vindt het opwindend zichzelf als vrouw te zien. Ik denk dat de meeste vrouwen daar op een bepaald moment in hun leven in meer of mindere mate mee te maken krijgen. Al was het alleen maar bij het opmaken voor een eerste date.

2) we kennen het als middel tot een hoger doel
Tja, als je alle MTF transseksuelen in feite autogynefiel noemt, kun je natuurlijk ook gaan beweren dat ze allemaal ziek zijn en genezen kunnen kunnen worden tot heteroseksuele mannen. Immers: hun gerichtheid is verkeerd: ze vallen wel op vrouwen, zoals het hoort, maar richten die wens op zichzelf en niet op een potentiele partner. Welnu, uiteraard zijn alle medische middelen geoorloofd om deze stumperds op andere gedachten te brengen.

We kunnen dus onderscheid maken tussen "wordt opgewonden zichzelf als vrouw te zien; nou en?" en "omdat ik zo geil wordt van mezelf ben ik een onechte TS" en "alleen refo' s geloven dat T's ziekelijk autogynefiel zijn en genezen moeten worden". Kies maar wat je leuk vindt.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Alexandra »

Nou ja, stel dat:

...een trans masturbeert op zijn/haar eigen met 'hormoongevulde' lichaam en daar opgewonden van raakt. Klinkt gek.
...een gewone man/vrouw masterturbeert op zijn /haar eigen lichaam en daar opgewonden van raakt. Klinkt normaal.

Eigenlijk is het allebei normaal. Maar omdat je nu eenmaal trans bent, zal er wel iets achter schuilen. :roll:

Ik zie totaal geen taboe. Ik vind het saai en ranzig, maar feit blijft dat het wel gezond is, je luistert immers naar je lichaam. Ik denk zodra je helemaal geen seks kunt hebben of beleven, dat je dan pas psyschisch/lichamelijk in de war bent. Gezien het biologisch nu eenmaal zo werkt dat seks een voorwaarde is tot het leven. Je bent immers ontstaan uit seks.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Barbarella »

Ik kan best wel een beetje boos worden van het begrip auto-gynephila. Opwinding is wel het laatste waar het mij omgaat. Ik wil mij kunnen uiten en niet zo verschrikkelijk jaloers zijn. Ik wil mij niet gestraft voelen omdat ik niets kan dragen dat ik leuk vind. Ik wil niet is de spiegel kijken en denken gatver. Ik wil mij niet telkens een mannelijke houding hoeven geven. Ik wil die stomme testosteron uit mijn bloed. Ik wil niet dat mensen er vanuitgaan dat ik van voetbal houd. Ik wil niet dat ik me hoet te verontschuldigen dat ik naar chickflicks kijk. of dat er vreemd wordt geken dat ik me volvreet met chocola als ik me naar voel.

voor mij is passabel zijn, met rust gelaten worden en de juiste letter in mijn paspoort veel belanrijker dan een vagina. een vagina zou heel erg fijn zijn maar is niet essentieel voor mij.

Het laatste waar ik behoefte aan heb is mijn leven masturberend voor de spiegel doorbrengen.

Ik vind het ook erg onwaarschijnlijk dat er veel mensen zijn die alle nadelen van het trans zijn voor lief nemen alleen voor een sexuele kick

Levendula
Na mij de zondvloed!