Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Nieuwsberichten
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Raisa »

Natasha Lauren Brown, 20, was born Charles Nicolas James Corcoran but decided to live and dress as a woman last year.
The gifted photography student had planned to undergo hormone therapy after changing her name.
But she became depressed following months of jibes from bullies. Once she was even knocked unconscious in a random attack.
Natasha was found unconscious in bed by her girlfriend Susan Latham, surrounded by empty containers of powerful painkiller Co-codamol, at the house they shared in Stoke-on-Trent, Staffs, on May 10 this year.
Afbeelding
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... rdose.html
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Gwendolyn »

:shock: :shock: :fpalm: :fpalm: :( :( :cry: :cry:

Gwendolyn
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Eva »

Verdrietig. Erg verdrietig.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Barbarella »

Wat staat een mens toch machteloos tegen dit soort zaken. Een goede wet maken tegen pesten kan niet en de oorzaken van pesten zitten zo diep geworteld in hoe de globale maatschapij nu (dis)fucktioneert) dat verandering ook ver te zoeken is.

In groeps verband agressie op anderen afreageren wordt eigenlijk gezien als normaal terwijl als iemand de agressie naar zich zelf toekeert is dit een teken dat iemand een, een of ander syndroom heeft.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Arike »

heel triest :(
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Paul »

Weer een waardevol leven verwoest door anderen...
Zierota
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 sep 2012, 10:23
Gender: Trans MtF
Contacteer:

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Zierota »

Dit noem ik geen zelfmoord. Dit noem ik beïnvloedbare zelfmoord (influential suicide) en daar staan ook straffen op.
De reden waarom mensen met geweld of pesterijen beginnen naar transgenders is omdat transgenders net als in sommige mannenwerelden gezien worden als inferieur en daarom ook zo behandeld worden. Het is dezelfde haat als naar andere rassen werd en wordt getoond. Het is primitief gedrag wat zich nog steeds weet te manifesteren in een wereld wat zichzelf graag als civiel ziet. In mijn situatie zal het anders zijn. Ik sla terug en ik heb geen genade voor vrijwilligers van willig niet-wetende haatzaaiers.
Regel 1: blijf van me lijf!
Regel 2: Lok geen art of war bij me uit want ik eet je op! Hier is een voorbeeld: http://zierota.tumblr.com/tagged/66shellz

Wat de transvrouw in het artikel het meest nodig had was emotioneel support van vrienden waar ze zichzelf kon zijn, of op school op z'n minst 1 kameraad die samen sterk met haar kon staan of een LGBT groep die civiele of justitiële steun kan bieden. Wat heel belangrijk is voor iedereen die jong of oud als eenling door een harde wereld moet gaan is zelfverdediging. Niet alleen om je fysiek te kunnen weren maar vooral mentaal! Op de vuist gaan kan iedereen maar een psychische oorlog is zwaarder. Voornamelijk als het interne conflict manifesteert.
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door jacqueline »

Zierota, ik ga graag bij je in de leer want heel mijn leven gaat kapot omdat anderen altijd over me heen walsen of HUN wil aan mij opleggen. Ik wil nu eens eindelijk voor mezelf kunnen kiezen en mijn leven in EIGEN hand nemen zonder dat anderen daar een stokje voor kunnen steken.....Ook pesterijen of uitsluitingen binnen groepen wil ik eindelijk eens een keer goed kunnen aanpakken, want het blijft me overal overkomen.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Anon20180501 »

Beïnvloedbare zelfmoord (influential suicide).

Helaas heb ik met meer dan alleen suicidale gedachten rondgelopen maar ik ben het met je eens Zierota, dat het niet altijd ligt aan, wat velen minachtend roepen, je eigen zwakte. Natuurlijk zal een sociaal gedreven persoon, wat tegenwoordig gelijk staat aan onzelfredzaamheid en parasitair denken en gedrag, minder hardvochtig zijn dan diegenen die lijden aan een gebrek aan empathisch vermogen en egoisme. (Tricky om te benoemen, dat weet ik maar ik wil het verder niet hebben over de politieke voorkeuren die vaak simultaan oplopen met karakters en persoonlijkheden)
Met het langdurig en hevig verbaal en fysiek pesten en denigreren van een sociaal gedreven persoon loopt je de kans deze zo hard in de ziel te treffen dat deze door verdriet overmand door zoveel asociaal gedrag om zich heen zichzelf afzonderd en terugtrekt in eenzaamheid om uiteindelijk tot suicide over te gaan. Dit noem ik niet zwak maar onwil om nog langer te willen verkeren in een wereld waar klaarblijkelijk alleen het recht van de meest egoistische kwal geldt.

Overigens vind ik de uitspraken van GGZ-'CEO's' die ik regelmatig gehoord heb te walgelijk voor woorden. Die zeggen letterlijk gequote; "Wij helpen alleen mensen die willen leven en niet de mensen die dat niet meer willen". Of een uitspraak van een ziekenhuis-'CEO' die niet direkt gerelateerd is aan suicide; "Ziekenhuis is eigenlijk het verkeerde woord, het zou eigenlijk een genezingshuis moeten heten". Ergens correct maar van zijn beweegredenen om dit zo te zeggen viel ik van mijn stoel. Hij wilde daarmee zeggen dat mensen die geen uitzicht meer hebben om ooit nog te genezen en uiteindelijk zullen sterven niet in zijn ziekenhuis thuis horen.

Sociaal en/of mentaal of fataal fysiek ziek zijn in Nederland wordt tegenwoordig gezien als een 'zwakte' waardoor je niet meer geschikt bent om de maatschappij mede draaiende te houden, Daarom wordt je voortijdig afgeschreven ook al is het met enige goede wil mogelijk mensen die het nodig hebben te helpen door ze een duwtje in de rug te geven of alles wat nodig is en voorhanden in te zetten.

Ik weiger om harder te worden dan ik nu ben naar mezelf toe en naar een ander. Ik realiseer me wel dat ik er vaak tegenaan zal lopen maar ik hoop, misschien tegen beter weten in, dat het ooit nog goed zal komen in ons kikkerlandje maar ook mondiaal.

Liefs, Daniela
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door jacqueline »

Dan ben ik blijkbaar nog een sterk persoon. Ik heb al heel wat jaartjes verbale, fysieke en vooral geestelijk pesten meegemaakt. Vanaf de lagere school al, het mag een wonder heten dat ik er nog ben. Maar zoiets heeft me wel gemaakt tot wie ik nu ben. Ben ik hier tevreden mee? Nee, ik had mezelf ook liever anders gezien dan een zeer argwanend en wantrouwend iemand. En ook ik ben totaal niet hard naar mezelf of naar anderen toe. Ik zou dat niet eens willen.
Plaats reactie