Hallo allemaal,
Ik ben schrijver / blogger (en transgender) en ik wil de komende maanden een serie portretten van transgenders schrijven. Hiervoor ben ik op zoek naar transgenders die mee willen werken aan een interview. Ik gebruik transgender hier als parapluterm voor iedereen die buiten de traditionele hokjes 'man' en 'vrouw' valt, dus travestieten, drag queens, transseksuelen, of mensen die niet onder één van de labels vallen. FTM, MTF, of mensen die het liever in het midden laten. Als je jezelf als transgender beschouwt, ben ik geïnteresseerd.
Het doel van de portretten is transgenderisme een menselijk gezicht te geven. We kennen allemaal de statistieken, stereotypen en vooroordelen, maar dat zijn benaderingen van de groep als geheel (en soms volledig incorrect). Hierbij valt het menselijke beeld weg. Met de portretten wil ik een persoonlijke beschrijving geven van wat transgender zijn betekent voor iemands leven, en hoe die persoon ermee omgaat.
Als je anoniem wilt blijven kan dat, je hoeft niet je echte naam te geven. Ik doe de interviews het liefst in een persoonlijk gesprek, maar als je je identiteit helemaal geheim wilt houden kan het ook per email. Ook als je mijlenver in de kast zit wil ik graag schrijven over je leven! Ik wil erg graag aan de wereld laten zien wat transgender zijn nu echt is.
De portretten zullen aanvankelijk worden gepubliceerd op mijn blog, Tijd voor T. http://www.tijd-voor-t.nl
Als je mee wilt werken kun je me een berichtje sturen via dit forum, of het contactformulier op mijn site gebruiken.
Noor S.
Gezocht: deelnemers voor interviews
-
Noor S.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
Tyler
Re: Gezocht: deelnemers voor interviews
Ik zal je een berichtje sturen.
-
Venka
Bericht al verstuurd via jouw site.
-
robin026
tja ik als androgyne wel anders/je kunt wel een boek schrijven van mijn levensloop/ hi hi
groetje robin
groetje robin
-
Paul
Ik ga heel even denken, maar misschien wil ik er wel aan mee werken 
-
Jessy
Ik wil hier wel aan meewerken. Ik ben er even tussenuit tot 1 oktober maar daarna ben ik beschikbaar.
Persoonlijk gesprek is mogelijk voor mij op locaties tussen Eindhoven en Maastricht.
Persoonlijk gesprek is mogelijk voor mij op locaties tussen Eindhoven en Maastricht.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
nicole
Wil ook wel meewerken.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Vandaag mijn interview met Noor gehad, ik was geloof ik de eerste, dus voor hen die nog volgen, ze doet het goed het was gezellig,
Irene
-
Sabrina40
Heb ook rechtstreeks op Nootje's contactformulier positief gereageerd. Leuk om te horen dat de eerste ervaringen in gesprekken met haar positief worden ervaren.
Groetjes, Sabrina
Groetjes, Sabrina