Een HOT topic in de V.S.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Alexandra »

From FOX25 in Boston on Massachusetts transgender inmate, Michelle Kosilek, who recently received a taxpayer-funded mammogram. Kosilek, who is serving a life sentence for the murder of her wife, has been receiving hormone injections and electrolysis and is suing the Dept. of Corrections to obtain gender reassignment surgery.



Laatst gewijzigd door Alexandra op 10 sep 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Arike »

Ik had er over gelezen op een Amerikaans forum. Daar valt men inderdaad niet zozeer er over dat een gevangene een SRS kan krijgen, maar wel dat deze betaald wordt, terwijl de gemiddelde Amerikaanse trans de operatie toch echt zelf moet bekostigen.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Silvia_weg »

Waarom deed dit me nu direct aan "the silence of the lambs" denken?

"I would fuck me!!!" :D

Als je het mij vraagt... zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer creepy deze "dude", eerst zn vrouw vermoord en nu SRS afdwingen. Niet even bij zichzelf nadenken dat hij die kut verder nergens voor kan gebruiken en ondertussen wel transseksuelen in een kwaad daglicht stelt...

Verraad ook direct het psychopathische karakter van deze man.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door NaomiClareNL »

Tja, heel zuur voor onze Amerikaanse transbroers en -zussen die vrijwel allemaal niets vergoed krijgen.
Deze mevrouw is overigens al 10 jaar bezig om haar recht te krijgen, eerst voor hormonen en nu dus voor de operatie. Ze heeft alle medische mensen die door haar, en belangrijker, door het gevangeniswezen van de staat Massachusetts, geraadpleegt zijn aan haar zijde.
Het weigeren van een medisch noodzakelijk behandeling is daar toch wel te rangschikken onder "cruel en unjust punishment" zoals in een of ander amendement op hun grondwet staat. Dat mevrouw levenslang zit tot de dood erop volgt maakt niets uit, hoe creepy ze ook is / over komt.
Ook niet onbelangrijk is het feit dat een gevangene niet zelfstandig kan handelen. De staat moet zich als een goed huisvader gedragen en dus voor goede medische behandeling zorgen.
Zoals gezegd, zuur voor alle trans* mensen buiten de gevangenis maar het is nu eenmaal zo.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Alexandra »

Toch vind ik de controverse overdreven. Het is immers zo dat elke gevangene op kosten van de staat leeft, en gratis medische zorg krijgt. Grote gevangenissen hebben immers een eigen ziekenhuis. Je hoort de "belastingbetaler" daar nooit over. Maar omdat het een trans is, dan kan het ineens niet. Terwijl GID wel een medische noodzaak is.

The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Aster »

Silvia schreef:Niet even bij zichzelf nadenken dat hij die kut verder nergens voor kan gebruiken en ondertussen wel transseksuelen in een kwaad daglicht stelt...

Verraad ook direct het psychopathische karakter van deze man.
Jawel hoor...ex hetero/lesbisch, overgeplaatst worden naar een vrouwengevangenis= 'aanbod' genoeg.

Overigens was de moord waarvoor ze veroordeeld is niet zomaar een moord: haar vrouw betrapte haar indertijd als man dus, in haar vrouwenkleren verkleed.
Toen heeft ze haar vrouw gewurgd.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Raisa »

Silvia schreef:Als je het mij vraagt... zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer creepy deze "dude", eerst zn vrouw vermoord en nu SRS afdwingen. Niet even bij zichzelf nadenken dat hij die kut verder nergens voor kan gebruiken en ondertussen wel transseksuelen in een kwaad daglicht stelt...

Verraad ook direct het psychopathische karakter van deze man.
Even dimmen Silvia. Het enige wat we van deze persoon weten is dat ze genderdysfoor is en dat ze een levenslange gevangenisstraf uitzit voor moord. We weten niet onder welke omstandigheden die moord is gepleegd en hoe zij haar genderdysforie ervaart. Ik vind je reactie daarom zeer ongepast.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Aster »

Raisa schreef:We weten niet onder welke omstandigheden die moord is gepleegd en hoe zij haar genderdysforie ervaart
Onder pre TS gerelateerde omstandigheden dus.

Wat ik eerlijk gezegd wel integer vind is dat in alle USA media geen melding gemaakt wordt van evt kinderen van dit stel, evt uit eerdere relaties.
Mochten ze kinderen hebben (gehad) dan is het prijzenswaardig dat die helemaal uit de media gehouden worden.

Wat ik nogal tekenend vind is 'they met in rehab and she thought she could help him'...problematisch waren ze dus al hoewel zij ws geen idee had met een pre ts te maken te hebben.

Met alle gevolgen van dien.

Dat filmpje trouwens....de (ook qua gezicht oververbouwde ) MTF in het midden luistert alleen naar de rant van Pamela Geller die zélf ook net een oververbouwde TS lijkt. Alleen is haar hoofd wat kleiner.

Een gebotoxt voorhoofd dat van was lijkt, een nosejob, jukbeenimplants en 'redelijk bescheiden' opgespoten lippen en een te strakke facelift.

Als je jezelf vrijwillig in zoiets alienachtigs laat veranderen...tjah...majah, dat is het bovenste koppie dat grondig verbouwd is en niet het onderste koppie wat uitgehold en naar binnen gepropt is.
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Silvia_weg »

Sasha schreef:Toch vind ik de controverse overdreven. Het is immers zo dat elke gevangene op kosten van de staat leeft, en gratis medische zorg krijgt. Grote gevangenissen hebben immers een eigen ziekenhuis. Je hoort de "belastingbetaler" daar nooit over. Maar omdat het een trans is, dan kan het ineens niet. Terwijl GID wel een medische noodzaak is.
Ik vind dat niet rechtvaardig tov transseksuelen die het helemaal zelf bij elkaar moeten sprokkelen. Hormoontherapie... erg begrijpelijk... maar zo'n dure operatie?
Ik ben het wel met die Pamela eens.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door NaomiClareNL »

Even gravend in mijn geheugen want ik heb het al weer vorige week gelezen: ook na verstrekking van hormonen was er nog sprake van een medisch probleem. Ze heeft meerdere zelfmoordpogingen gedaan evenals een poging zichzelf te castreren. Lijkt me dat, na grondige overweging door de experts, een operatie wel nodig was. En wat is duur? Er is door het gevangeniswezen van Massachusetts bijvoorbeel iets van $ 50.000 uitgegeven aan experts die het uiteindelijk niet eens waren met de stelling van hun opdrachtgever dat zowel hormonen als operatie niet nodig was. Is ook 2x de kosten van een SRS in de VS....

Het is denk ik overigens wel legitiem om een discussie te voeren over wat wel en wat niet gedaan moet worden voor gevangenen. Zo werd in een discussie in Amerika gezegd dat men tanden wel trekt, eventueel een gebit verstrekt maar dat er geen implantaten gezet worden. Met andere woorden, dan moet je wachten totdat je een gebit nodig hebt. In dit geval is niets doen dus geen alternatief en moet de SRS uitgevoerd worden. Zo kan ik me voorstellen dat een bypass operatie aan het hart of vervanging hartkleppen wel uitgevoerd wordt maar een komplete transplantatie weer niet.
Het blijft lastig vooral als je in een land leeft met een belabberd verzekeringsstelsel in de gezondheidszorg. Om dat te veranderen heb je uiteindelijk de politiek voor nodig en zonodig de rechter.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF