NHK Newsline - Teen Courage

Nieuwsberichten
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

NHK Newsline - Teen Courage

Bericht door Merle »

Na eerdere aandacht voor de situatie van transseksuelen in Thailand, heeft de NHK World het nu dichter bij huis gezocht en een korte reportage gemaakt over de situatie van een Japanse genderjongere.

NHK Newsline - Behind the Headlines: Teen Courage
On-demand video

Research indicates that more than 100.000 people in Japan have Gender Identity Disorder or GID: they have the mind of a woman in the body of a man or vice versa. Many children and adolescents with mismatched genders struggle at school where activities are often divided by gender. Schools have not fully recognized the situation, but the courage of one teenage boy [FtM] has convinced his school to change its attitude.

---

Opvallend vind ik trouwens wel het voorkomen van genderdysforie: 1:~1270. Dat is echt een hartstikke groot verschil met de officiële cijfers (MtF: 1:10.000, FtM: 1:30.000) die tot nu toe weleens van instanties zoals het VUmc en deskundigen zoals Dick Swaab heb gezien.
Met veel liefs,
Merle
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: NHK Newsline - Teen Courage

Bericht door Raisa »

Merle schreef:Opvallend vind ik trouwens wel het voorkomen van genderdysforie: 1:~1270. Dat is echt een hartstikke groot verschil met de officiële cijfers (MtF: 1:10.000, FtM: 1:30.000) die tot nu toe weleens van instanties zoals het VUmc en deskundigen zoals Dick Swaab heb gezien.
Bedankt voor het artikeltje, goed werk van de makers ook bij de geslachtsaanduiding.
Ik weet niet meer precies van wie ik het heb gehoord, maar een jaar geleden had iemand van het VUmc mij verteld dat het vermoeden is dat 1:1000 biologische mannen en 1:2000 biologische vrouwen een vorm van genderdysforie ervaart, maar dat ze alleen de mensen die ze behandelen in de statistieken opnemen. Als dast waar is dan zitten er heel veel mensen diep in de kast.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: NHK Newsline - Teen Courage

Bericht door jacqueline »

en als die alemaal uit de kast komen dan zullen de zorgkosten dusdanig gaan stijgen dat dit zeker nadelige gevolgen voor de toekomstigen gaat geven....Dus wij hebben nu dus nog geluk
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: NHK Newsline - Teen Courage

Bericht door Merle »

Aan de andere kant wordt het dan misschien ook wel lastiger om zo'n groeiende patiëntengroep niet serieus te nemen. ;)

Maar voorlopig zijn het natuurlijk maar vermoedens, alhoewel het wel enigszins onderbouwt lijkt te zijn.
Met veel liefs,
Merle
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: NHK Newsline - Teen Courage

Bericht door Irene_de_Vreede »

Vergeet niet dat er waarschijnlijk een grote groep genderdysfore mensen is die nooit hulp nodig gaan hebben.
Irene